Rammelende binnenspiegel

Gestart door Ewout Schalkwijk, 14-10-2011 07:38:50

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Net als mijn eerste 850 in 2000, heeft ook m'n huidige V70 (98) last van een rammelende binnenspiegel rond de 1600 toeren.
Als je de spiegel maar lichtjes aanraakt is de trilling al weg. Door onze lage snelheden zit ik nog wel eens in dit toerengebied en is die rammel/trilling best irritant. Ik heb laatst de spiegel van het dak geschroefd maar kan eigenlijk niet ontdekken waar het 'probleem' zit. Heeft iemand suggesties of een eventuele oplossing voor dit 'smette' op mijn toch redelijk stille V70?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

T5turbo

Heb ik ook last van gehad.De kom had spelling ten opzichte van de kogel.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

pwberg

Citaat van: T5turbo op 14-10-2011 09:03:08
Heb ik ook last van gehad.De kom had spelling ten opzichte van de kogel.

Same here. Hier is weinig aan te doen, nieuwe (of gebruikte) regelen, kosten ook niet de wereld.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

jeroen74

Lekker dik vet op de kogel smeren helpt misschien.

yoeri

met een beetje lijm op de goede stand zetten

T5turbo

Ik heb er een heel klein gaatje in geboort en toen een klein zwart schroefje erin gedraaid.
Je ziet er dus niks van.

Dit schroefje net zover aangedraait todat de speling weg was.
Kan de spiegel nog steeds stellen als het moet,maar het rammelen/getril is weg.  :eusa_whistle:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Ewout Schalkwijk

Ah, goed om te lezen dat het een bekend probleem is. De spiegel gaat soepel door het gebruik van WD40, maar ik zal morgen eens wit spuitvet proberen. Dat schroefde klinkt ook nog wel als een tip.

Bedankt alvast! ik laat het weten.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

fredtref

Citaat van: T5turbo op 14-10-2011 16:28:42
Ik heb er een heel klein gaatje in geboort en toen een klein zwart schroefje erin gedraaid.
Je ziet er dus niks van.

Kan de spiegel nog steeds stellen als het moet,maar het rammelen/getril is weg.  :eusa_whistle:

Ewout, wel het schroefgaatje in de voorruit goed dicht kitten  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: fredtref op 14-10-2011 20:06:30
Citaat van: T5turbo op 14-10-2011 16:28:42
Je ziet er dus niks van.

Ewout, wel het schroefgaatje in de voorruit goed dicht kitten  ;D

Hoezo dan? Er zit toch een schroefje in. :eusa_sick:

Ewøut

The Demon

Gewoon niet onder de 2000 RPM rijden, vindt Olijfje in ieder geval niet leuk die wil het liefst boven de 2000 RPM  ;D

Groet,
The Demon.

thuur

Als je de spiegel lostrekt kun je het voetje losschroeven. Daarin zie je 2 metalen draden, die kun je vaster krijgen door de schroeven aan te draaien.

Gr 8)

T5turbo

Citaat van: thuur op 14-10-2011 23:16:12
Als je de spiegel lostrekt kun je het voetje losschroeven. Daarin zie je 2 metalen draden, die kun je vaster krijgen door de schroeven aan te draaien.

Gr 8)

Dit moet je me toch even uitleggen,want ik kon toen echt niks vinden? Ik had dus toen speling op de voet naar de spiegel toe (kogel kom verbinding).Kon niks lostrekken of opmaken....  ???