vertraging bij inschakelen cc

Gestart door Wouter1973, 11-09-2011 19:02:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter1973

Bij het inschakelen van mijn cruise control (cc) valt de auto eerst in snelheid terug. Ook de resume knop leidt tot een vrij grote vertraging voor de cc weer oppakt. Is dit een kwestie van het verstellen van de kabel naar de gasrol? Zo op het eerste gezicht kan ik geen los/lek slangetje ontdekken...

COPPEHER

Citaat van: Wouter1973 op 11-09-2011 19:02:36
Bij het inschakelen van mijn cruise control (cc) valt de auto eerst in snelheid terug. Ook de resume knop leidt tot een vrij grote vertraging voor de cc weer oppakt. Is dit een kwestie van het verstellen van de kabel naar de gasrol? Zo op het eerste gezicht kan ik geen los/lek slangetje ontdekken...

Mischien heeft de vacuum pomp z'n beste tijd gehad.

thuur

Het zijn geen vreselijk snelle systemen, dat is eigen aan vacuumsturing. Je kunt wel de stelschroef bij het gaspedaal strakker zetten en controleren op vacuumlekkage.


Gr 8)

daytonawim

Dat doen ze bijna allemaal, pomp moet eerst vacuum opbouwen, ik houd altijd even het gas vast
als ik de CC inschakel.

Jack heeft de vacuum leiding flink ingekort, wat volgens hem aanzienlijk scheelt in oppak snelheid

Jack v

Yep, ik heb alle leidingen rond de pedalen met meer dan de helft ingekort. Zodat er zo weinig mogelijk lucht verplaatst hoeft te worden.

Ik hoef de knop maar net in te drukken en hij pakt hem al.

Ook de stelschroef bij je gaspedaal zo krap mogelijk zetten door er bv een stukje papier tussen te houden zodat er net iets speling is.

zie ook hier voor het verstellen van de schroef:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg922537.html#msg922537
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

wietseschuiling


Hallo Roffelaars,

Ik had een cruise control gekocht, maar komt uit een 2,5 20v 1998.
En ik heb een diesel dus dat PAST dus NIET.
De CC op een diesel werkt elctronisch via de ECU en niet vacuum gestuurd
Heb de set inmiddels weer aan een forumlid verkocht, maar zoek
dus een CC voor mijn 1998 v70 tdi.

Gr Wietse
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt