turbo probleem

Gestart door fmae139, 07-09-2011 08:56:37

Vorige topic - Volgende topic

fmae139

hoi beste allen,

ik heb de 850 T5 (2.0 aug 96) van Skoobidoo (u allen gekend) over gekocht (ik weet het ik mij moet dringend eens voorstellen)
k zit met een vraagje.
ik ben nieuw in het turbo rijden (daarvoor een GLT gehad) en merkte gisteren dat de turbo niet verder geraakte dan net over het witte streepje. voor de rest reageerde hij wel nog noramaal maar ik had de indruk dat hij systematisch 1/3 te weinig druk gaf. bijna gelijktijdig ging het lambda lampje branden (waarschijnlijk omwille van een te arm mengsel?) na een half uurtje deed hij echter weer normaal (tot 3/4 van het witte balkje bij stevig gas geven en lambda lampje is ook weg) echter nu fluit hij merkbaar luider (nog net niet irritant maar wel hoorbaar) ik heb er drie dagen ervoor wel gas ingstoken (VSI van Prins, omdat die in miijn vorige GLT stak) er moeten dan gaatjes worden geboord in de inlaat collector zou het kunnen dat er een paar alluminium kruimels zijn blijven hangen en drie dagen later de turbo beschadigen of ben ik aan het fantaseren? ik zie heel wat over vacuumslangetjes  (en die hebben hun tijd wel gehad) maar dan zou het toch niet logisch zijn dat de druk zich daarna hersteld (of zie ik het mis)
Ik vertrek zondag naar boedapest (zou daar wel graag heelhuids geraken en terug ook natuurlijk)

heeft er iemand van jullie suggestie, alvast heel heel veel bedankt

Jack v

Vacuumslangetjes controleren cq vervangen ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

daytonawim

Gaatjes boren in een gemonteerd spruitstuk, begrijp ik dat goed  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

COPPEHER

Citaat van: daytonawim op 07-09-2011 09:34:29
Gaatjes boren in een gemonteerd spruitstuk, begrijp ik dat goed  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Ja daar had ik mijn vraagtekens ook al bij.  :eusa_doh:

)()()sT

Er staat toch nergens dat het in een gemonteerd spruitstuk is gebeurd?
Neem aan dat de inbouwer het spruitstuk wel ff uitgeklopt heeft hoor ;)

Waarom geen LPi?

NinaPaul

Citaat van: )()()sT op 07-09-2011 11:51:29
Er staat toch nergens dat het in een gemonteerd spruitstuk is gebeurd?
Neem aan dat de inbouwer het spruitstuk wel ff uitgeklopt heeft hoor ;)

Waarom geen LPi?

citaat uit zijn verhaal

Citeerik heb er drie dagen ervoor wel gas ingstoken

Ik neem aan dat hij dus ZELF de installatie erin heeft geplaatst, dus ook zelf heeft geboord. Mocht het niet zo zijn is het gewoon garantie en terug gaan.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Wout309t

Ik zou inderdaad alle vacuumslangen even controleren en ook de drukslangen, in het bijzonder die op de gasklep.
2011 V70 2.0T R-Design MT

fmae139

ben nu terug van Hongarije.
eerst en vooral bedankt voor alle reacties maar achteraf blijkt dat het niets met de turbo te maken had. het was de verdamper van de gasinstallatie  die stuk was waardoor hij een veel te hoge gasdruk stak. Nadat de auto op benzine stond reed hij inderdaad normaal.

nieuwe verdamper gestoken en alles is terug in orde. (gasinstallateur zie wel dat een turbo niet goed te combineren is met gas omdat de verdamper constant de turbodruk volgt en daardoor meer afziet is daar iets van waar?   :eusa_think:

)()()sT

Probleem is dat een verdampersysteem vaker niet voldoende vermogen kan leveren voor een turbomotor, dus te arm lopen, motorschade etc.

LPi is daarentegen uitermate geschikt voor een turbomotor en levert zelfs vermogenswinst op.

Vulk

Zonde van deze mooie auto vind ik.  :eusa_sick: