T5 kriebels...advies gevraagd

Gestart door Kérim, 26-09-2011 22:28:40

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Het is al heel vaak verteld en gebleken  maar goedkoop koop je een goede en betrouwbare T-5 niet.
Dan nog LPG erin kost je ook de nodige centen en het geheel rijdend houden kost ook meer dan de meesten begroten.
Je rijd niet in een nieuwe Volvo maar 1 die zo 16-17 jaar oud is en kunnen er ieder moment bepaalde (forse) kosten om de loer liggen.

Nee, als je betrouwbaar heen en weer wilt rijden en niet leeg wilt lopen aan kosten moet je aan een Polo Blue motion ofzo.
Een oude auto (wat dat zijn het gewoon) met een benzine motor (al dan niet op LPG) met turbo techniek is gewoon een hele slechte keuze in jouw geval.

Mocht je het toch willen doen tegen beter weten in dan is mischien die rode (427 was het toch ?) van Marco wat voor je.
Dat is mischien de enige niet dure Turbo 850 waar ik vertrouwen in heb en reeds op LPG geloof ik.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Kérim

Je hebt helemaal gelijk.. Dat maakt het allemaal ook zo lastig. Maar een klein gebakje met daarnaast een degelijke Volvo is een optie die ik zeker openhoud. Zal er een beetje vanaf hangen wat ik de komende weken tegen het lijf loop en wat eruit komt met mijn eigen auto. ( Ons gezin bestaat ook nog uit 4 leden, en daar ik al eens een Polo heb gehad weet ik hoe lastig het is om ff boodschappen/vakantie te doen terwijl er ook nog een kinderwagen achterin moet, en de achterbank vol zit, dus dan moet ik alsnog 2 auto 's aanschaffen)

Turbo-Geek

Beste optie idd.
Gewoon een degelijke Volvo erbij lekker op benzine, zoals het hoort ipv dat gas geklooi, en een gebakje voor de km's .....

UserID6342

Citaat van: Kérim op 17-10-2011 18:02:55
Is met echt teveel gedoe om een auto binnen deze prijsklasse uit het buitenland te halen, ik koop ze altijd het liefst binnen een forum,

Deze vind ik wel wat, http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,52568.0.html maar gezien de km stand en de afstanden die ik ga rijden + dat het geen G3 is.. zucht, het is echt een plaatje.

En deze http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,52204.0.html Maar ook deze is geen G3 (dat hoort er dan bij de kentkencheck toch bij de staan?

Momenteel ook nog niet echt de centen voor wat duurders, er komen nog wat spekjes aan maar dat is nog een maand wachten.. Ik kijk het even rustig aan.
Die van Marco ken ik en weet je ook zeker dat je een perfect onderhouden auto hebt.  Je kunt die gewoon laten omkeuren voor G3, is niet zo'n probleem hoor.

Kérim

Hoe zit dat dan precies? Ik denk dan weer, als het niet zo'n probleem is, waarom rijden er dan zoveel rond zonder het G3 label?

Heb ook geen idee hoe het zit hoor, wel dat het tussen de 100/130 euro per kwartaal goedkoper is als je het G3 stempeltje hebt.

Tnx voor je antwoord iig

)()()sT

Waarom is die van Marco geen G3 ???
Is ie wel hoor.

joebar

Is met echt teveel gedoe om een auto binnen deze prijsklasse uit het buitenland te halen, ik koop ze altijd het liefst binnen een forum,

