turbo op 2.0 10v

Gestart door albert-jan850, 18-10-2011 20:27:11

Vorige topic - Volgende topic

albert-jan850

ja zeker en ik een vliegtuig haha
als het dan verkeerd gaat gaat het ook goed verkeerd

Turbo-Geek

Jawel maar daar begint het mee, dan een setje velgen, dan een spoilertje in kleur, etc etc.
Voor je het weet heb je behoorlijk wat geld uit gegeven en je hebt nog steeds een 10 klepper.

Het goedkoopste (en dus het meeste sparen) is NIKS onnodigs kopen en alles standaard houden.
Tenzij je de 10V prima vind en daar nog heel lang in wilt blijven rijden, ook niks mis mee.
Maar heb je Turbo aspiraties dan gewoon de verleiding weerstaan (is erg moeilijk !) en uiteindelijk een T-5 kopen.

Het compressor verhaal van Johann is een verhaal apart, zeker niet goedkoop geweest en enorm veel werk, geen aanrader tenzij je diepe zakken hebt, een leuke werkplaats en handig bent met metaal techniek.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

albert-jan850

nee dat word ook niks
ik zou me er best mee kunne vermaken
maar heb geen ruimte en mijn zaken zijn niet al te diep
heb ook huisje vriendin en hondje die moeten eten enz

Turbo-Geek

Citaat van: peteRRR op 18-10-2011 22:58:51
Kan je er niet een fles Nitrous in leggen,is niet al te duur en je hebt dan toch wat extra vermogen.

En het is veel minder omslachtig,maar ik weet niet of de 10v Volvo motoren daar geschikt voor zijn.

http://www.limpex-sport.nl/producten.php

Groet.

Leuk idee maar in de praktijk ruk.
Niet goedkoop in aanschaf, niet goedkoop en omslachtig het vullen, EN je moet weten waar je mee bezig bent (niet iets wat veel mensen in NL weten als het om nitrous gaat).
Nee, echt geld weggooien.

Turbo-Geek

Citaat van: albert-jan850 op 18-10-2011 23:03:54
nee dat word ook niks

Geloof me, als je niet een leuk extra centje hebt moet je de T-5 echt vergeten en gewoon lekker verder gaan met de 10V.
Het kost gewoon flink wat om een nette te kopen of het kost flink wat om hem netjes te maken en zo te houden om maar over verbruik te zwijgen.
Je ziet het hier regelmatig, mensen die een T-5 kopen en enthousiast aan de gang gaan om hem een half jaar later te verkopen omdat ze zich verslikte in de kosten en na een half jaar gewoon 3 mille verder zijn aan onderhoud en reparaties en het einde is dan nog niet in zicht.

peteRRR

Citaat van: Turbo-Geek op 18-10-2011 23:05:54
Kan je er niet een fles Nitrous in leggen,is niet al te duur en je hebt dan toch wat extra vermogen.

En het is veel minder omslachtig,maar ik weet niet of de 10v Volvo motoren daar geschikt voor zijn.

Groet.

Niet goedkoop in aanschaf, niet goedkoop en omslachtig het vullen, EN je moet weten waar je mee bezig bent (niet iets wat veel mensen in NL weten als het om nitrous gaat).

Ben niet echt overtuigt van je uitspraak dat het geld weg gooien is TG,ik heb er wel eens een belletje aan gewaagt en die

mensen zijn eigenlijk best positief over het Nitrous gebeuren en natuurlijk moet je weten waar je mee bezig bent,een tubo kan je

ook in een paar uur naar een andere wereld helpen.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Turbo-Geek

Citaat van: peteRRR op 18-10-2011 23:13:05

Groet.

Ben niet echt overtuigt van je uitspraak dat het geld weg gooien is TG,ik heb er wel eens een belletje aan gewaagt en die

mensen zijn eigenlijk best positief over het Nitrous gebeuren en natuurlijk moet je weten waar je mee bezig bent,een tubo kan je

Groet.

enig idee wat Nitrous doet  en hoe het precies werkt ?
Natuurlijk zijn hun positief, ze verkopen het.
Totaal zinloos op een daily driver en bij voorkeur geschikt op een dragracer (runs van < 12 secs) en het liefst een compleet gietijzeren blok en stalen koppen (ivm hitte).

UserID6342

Citaat van: Turbo-Geek op 18-10-2011 23:09:45
Citaat van: albert-jan850 op 18-10-2011 23:03:54
nee dat word ook niks

Geloof me, als je niet een leuk extra centje hebt moet je de T-5 echt vergeten en gewoon lekker verder gaan met de 10V.
Het kost gewoon flink wat om een nette te kopen of het kost flink wat om hem netjes te maken en zo te houden om maar over verbruik te zwijgen.
Je ziet het hier regelmatig, mensen die een T-5 kopen en enthousiast aan de gang gaan om hem een half jaar later te verkopen omdat ze zich verslikte in de kosten en na een half jaar gewoon 3 mille verder zijn aan onderhoud en reparaties en het einde is dan nog niet in zicht.
Zie mijn Blog :) Nu maakt mij dat verder niet uit, maar het is wel zoals Turbo-Geek omschrijft... ik heb van een sloper T-5 weer een auto (emotionele reden)gemaakt en de teller staat nog niet stil bij mij. De T-5 kost mij nu al aan materiaal 2500.- en dan heb ik de uren / werk gemakshalve niet mee geteld. En dan heb ik nog het voordeel dat ik heel veel heb liggen wat ik kan gebruiken. Ik tel hier dus bijvoorbeeld de kosten, welke ik al heb gemaakt in het onderstel van de 20V niet mee, en dat onderstel is compleet overgebouwd op de T-5, etc. etc.

