Prins VSI 2.0 DI installatie

Gestart door CarismaMSX, 14-12-2019 10:50:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CarismaMSX

https://www.youtube.com/watch?v=oS5UXlT_XdU

Kwam dit filmpje tegen over de gebruikte LPG verdamper in het door Prins gemonteerde systeem. Systeemdruk blijft t.o.v. traditionele verdamper veer stabieler. Heeft weer z'n voordelen bij vollast.

BRC P&D is net zoiets als PRINS VSI. Alleen is de BRC open. De Prins VSI 2.0 niet zo open meer. BRC behoort tegenwoordig ook bij westport net als Prins.

De Prins VSI 2.0 DI is in feite een indirect ingespoten systeem, dus ook inspuiting in het spruitstuk. Maar met een toevoeging om ook de benzine injectoren te blijven gebruiken. Zodat die niet kapot gaan. Er zit dus nog wat extra elektronica t.o.v. een VSI 2.0 of P&D BRC installatie bij.

Tot nu toe ben ik er tevreden mee. Verbaasde me over de gebruikte 53cc injectoren. Maar begrijp dat de EVP-500 qua gasdruk meer aankan. Waardoor de capaciteit van de injectoren voldoende zou moeten zijn. Het max. toerental ligt ook niet bijzonder hoog.

Jans Duiven

Citaat van: NinaPaul op 18-12-2019 10:05:13
Ben je dan geen appelen met peren aan het vergelijken? Een direct ingespoten systeem (vaak 100% lpg bedrijf) is heel anders dan een indirect ingespoten systeem.


Dat begrijp ik maar rechtvaardigt dat dan het prijsverschil?

CarismaMSX

Zoals alles wat nieuw is, in het begin is de prijs hoger dan producten die al wat langer op de markt zijn. Mijns inziens is het bijzonder dat Prins inmiddels meer inzet op Prins VSI 2.0 DI. En de voornaamste reden is dat het systeem goedkoper is dan het DLM 2.0 / 3.0 systeem.

Maar ook voor de DI variant van het VSI  systeem geldt dat dit complexer is dan een normaal VSI systeem. Maar levert voldoende besparing op om de installatie er bij +/- 30000 km per jaar in +/- 1.5 jaar terug verdiend te hebben.