Dat is een groot misverstand
In Dld is de wet veel strenger wat betreft gebruikte auto's
Km standen is daar heilig, daar wordt mooit mee gerommeld, en als er bij staa A1 dan ga er maar van uit dat de auto in prima staat verkeerd.....
Auto's waar bij staat bastlerfahrzeug of nur fur export, moet je van af blijen , die kloppen niet met de papieren of zijn ( veel) italiaanse import....
Dld kent hele strenge wetten oor wat betreft verkopen met verborgen gebreken, en veelal halen ze het daar niet in hun hoofd om de zaak te naaien, plus je kunt er vaak nog aardig wat aflullen...
Mijn T5 gekocht oor 1200, vraagprijs was 2000,- en loopt al 60.000 km probleemloos, hier G3 in laten bouwen, en is nog steeds perfect.
Heb vorige week dinsdag een audi 100 5 cil daar gekocht, online afspraak gemaakt bij RDW voor importkeuring, wordt komende dinsdag gekeurd, dat betekend papieren controleren, chassisnr controleren, 53 euro aftikken, en een week later heb je een kenteken in huis, APK mag je laten doen waar je wilt....
BPM hoeft ik niet te betalen voor die audi , an mijn T5 was het nog geen 400 euro ( Dirk heeft er ook net een ingevoerd, die weet waarschijnlijk precies wat het kost)
En als je een auto koopt van 1200 of 3000, je moet toch geluk hebben......
De 850 is in dld niet zo populair als hier, dus daar kun je je oordeel mee doen, en je zult zien dat de meeste daar echt heel goed onderhouden zijn...

just my 2 cents

Kérim

bedankt voor de aanvulling,  het blijft een gok natuurlijk maar het klopt dat auto's in dld vaak technisch beter voor elkaar zijn dan hier. Zal het in mijn achterhoofd houden, maar toch heb ik de beste auto's altijd gekocht van forumleden.

@Joost. Heb het verkeerd gezien denk ik, mijn G3 staat op de RDW site ook gewoon als LPi. Dit doet me goed :) Scheelt weer mocht het iets worden.

reneetje

Citaat van: joebar op 17-10-2011 19:29:42

Dat is een groot misverstand
In Dld is de wet veel strenger wat betreft gebruikte auto's
Km standen is daar heilig, daar wordt mooit mee gerommeld, en als er bij staa A1 dan ga er maar van uit dat de auto in prima staat verkeerd.....
Auto's waar bij staat bastlerfahrzeug of nur fur export, moet je van af blijen , die kloppen niet met de papieren of zijn ( veel) italiaanse import....
Dld kent hele strenge wetten oor wat betreft verkopen met verborgen gebreken, en veelal halen ze het daar niet in hun hoofd om de zaak te naaien, plus je kunt er vaak nog aardig wat aflullen...
Mijn T5 gekocht oor 1200, vraagprijs was 2000,- en loopt al 60.000 km probleemloos, hier G3 in laten bouwen, en is nog steeds perfect.
Heb vorige week dinsdag een audi 100 5 cil daar gekocht, online afspraak gemaakt bij RDW voor importkeuring, wordt komende dinsdag gekeurd, dat betekend papieren controleren, chassisnr controleren, 53 euro aftikken, en een week later heb je een kenteken in huis, APK mag je laten doen waar je wilt....
BPM hoeft ik niet te betalen voor die audi , an mijn T5 was het nog geen 400 euro ( Dirk heeft er ook net een ingevoerd, die weet waarschijnlijk precies wat het kost)
En als je een auto koopt van 1200 of 3000, je moet toch geluk hebben......
De 850 is in dld niet zo populair als hier, dus daar kun je je oordeel mee doen, en je zult zien dat de meeste daar echt heel goed onderhouden zijn...

just my 2 cents

Precies, vaak hebben de wagens veelal minder hebben gelopen in DE. je kan wel zeggen dat een Volvo veel km kan hebben met goed onderhouden, maar er komt wel een keer een eind aan.

Eentje met 3 of eentje met 4 ton erop , met 25 dkm p/jaar is dit wel 4 jaar sturen voordat je pas aan die 4 ton zit.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Turbo-Geek

Hoe dan ook, het is geen goedkope km-vreter en alles behalve goedkoop te onderhouden auto, let wel dit soort auto's zijn rustig 16 jaar oud en dat eist op den duur zijn tol, of ze nou komen uit Nederland, duitsland, zweden of Lichtenstein.
Gewoon GEEN goedkope wagen om VEEL km's mee te maken, hoe je het ook wend of keert. Een fijne auto is het wel ;)

Ludo

Citaat van: Turbo-Geek op 17-10-2011 19:45:33
Gewoon GEEN goedkope wagen om VEEL km's mee te maken, hoe je het ook wend of keert.

