foutcode 3-1-4

Gestart door volwierdenvo, 19-11-2011 17:26:46

Vorige topic - Volgende topic

volwierdenvo

Ik heb een paar probleempjes met mijn 850 2.5 10 v uit '94

Auto werd niet warm, thermostaat vervangen en dat probleem is weer opgelost.
Lambda sonde lampje brandt al een tijdje en vandaag maar even de computer uitgelezen, A2 foutcode 3-1-4
Nokkenassensor volgens de lijst, nu was ik daarover druk aan het zoeken op het forum en kwam een plaatje tegen van de positie van de sensor, alleen de accu van mijn laptop hielt er mee op en het plaatje was weg :(
Iemand toevallig nog de link van het plaatje?

Verder rammelt en kraakt het aan de rechter voorzijde bij sturen, remmen en vooral bij het rijden in de stad hoor ik het regelmatig.
Beide buitenste homokineten zijn al vervangen verder is alles nagelopen en is goed, maar het kraken blijft ??? ???

Als laatste rammelt het bij elk hobbeltje aan de rechterkant van de auto het lijkt wel een beetje een blikkerig geluid, alsof het hitte schild ergens tegen aan komt.

Wie o wie kan me helpen???????

Alvast bedankt voor de reacties.......

UserID6342

Nokkenassensor vind je rechts van de verdeler als je aan de linker zijkant staat met je neus naar de andere kant toe.  Zit normaliter met 2 torxboutjes vast en kun je er zo vanaf draaien.  Een goed gebruikte kost gemiddeld een 35-45 euro.

Het kraken recht, eerst de endlinks nakijken, dan pas verder zoeken.  Kan ook veerpootrubber / -lager zijn, maar de endlinks zijn de meest verdachte.

MVeldhuis

Maar een endlink kraakt niet dus zeker ook de veerpootrubbers goed bekijken.

volwierdenvo

bedankt voor de snelle antwoorden.

binnenkort maar eens goed gaan kijken naar de endlinks of veerpootrubbers.

Zal in de aankomende dagen even de nokkenassensor vervangen dan ben ik mijn 3-1-4 foutcode ook kwijt.