Blauwe rook na koude start

Gestart door Elsje, 12-04-2011 22:34:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: Vulk op 12-07-2011 21:39:47
Citaat van: thuur op 13-04-2011 12:13:00
De boel gaat snel verstoppen als je niet af en toe eens flink 'doorhaalt' (warme motor!).

Dat is wel "moeilijk" bij een T-5 vind ik. Even vol "gaan" en je zit zo aan 200km/u...

Je hoeft niet naar 200 om de motor in toeren te jagen.
In 1é versnelling kan je zelfs naar rood in de toerenteller.

Watjes....  ::)


;D

arjenT5R

Citaat van: Ludo op 12-07-2011 21:52:50
Citaat van: Vulk op 12-07-2011 21:39:47
Citaat van: thuur op 13-04-2011 12:13:00
De boel gaat snel verstoppen als je niet af en toe eens flink 'doorhaalt' (warme motor!).

Dat is wel "moeilijk" bij een T-5 vind ik. Even vol "gaan" en je zit zo aan 200km/u...

Je hoeft niet naar 200 om de motor in toeren te jagen.
In 1é versnelling kan je zelfs naar rood in de toerenteller.

Watjes....  ::)


;D

ofwel je had net zo goed een 2.0 10v kunnen kopen  :eusa_dance:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Je belast de auto toch harder als je doortrapt in de hogere versnellingen?
Vandaag even goed doorgepeerd.

thuur

Citaat van: Vulk op 13-07-2011 19:00:37
Je belast de auto toch harder als je doortrapt in de hogere versnellingen?
Vandaag even goed doorgepeerd.

Vermogen vragen bij lage toeren is veel belastender dan bij hoge toeren.


Gr 8)

Vulk

Je kan ook 6000rpm draaien in de 4. ;D

Rooie_Vroem

Citaat van: turbotitan op 02-07-2011 16:37:31
Hoe is dit afgelopen?
Ik heb mogelijk het zelfde probleem..Bij bedrijfswarme motor, T5 2.0 15G, na gas even, blauwe pluim.
Laatste aktie was oliewissel met Valvoline Maxlife 10W40 en Volvo oliefilter.
Toen ben ik aan de olieafscheider begonnen en slangen, allemaal nieuw.

Nu weet ik natuurlijk niet de volledige historie van de auto, aangezien ik maar net een week heb..
Verder tijdens accelereren geen blauwe wolken...

Citaat van: Elsje op 13-04-2011 19:19:57
Ik haal af en toe flink door  ;D Afgelopen weekend nog eventjes 210  :o tja boven de 160 km/h gaat ie er pas echt lekker vandoor.....

Ik zal eerst maar eens een keertje de caterventilatie doen. Ik heb van SBV het volgende lijstje al lang geleden doorgekregen:

9471644   Buis  36,3
1271654   Slang 15,85
1271653   Slang 5,95
8653339   Slang 4
1271988   Olie afscheider 21,7
1346125   Plug 1,75
9146266   pakking 9,6

Volgens mij hebben ze die buis bij mij vervangen door iets anders en dat geeft een vervelend zuiggeluid. Is toch de buis ter voorkoming van bevriezing?


Hoi turbotitan. Dat blauwe pluimen bij 't gas geven na 'eventjes' stationair lopen had ik ook. Daar baalde ik flink van, maakt zo'n shabby indruk. Ik heb zowel carterventilatie gereinigd/onderhouden (alles schoongemaakt en olieafscheider vervangen). Ook heb ik de klepsteelrubbers vervangen (zonder demontage van de cilinderkop). Dit na het lezen van diverse verhalen en discussies op dit forum. De carterventilatie was flink verstopt (onderin bij de afscheider). En ook de klepsteelrubbers waren duidelijk aan vervanging toe (waren keihard, heel verschil met de soepele nieuwe). Het was wel ff sleutelen maar het is wel opgelost nu. Geen blauw pluimpje meer te zien!:)

Gr.

The Volvoboy

Citaat van: Vulkmaar ik vrees dat ik (met mijn rijstijl) binnen een jaar weer aan de beurt ben;

Volgens mij zijn mijn ouders al tig keer aan de beurt geweest sinds wij de 2.5 10V hebben... ::) (komt bijna nooit boven de 3000 toeren uit, zelfs niet met caravan...). Volgens mij is de carterventilatie nu echt aan de beurt, want tijdens een koude start gebeurt er soms dit: http://www.youtube.com/watch?v=fL-LLf7ddHU (maar soms komt er ook niks uit). Dop blijft volgens mij ook wel liggen met draaiende motor (koud, dat wel, maakt dat uit?).
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Sbv

Geef eens fatsoenlijk gas met die auto, eens wat stof eruit blazen. Het kan helemaal geen kwaad om eens flink toeren te draaien. Mits de motor op temperatuur is

The Volvoboy

M'n vader denkt dan dat ie dat niet aan kan en dat de kleppen er dan uit vliegen ofzo... Ik word er echt ZOOOO moe van!!   >:( >:(
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Vulk

Zelf een stukje gaan rijden is geen optie?

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Sbv

Citaat van: The Volvoboy op 26-09-2011 18:23:32
M'n vader denkt dan dat ie dat niet aan kan en dat de kleppen er dan uit vliegen ofzo... Ik word er echt ZOOOO moe van!!   >:( >:(
Dan mag hij binnenkort de boel open trekken en alle vleermuizen eruit halen etc.  ;D
Volgens mij kan je toch zeker wel 6000 toeren draaien. Zeker met een caravan erachter zijn wat meer toeren erg bevorderlijk voor de motor, zeker bij hellingen op

ulkeman

Citaat van: Vulk op 26-09-2011 18:26:15
Zelf een stukje gaan rijden is geen optie?

als die een rijbewijs heeft ;)


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

The Volvoboy

Citaat van: Sbv op 26-09-2011 18:27:16
Citaat van: The Volvoboy op 26-09-2011 18:23:32
M'n vader denkt dan dat ie dat niet aan kan en dat de kleppen er dan uit vliegen ofzo... Ik word er echt ZOOOO moe van!!   >:( >:(
Dan mag hij binnenkort de boel open trekken en alle vleermuizen eruit halen etc.  ;D
Volgens mij kan je toch zeker wel 6000 toeren draaien. Zeker met een caravan erachter zijn wat meer toeren erg bevorderlijk voor de motor, zeker bij hellingen op
Ja ik heb ook al tegen hem gezegd: Een motor is ervoor gebouwd om wel eens 6000 toeren te draaien, anders hadden ze de toerenbegrenzer wel op 3000 toeren gezet... ::)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Vulk

Ah juist, het is onze poetser. :)

Uw pa even op het forum laten lezen dus.