Geen 850, maar hij maakt wel het juiste geluid

Gestart door Maarten84, 25-09-2011 21:40:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten84

Hallo,

Na in peugeots te hebben gereden (diesel) op en neer naar het werk heb ik laatst de knoop doorgehakt en ben gaan zoeken naar een grotere en nieuwere auto op LPG G3. Mede vanwege de reputatie had een 850/s70/v70 de voorkeur.

Eigenlijk was het niet de bedoeling om binnen anderhalve week een andere auto te hebben, maar aangezien er een mooie kans voorbij kwam ben ik maar direct in het diepe gesprongen.

Sinds halverwege vorige week ben ik de eigenaar van een S70 uit 1997, met een handgeschakelde 2.0 (288000km). De auto is cosmetisch niet helemaal top, de apk was nog maar 2 maanden geldig, de airco deed het niet, en het interieur was smerig en her en der wat kleine schade. Gelukkig was de prijs er ook naar, en reed de auto keurig.





(Excuseer de rommel, de auto is meteen goed in gebruik genomen voor een mini vakantie afgelopen weekend)

Volgende week gaat hij in ieder geval voor de APK (hoeft nog niet maar zo heb ik tijd er wat aan te sleutelen) en als dat geregeld is krijgt hij een grote beurt. Altijd fijn om een soort nul punt te hebben en zeker te weten dat alle belangrijke zaken in orde zijn.

Kunnen jullie mij wat vertellen over het onderhoud van een vialli LPI installatie, en zijn er nog specifieke zaken waarop ik moet letten bij de 2.0 5 cylinder? Deze motor lijkt wat minder geleverd te zijn, maar is wel verwant aan de turbo motoren als ik af ga op basis gegevens van het blok.

PS. ik ben eventueel op zoek naar een beige interieur (enkel stoelen + bank/leuning, of EVT alleen een nette bestuurders stoel, maar dat zal zeldzaam zijn) mocht iemand nog een mooi setje in de aanbieding hebben!

PPS. De cruise control doet het ook niet, is er een onderdeel wat notoir zwak is wat ik kan vervangen, of wordt het de kabelboom uitpluizen en schakelaartjes doormeten?

snix

Welkom hier !!
Op de foto's ziet hij er netjes uit !! Een nederlandse 2.0 die heb ik nog niet vaak gezien. (had hem ff gecontroleerd bij de rdw)

Deze pagina kan goed helpen bij problemen en voorvallen: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45720.0.html
Lees het allemaal rustig door, doe er je voordeel mee.
Voor vragen staan we natuurlijk altijd open.

Veel Roffelplezier

Groeten Snix

Maarten84

Bedankt, ik heb meteen het e.e.a. opgezocht. Blij om te weten dat de geluiden die soms (1 op de 20 keer?) uit de koppeling komen bij het ontwerp horen :)


Ludo

Welkom!.

Citaat van: Maarten84 op 25-09-2011 21:40:40
Kunnen jullie mij wat vertellen over het onderhoud van een vialli LPI installatie,

Zit er een verzonken tank in de plaats van reservewiel, of een cilindertank achter de achterbank?.

Maarten84

#4
De LPG tank is semi verzonken op de plek van het reserve wiel. Ik zeg "semi" omdat die donut zo groot is dat er een soort dubbele bodem is gemaakt door de vorige eigenaar. Deze is zo'n 10 centimeter hoger dan de oorspronkelijke laadvloer.

Zover ik weet is het een vialle installatie (paarse injectoren) geplaatst in 2006 bij 170.000. Ik geloof dat de brandstof pomp ook een zwak punt is voor dit type installatie?

Ludo

Dan is de installatie onderhoudsvrij, enkel bij de oude installaties zat er een filter.
Over de pomp zou ik me niet veel zorgen maken, zó hard moet die niet werken in een 2.0L.

Maarten84

De LPG installatie werkt voorlopig (even afkloppen), enkel soms een hik bij flink gasgeven rond de 3500 toeren, maar als dat alles is...

Zojuist een setje columba velgen opgehaald met prima banden, dus dat is weer een stap dichterbij een nieuwe APK.

Iemand nog tips mbt het repareren van de cruise control?

Martijn_B

Veel plezier met de columba velgen!

Waarom zoek je trouwens een ander interieur? Heb je een extractie al eens overwogen? (Google)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

cas

CC kan een hoop zijn. Sterkertje onder de accubak is soms niet goed, Maar kijk eerst even onder bij de pedalen, of daar alles wel op zijn plek zit, misschien dat er een plastic dingetje daaronder los is bij 1 van de pedalen, dat hij continu een puls krijgt dat er geremd of gekoppeld wordt... dan werkt hij natuurlijk ook niet  ;D   

Welkom! en dat hij vies verkocht wordt, met wat schade hier en daar, zegt ook wel weer iets, Er is gewoon normaal mee omgegaan, en niet letterlijk en figuurlijk weggepoetst.

jammer dat het geen estate is! dan wil je niet meer anders  ;) 

even een beetje zoeken met de apparte zoek machine hier en je vind een hoop antwoorden. ( beginnen met lezen op de laatst gevonden zoekpagina, daar staan de beste resultaten)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Martijnc70t5

Welkom Maarten,

Mooie S70 hoor!
Het probleem in je Cruiscontrol kan de sensor achter je koppelingspedaal zijn art nummer van de Pedaalsensor is : 9472979
en kost ongeveer 40 euro ;)

Veel plezier met je nieuwe roffel !   

Maarten84

Ik ga dit weekend aan de slag met de stoomreiniger en interieur cleaner, dat is meteen een goeie kans om onder het dashboard te kruipen om die pedaal sensor door te meten.

Inmiddels zitten de velgen erop, en fatsoenlijk gebalanceerde banden maakt het rijden toch ook wel een stuk prettiger!



Ik heb een nieuwe sleutel besteld (ik heb er nu maar 1), blijkt dat er een chip in zit. Alles bij elkaar, inclusief inleren, kost 120 euro inc btw, dat was wel even slikken.

Volgende week Maandag een afspraak met het APK en Airco station, en dan begint het op een echte auto te lijken. Daarna gaan we de grote beurt inplannen.


rovelra

#12
Citaat van: Maarten84 op 29-09-2011 19:07:35
Ik ga dit weekend aan de slag met de stoomreiniger en interieur cleaner, dat is meteen een goeie kans om onder het dashboard te kruipen om die pedaal sensor door te meten.

Inmiddels zitten de velgen erop, en fatsoenlijk gebalanceerde banden maakt het rijden toch ook wel een stuk prettiger!

http://i52.tinypic.com/28anxie.jpg

Ik heb een nieuwe sleutel besteld (ik heb er nu maar 1), blijkt dat er een chip in zit. Alles bij elkaar, inclusief inleren, kost 120 euro inc btw, dat was wel even slikken.

Volgende week Maandag een afspraak met het APK en Airco station, en dan begint het op een echte auto te lijken. Daarna gaan we de grote beurt inplannen.



Goeie sleutel boer maakt hem voor 25€ (inclusief  ingelezen chip)!

Maarten84

Nou, de kosten van de sleutel lijken nu mijn minste zorgen te zijn, inmiddels komt er een dusdanig verontrustend geluid uit de auto dat ik vermoed dat een essentieel onderdeel (wist ik maar welke precies) binnenkort niet meer onder ons is.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,52256.0.html