Voor hetzelfde geld, rij je ook geen gelijkwaardige nieuwe auto.
Dat kan je ook draaien en keren hoe je wil.

Turbo-Geek

Citaat van: Ludo op 17-10-2011 19:51:02
Gewoon GEEN goedkope wagen om VEEL km's mee te maken, hoe je het ook wend of keert.

Wordt ook niet beweerd.
Maar 40K km's puur woon-werk verkeer is geen kleinigheid en dus gewoon een dure hobby met een 850.

daytonawim

Zelf heb ik een jaar of 5 80k per jaar gereden eerst ruim 2,5 ton met een normale 20 klepper op LPG, daarna ongeveer 150 K met een T5 automaat op Lpi.

Vooral met de T5 heb ik bijzonder prettig gereden, gekocht met iets van 170 k op de klok en door ongeval bij ruim 3 ton total los.

Tja, vreemde reparatie's, wiellagers voor, lambda sonde verder op normaal onderhoud na helemaal niks.
wel met normaal rijden moet ik zeggen en een verbruik van rond de 1 op 9 :-) gemiddeld heb ik niets te klagen gehad.

Tja, als je van trappen en doorijden houdt, komen de kosten vanzelf op je af m.i.

Onze Duits aankoop heeft duidelijk minder te lijden, omdat ik daar eigenlijk geen kilometers mee maak, sinds aankoop slechts 30k in 4 jaar of zo. ( wel de vernellingsbak defect, was wel een bummer)

Mijn ervaring is dus met een normale rijstijl en veel KM is een Volvo 850 met op zonder Turbo goed te rijden, echter koop geen afgetrapte bak, maar betaal liever iets meer voor een onderhouden exemplaar.

Qua carosserie hoef je je echt niet druk te maken.

Wil je altijd een goedwerkende airco, tja, dan zal je eigenlijk bij elke aankoop fors in de buidel moeten graaien om dit te fixen of werkend te houden.

Mijn ervaring is dus met een normale rijstijl en veel KM is een Volvo 850 met op zonder Turbo goed te rijden, echter koop geen afgetrapte bak, maar betaal liever iets meer voor een onderhouden exemplaar.

Qua carosserie hoef je je echt niet druk te maken.

En een auto uit D is vaak voorzien van veel meer extra's dan in Nederland.

De auto van Marco, zou een hele leuke optie zijn, nette prijs, en gewoon een klein beetje geld in reserve houden, kan je er later altijd een ander blok in kwakken.

henry classic v70

Citaat van: Turbo-Geek op 17-10-2011 20:00:15
Citaat van: Ludo op 17-10-2011 19:51:02

Wordt ook niet beweerd.
Maar 40K km's puur woon-werk verkeer is geen kleinigheid en dus gewoon een dure hobby met een 850.

Juist daarom heb ìk een V70 met LPI destijds gekocht!
Een vergelijkbare wagen binnen een budget van max €5000,= die ook nog betrouwbaar is op gas zijn er maar weinig.
Uitgerekend met dezelfde 40dkm/jr is een golf IV diesel ~ €600,= per jaar duurder dan een V70 LPI.
...en reken maar dat ik alles tot op de draad heb uitgezocht, het grote verschil blijft in de brandstofprijs zitten.
Die €600,= per jaar houden wij dus gewoon over en daar kun je ongeveer 8000 km mee rijden op gas.... :azn:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

henry classic v70

En deze http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,52204.0.html Maar ook deze is geen G3 (dat hoort er dan bij de kentkencheck toch bij de staan?

Daar vond ik dit over terug wat de verkoper eerder eens heeft gepost:

Citeer
Ik heb een vialle systeem met een ringtank, het is een volvo af gemonteerd systeem uit 99.

Zit volgens mij wel een G3 systeem in en de vraagprijs is zeer redelijk te noemen.
Waarom neem je niet gewoon contact op met de verkoper, vragen staat toch vrij en 't lijkt me geen verkeerde keuze.
Is wel geen T5 maar een 10 klepper en die gaan hééél lang mee.......
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4