Koplamp sproeier

Gestart door Schnappi, 24-12-2003 18:03:40

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

Hallo

Hierbij wens ik iedereen goeie kerstdagen ;D

Ook weer een een vraagje

Mijn koplamp sproeiers werken niet, het wissen wel, reservoir zit vol en ruitensproeiers van de voorruit werken wel

Is nu de pomp kapot van de koplampsproeier of zit het verstopt?

Graag reacties

denkweb

Leiding verstopt (t-stukje?).

Schnappi

waar zit dit t-stukje?

heb je misschien een foto van dit?

Bij voorbaat dank

Groeten

bleu_estate

Het terugslagklepje van het t-stukje werkt waarschijnlijk niet meer. Kost ongeveer € 4,34 per stuk.

Het t-stukje zit net tussen de linkerkoplamp (als je voor de auto staat) en de radiateur. Je kunt er inderdaad moeilijk bij.
Je moet eerst het slangetje vanaf het reservoir opschuiven richting radiateur. Je hoeft het niet los te maken. Vervolgens het slangetje van de linkerkoplampsproeier wel losmaken en wat terugduwen. Niet te ver anders ben je hem kwijt. Dan het slangetje van de rechterkoplamp uit het eerste klemmetje voor de radiateur halen. Daarna kun je het T-stukje tussen de koplamp en de radiateur naar te toehalen. Je kunt nu het t-stukje vervangen. Vervolgens alles weer herstellen zoals het zat. Ongeveer 5 minuten werk.

Succes

GLTer

Dag T5RED,

Even een heel domme opmerking hoor: staan je lichten aan ? Alleen als je lichten aanstaan worden ze besproeid......
Ik ben daar achter gekomen (is eigenlijk ook wel logisch) want mijn rechter voorruit nozzle doet wel eens moeilijk en als ik mijn lichten dan uitzet (en dus volle druk alleen op de voorruit nozzles heb) gaat hij wel weer. Laat even weten of het geholpen heeft ?
Waarom gaat toch iedereen aan de kant als ik er aan kom ?

BartRas

Citaat van: GLTer op 30-12-2003 13:17:53
Dag T5RED,

Even een heel domme opmerking hoor: staan je lichten aan ? Alleen als je lichten aanstaan worden ze besproeid......

De lichten moeten wel aanstaan immers wordt er gezegd dat zijn wissers (koplamp) het wel doen, en ook deze gaan alleen met lichten aan
there is no substitute for PK's

Glibbert

En dan nog een vraag van mij... Bij mij was het terugslagklepje van de koplampsproeier vast gaan zitten waardoor de slang er op het eerste T-stukje na de pomp afknalde. Dingetje losgemaakt en dat werkt dan wel weer. Alleen zag ik in de goot van de motorkapsluiting twee slangetjes liggen die op niets uitkomen. De eerste is de beluchting van het reservoir lijkt me dan, maar die andere komt gewoon van het T stukje na de pomp af. Vreemd, want als ik aan de knop trek, komt er toch niks uit??? Leek me een overdrukuitlaat ofzo, maar er zit geen klepje tussen of iets dergelijks. Misschien dat een zeker iemand iets afgeknipt heeft? Zou niet weten wat trouwens... :-\
Nee, ik heb geen geld teveel......

Reitse

Ik heb ook twee ontluchtingsslangen daar liggen. Zal ongetwijfeld nut hebben.