Vergis je niet, zoals Turbo-Geek het ook al zegt, in de kosten om een auto goed (!!) klaar te maken.  Je kunt beter dan even doorsparen en wat meer uitgeven voor een goede T-5, als een gebakje kopen en die opknappen. Vaak zijn die gebakjes ook een gebed zonder eind.

UserID6342

Citaat van: Turbo-Geek op 19-10-2011 06:51:12

Groet.

Groet.

Totaal zinloos op een daily driver en bij voorkeur geschikt op een dragracer (runs van < 12 secs) en het liefst een compleet gietijzeren blok en stalen koppen (ivm hitte).
+ 1. Voor dagelijks gebruik totaal ongeschikt en voor de alu kopjes van Volvo ook.  Nog nooit een alu kop zien smelten door de hitte van nitro Peter ?

peteRRR

Citaat van: Dirk342 op 19-10-2011 07:03:49
Citaat van: Turbo-Geek op 19-10-2011 06:51:12

Groet.

Groet.

+ 1. Voor dagelijks gebruik totaal ongeschikt en voor de alu kopjes van Volvo ook.  Nog nooit een alu kop zien smelten door de hitte van nitro Peter ?

Het is een koud vloeistof die in het brandstof systeem word geinjecteerd waardoor de verbranding in de cilinders word geoptimaliseerd

en daar door meer vermogen los komt,zo iets is het TG het fijne weet ik er niet van zo uit het hoofd.

Dirk ik heb echter nog nooit iemand met Nitrous en een gesmolten kop gezien,maar begrijp dat er veul hitte van los komt en dat dit wel

eens nadeling kan zijn.

Ik ga er gewoon vanuit dat als je je aanmeld voor zo,n set dat als het op een veilige manier kan het dan ook geinstaleerd kan

worden en dat ze zo,n set niet weg dauwen alleen voor de verkoop,dat is dan toch ten nadelen van zo,n bedrijf,er zal toch wel garantie

op zitten,of ben ik nou van goed vertrouwen. :eusa_think:

Praktisch gezien even er van uit gaande dat het veilig is,is zo,n fles niet zo gek kwa vermogen en installatie en het kost minimaal de

helft minder dan een gehele turbo set er op bouwen,denk dat je voor 1000 euro wel klaar ben.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Johann

Er staat/Stond op dit moment een DOP T-5R te koop voor 1650 Euro. Geef je je 10V weg voor 500-750 Euro dan ben je voor ongeveer 1000 Euro klaar en heb je een turbo.

Sem

Citaat van: Johann op 19-10-2011 09:59:51

Er staat/Stond op dit moment een DOP T-5R te koop voor 1650 Euro. Geef je je 10V weg voor 500-750 Euro dan ben je voor ongeveer 1000 Euro klaar en heb je een turbo.
Ik denk dat daar al een probleem rijst...  die €1000,- is er volgens mij niet.

Teddy81

Je moet kunnen en willen investeren om de auto in goede staat te houden. Kun je dit niet dat kan het avontuur wel eens van korte duur zijn. In het ergste geval heb je niets meer omdat je de motor opblaast en geen geld/ ruimte hebt om de motor te vervangen.
Ook ik ben van mening dat je beter in je 10V kunt blijven rijden en idd een goede T-5 kopen als je gespaard hebt. Ik heb toendertijd de goedkoopste R gekocht die er te vinden was en dat heeft me aardig wat geld gekost. Geld dat ik liever aan andere dingen had willen spenderen. Koop dus niet de eerste die je tegenkomt.
(Om je even een idee te geven, mijn R heeft me inmiddels ruim €20k gekost aan onderhoud en reparaties. Dat is €5k per jaar en ik doe ALLES zelf!!!)

Turbo-Geek

Citaat van: Teddy81 op 19-10-2011 10:59:14
Je moet kunnen en willen investeren om de auto in goede staat te houden. Kun je dit niet dat kan het avontuur wel eens van korte duur zijn. In het ergste geval heb je niets meer omdat je de motor opblaast en geen geld/ ruimte hebt om de motor te vervangen.
Ook ik ben van mening dat je beter in je 10V kunt blijven rijden en idd een goede T-5 kopen als je gespaard hebt. Ik heb toendertijd de goedkoopste R gekocht die er te vinden was en dat heeft me aardig wat geld gekost. Geld dat ik liever aan andere dingen had willen spenderen. Koop dus niet de eerste die je tegenkomt.
(Om je even een idee te geven, mijn R heeft me inmiddels ruim €20k gekost aan onderhoud en reparaties. Dat is €5k per jaar en ik doe ALLES zelf!!!)

Tja en toch denken mensen dat hun dat niet zal overkomen .... Je ziet ze dan uiteindelijk ook met stille trom van het forum vertrekken en de auto hier te koop staan of op MP.

V70 classic

Goedkoop is vaak duurkoop.
Een non turbo tunen kan maar kost geld.
Een turbo monteren lijkt dan een short cut maar dan heb je vaak weer andere problemen.

Ik zou gezien  je budget zo blijven rijden.

Grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.