turbo probleem

Gestart door fmae139, 07-09-2011 08:56:37

Vorige topic - Volgende topic

fmae139

hoi beste allen,

ik heb de 850 T5 (2.0 aug 96) van Skoobidoo (u allen gekend) over gekocht (ik weet het ik mij moet dringend eens voorstellen)
k zit met een vraagje.
ik ben nieuw in het turbo rijden (daarvoor een GLT gehad) en merkte gisteren dat de turbo niet verder geraakte dan net over het witte streepje. voor de rest reageerde hij wel nog noramaal maar ik had de indruk dat hij systematisch 1/3 te weinig druk gaf. bijna gelijktijdig ging het lambda lampje branden (waarschijnlijk omwille van een te arm mengsel?) na een half uurtje deed hij echter weer normaal (tot 3/4 van het witte balkje bij stevig gas geven en lambda lampje is ook weg) echter nu fluit hij merkbaar luider (nog net niet irritant maar wel hoorbaar) ik heb er drie dagen ervoor wel gas ingstoken (VSI van Prins, omdat die in miijn vorige GLT stak) er moeten dan gaatjes worden geboord in de inlaat collector zou het kunnen dat er een paar alluminium kruimels zijn blijven hangen en drie dagen later de turbo beschadigen of ben ik aan het fantaseren? ik zie heel wat over vacuumslangetjes  (en die hebben hun tijd wel gehad) maar dan zou het toch niet logisch zijn dat de druk zich daarna hersteld (of zie ik het mis)
Ik vertrek zondag naar boedapest (zou daar wel graag heelhuids geraken en terug ook natuurlijk)

heeft er iemand van jullie suggestie, alvast heel heel veel bedankt

Jack v

Vacuumslangetjes controleren cq vervangen ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

daytonawim

Gaatjes boren in een gemonteerd spruitstuk, begrijp ik dat goed  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

COPPEHER

Citaat van: daytonawim op 07-09-2011 09:34:29
Gaatjes boren in een gemonteerd spruitstuk, begrijp ik dat goed  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Ja daar had ik mijn vraagtekens ook al bij.  :eusa_doh:

)()()sT

Er staat toch nergens dat het in een gemonteerd spruitstuk is gebeurd?