'Ulv' i fårakläder, de FF-PP-40 is niet meer: Brand - the end.

Gestart door HJ850, 03-10-2011 03:07:40

Vorige topic - Volgende topic

MikeyQR

Ik neem aan dat de benzinepomp nog gewoon werkt van de 850
dus als je nou een accu los in de auto doet twee draadjes er bij de stekker van de benzinepomp los maakt en recht streeks via de accu laat lopen met de twee draadjes slang aan de pomp en je tank is zo leeg ;) en dit alles zonder bijsmaak in je mond, van benzine. ;D

UserID6342

Citaat van: daytonawim op 06-10-2011 19:40:11
Citaat van: Dirk342 op 06-10-2011 19:37:00
Via de tankopening gaat wel met de juiste slang ;D  Doe het vaak genoeg, zorg wel voor een lekkere bak koffie of iets voorhanden want net zoals Kornelis zegt krijg je altijd wel iets in je mond.  Als je het goed doet slechts zeer weinig.  Maar kun je stroom op de pomp krijgen is dat natuurlijk vele malen makkelijker.

Wat is de juiste slang dan  ???
Geen tuinslang want die is te dik en kun je de knik niet mee maken. Gebruik hier altijd een vrij stugge slang die ongeveer de helft zo dik is, werkt perfect.

HJ850

Ik weet wel waar het brandstoffilter zit, maar niet waar de pomp zit.

Inderdaad losse accu nodig. Mijn accu is verbrand.

Wilde het eigenlijk doen voordat de ijzerboer hem komt ophalen. Anders wil die vast ook de tankinhoud, want heb gezegd dat 'de rest' voor hem is.
Kan natuurlijk bluffen en zeggen dat ik natuurlijk ook nog even de benzine moet aftappen.

Heeft de Brezan of halfords een hand-brandstof pomp?

Moet toch nog een jerrycan kopen.

KIM

In het kofferruim, dicht tegen de achterbank rechts en onder de bekleding zit een aluminiumkleurig deksel. Als je dit losschroeft, kun je de elektrische aansluitingen van de brandstofpomp zien zitten.
Wellicht is het dan makkelijk om de benzine via het filter weg te laten pompen.

MikeyQR

MikeyQR

Wanneer wordt je 850 opgehaald ?, ik kan je misschien wel helpen hier mee, ik woon namelijk ook in Amsterdam. ;)

-D©©©L-

HJ850

Dat laatste klink makkelijker.  Gevaarlijk? Hand-accuboor denk ik. En je moet er wel met z'n 2en zijn. Kan er een vinger op houden terwijl je de benzine overgiet in andere auto.

Citaat van: MikeyQR op 06-10-2011 20:11:44
Wanneer wordt je 850 opgehaald ?, ik kan je misschien wel helpen hier mee, ik woon namelijk ook in Amsterdam. ;)

Rond lunchtijd morgen Amsterdam West.
Kofferbak zit dicht, grote koevoet lukt niet om hem open te krijgen. En alleen linker achter portier kan open, reschts zit vast. Is allemaal erg donker daar binnen. Dus brandstofpomp is lastig bij te komen vrees ik.

Hajo

hathü

Ik heb al wel eens tankjes ontdaan van brandstof met een stuk gasslang, formaat wat je voor campinggasfles gebruikt, slang in de tank even aanzuigen en hoppa. De smaak van de benzine spoel je ff weg met een biertje. De kunst is net op tijd je mond van de slang te halen. ;)

HJ850

Citaat van: Sem op 06-10-2011 09:22:12
€1250,-!!! Man daar koop je nog geen fatsoenlijke nieuwe fiets voor! Dit was niet zomaar een Alter-I 850.. Voor dat geld kan je toch gewoon niet een soortgelijke 850 Alter-I kopen?!! en al helemaal niet met een beige/buin lederen interieur. Ik vind het echt belachelijk..

