t5 Motorblok opgeblazen...wat te doen

Gestart door I-wan-t-5, 06-10-2011 10:37:09

Vorige topic - Volgende topic

I-wan-t-5

Excuus voor de verwarring...ik dacht in alle snelheid (tja, T5, he) dat Dirk uit Oss kwam. Nijmegen, dus. Mooi, want dat is dichter bij mijn huis! Echter, omdat de Volvo al enige tijd stil staat, heb ik 'm ergens anders opgeslagen. 25 min. van Nijmegen vandaan. Dirk, zou mooi zijn als je bereid bent vanuit Nijmegen mee te rijden. Wordt vergoed, uiteraard.

stefanhuijser

Dan kun je meteen even bij mij op de koffie komen Dirk  ;D ;D

Gr Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Jeroentjuh

Citaat van: I-wan-t-5 op 06-10-2011 17:33:28
Jeroen, de downpipe...is dat toevallig de zwarte buis die links van het luchtfilter zit en naar beneden loopt?

Nee, het uitlaatdeel (met de katalysator erin) wat op de turbo zit.....

I-wan-t-5

Laatste stand van zakern: vorige week is Dirk langs gekomen om te kijken wat er nu aan de hand is. De hoop was dat het een opgeblazen turbo was. Helaas bleek al snel dat van cilinder nr5 de zuigerveer is doorgebroken.

Omdat een revisie van het huidige blok mij te ver gaat, overweeg ik een ander tweedehands blok. Ik heb nu een blok op het oog met 165.000 KM. Het gaat om het blok B5234t3 afkomstig uit een Volvo v70 T5 uit 1998.

Mijn vraag is of dit blok geschikt is mijn oude blok te vervangen. Mijn auto is een T5 uit 1994. Ik hoor het graag van jullie

UserID6342

De auto is gechipt door een of andere onbenul.  Als je ziet hoe de ECUbox eruit ziet dan weet je eigenlijk al genoeg.  Volop olie op de 5e zuiger liggen en een zwaar nokkend geluid (kromme drijfstang ?), komt niet meer goed met dit ouwe blok of je moet 'm tegen echt hoge kosten reviseren.

Beter een ander blokkie en ECU regelen is mijn advies dan ook geweest.

)()()sT

Ja dat kan hoor, je randzaken als turbo, injector+rail etc. kun je gewoon overzetten.
Zijn die kilometers aantoonbaar? Ik heb recentelijk een geheel nieuw blok in mijn V70R gelepeld. In een belronde naar sloperijen viel het me wederom weer eens op dat ALLE blokken minder als 2 ton gelopen hebben  :eusa_liar:

Pepijn (v40pokemon) heeft ook een blok met echt 240.000 km te koop staan btw...

klik

Succes!

harymo

En hoe zit het met de ophanging van het motorblok, zijn deze hetzelfde?

Succes ermee.

daytonawim

Dat zou gewoon moet passen.

Ik weet alleen dat er wel eens iets is geweest met een verschil in de montage beugel van de airocpomp.

Maar ja, de airco's zijn toch al een zwak en kostbaar punt bij de 850.