AFR

Gestart door BarryB, 24-05-2011 20:31:22

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Thys op 26-05-2011 23:43:57
SAS/secondary air injection system, geloof ik. Iets met lucht in de uitlaat pompen voor schonere verbranding, meen ik me te herinneren. Maar er zijn vast mensen die dat beter kunnen uitleggen 8)

Ah, ok. Ik heb dat niet eerder gezien. Bij welke 850's is dit gemonteerd? Op mijn T-5 van '96 zat dit niet.

BarryB

Er zit niks op aangesloten. op mijn JT 3'' zit hij niet eens meer, maar waar hij nou echt voor is weet ik niet.

KIM

Secundairy air injection dient ervoor te zorgen dat de kat sneller op temperatuur is.
Door de motor erg rijk te laten lopen en zuurstof in de uitlaat toe te voegen ontstaat een brandbaar mengsel in de kat. Door de verbranding in de kat is deze sneller op temperatuur.
Voor dit systeem wordt een extra luchtpomp gebruikt die alleen in de warmloopfase van de motor wordt gebruikt. Hij klinkt een beetje als een stofzuiger.

Op welke modellen dit systeem is gemonteerd is mij niet duidelijk. Het is een systeem dat in ieder geval op de 850 niet erg veel voorkomt.

Thys

Misschien is het alleen gebruikt op de Amerikaanse markt, ivm. afwijkende milieu-eisen.

haasje

Ik weet dat ze zo ie zo op een aantal N/A 2.0 motoren zitten

arjenT5R

Citaat van: Thys op 26-05-2011 23:50:53
Misschien is het alleen gebruikt op de Amerikaanse markt, ivm. afwijkende milieu-eisen.

zouden ze er dan niet gewoon extra benzine in spuiten?  ;D

edit: om nog even terug te komen op je vraag, moet geen probleem zijn daar
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

thuur

SAS/secondary air injection system, geloof ik. Iets met lucht in de uitlaat pompen voor schonere verbranding, meen ik me te herinneren. Maar er zijn vast mensen die dat beter kunnen uitleggen 8)

Volgens mij is dat de aansluiting voor de EGT sensor (Japanse markt). Jullie bedoelen het systeem wat schone lucht in het uitlaatspruitstuk pompt zodat je eerder aan de gemeten emissiewaardes komt.

Gr :D

Thys

Maar er zijn vast mensen die dat beter kunnen uitleggen 8)

Ik zei het toch :D