Is dat nu wel zo?
Taxateur verwees bijv. naar www.gaspedaal.nl

Daar staan er heel wat voor onder de 1000 euro te koop.
En meer aangekleede voor 1250
Soms vraagprijs 2000

Mijne was wel een 92er
km stand was 358.000 carosserie, motor rond de 250.000

Nog even mijn lijstje:
+ creme leder intrieur met houtprint
+ automaat
+ cruise control
+ mistlampen voor
+ RVS Feritta sportuitlaat
+ uniek open luchtfilter volgens overlevering met onderdelen voor een S60 of zo passend gemaakt op 850 luchmassameter.
+ Brembo remschijven voor
+ veerpootbrug natuurlijk
+ lekkere speakers in de hoedenplank (weet nog dat de inbouwers zich beklaagden  over de vele zaagjes die ze verbruikt hadden om door het staal van de hoedenplank heen te komen)
+ de zware 'caravan' accu
+ zwaardere dynamo (om inschakel spanningsval van de koel fans te overbruggen)
+ Denso bougies
+ Regensensor voor de ruitenwissers ipv interval schakelaar

Naast alle 'standaard' zaken die toch niet altijd standaard zijn, als stoelverwarming, airco, electrische buitenspiegels, electrische ramen.

Wat vinden jullie? Zou dit nog de moeite zijn om contra expertise?
Zou er een taxateur zijn die hoger waardeert als je de prijzen op die website ziet en mijn lijstje?

Misha

Tja, je zou de Volvo-dealer kunnen proberen.
Die mogen ook samen taxeren en kunnen daar wellicht iets meer mee. Ik weet niet of je een band hebt met een dealer ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

henry classic v70

Opkrikken in hoogst mogelijke stand, trechter bij de hand met zo'n flexibel "vulstuk" en een paar cans (naar het aantal ltr's wat er nog inzit).
Met een hamer en flinke priem meerdere gaten vlak bij/naast elkaar slaan (wat Marco aangaf met een accuboor machine kan het ook) en de benzine stroomt er uit..........
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Sem

Citaat van: HJ850 op 06-10-2011 21:59:05
Citaat van: Sem op 06-10-2011 09:22:12
€1250,-!!! Man daar koop je nog geen fatsoenlijke nieuwe fiets voor! Dit was niet zomaar een Alter-I 850.. Voor dat geld kan je toch gewoon niet een soortgelijke 850 Alter-I kopen?!! en al helemaal niet met een beige/buin lederen interieur. Ik vind het echt belachelijk..

Is dat nu wel zo?
Taxateur verwees bijv. naar www.gaspedaal.nl

Daar staan er heel wat voor onder de 1000 euro te koop.
En meer aangekleede voor 1250
Soms vraagprijs 2000

Mijne was wel een 92er
km stand was 358.000 carosserie, motor rond de 250.000

Nog even mijn lijstje:
+ creme leder intrieur met houtprint
+ automaat
+ cruise control
+ mistlampen voor
+ RVS Feritta sportuitlaat
+ uniek open luchtfilter volgens overlevering met onderdelen voor een S60 of zo passend gemaakt op 850 luchmassameter.
+ Brembo remschijven voor
+ veerpootbrug natuurlijk
+ lekkere speakers in de hoedenplank (weet nog dat de inbouwers zich beklaagden  over de vele zaagjes die ze verbruikt hadden om door het staal van de hoedenplank heen te komen)
+ de zware 'caravan' accu
+ zwaardere dynamo (om inschakel spanningsval van de koel fans te overbruggen)
+ Denso bougies
+ Regensensor voor de ruitenwissers ipv interval schakelaar

Naast alle 'standaard' zaken die toch niet altijd standaard zijn, als stoelverwarming, airco, electrische buitenspiegels, electrische ramen.

Wat vinden jullie? Zou dit nog de moeite zijn om contra expertise?
Zou er een taxateur zijn die hoger waardeert als je de prijzen op die website ziet en mijn lijstje?

Natuurlijk staan er bosjes voor minder, maar jij hebt jouw auto op en top onderhouden. Als je nu een andere moet kopen voor €1000,- of €1250,- dan kan je er nog rustig €500,- tot €750,- tegenaan gooien om hem weer een beetje in de staat te krijgen zoals jij hem had. Maakt niet uit welke auto je op Marktplaats oid koopt.. je moet er altijd €500,- of meer tegen aan gooien voor onderhoud of andere dingen. Zo is het nou eenmaal.

ulkeman

gewoon een doorzichtige slang pakken.
dan zie je met aanzuigen hoever het peil van de benzine is.
en laat je het zo over lopen in een jerrycan.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen