[AT] Schakelstandensensor vervangen

Gestart door konniekip, 02-06-2005 18:11:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

StefanCJ

Die pincet is wel een goede tip trouwens. Handig om te onthouden!

UserID6342

Als je het tooltje niet hebt (kost slechts origineel een tientje dus op dat bedrag maakt dat niet meer uit) kun je het ook gewoon met een schuifmaat doen.  Hoef je niet bij moeders in de make-up doos voor der pincet ;D ;D

SanMercury

Ga dit weekend m'n PNP switch ook maar vervangen; de achteruitrijlichten branden niet altijd of flikkeren. Verder rijdt ie prima.

Nu heb ik niet de beschikking van zo'n handige tool, maar ik lees dat een pincet of schuifmaat ook werkt. Begrijp alleen niet helemaal hoe dit dan in de praktijk wordt gebracht. Kan iemand dat aan mij vertellen?  ;D

UserID6342

Op de buitenkant van de PnP switch staat een markering, het asje moet hierin in lijn mee liggen (vandaar die tool en/of pincet of schuifmaat).  Wanneer dit asje precies in lijn ligt staat de PnP goed afgesteld.

trimix

kan iemand hier nog enkele foto s uploaden van de werkwijzen ?  de mijne heeft ook kuren af en toe    heb al eens zitten kijken hoe die schakelaar eraf moet maar kom er geen wijs uit

tgev

Voor de stekker heb ik het plastic omhulsel verwijderd waar de draden binnenkomen in de stekker. daarna een beetje met een schroevendraaier ertussen en ondertussen met een pincet dat blauwe klemmetje wegdrukken. Binnen enkele minuten was hij uit elkaar..

Verder had ik niet de beschikking over het afstelgereedschap. Echter stond hier ergens een link hoe je hem zelf kan uitlijnen (Engelse website). Dat werkte perfect.



RoelvanHoof

Goedendag,

Ik heb de schakelstanden sensor vervanngen en m'n 850 doet het weer okee.
Nu nog de ODB resetten, want de foutcode 3-1-3 en 3-2-2 blijft er maar inhangen.....
Instructies gevolgd, maar lkrijg de codes er niet uit.

WIE heeft een (aanvulldende) TIP ??

Alvast bedankt, gr Roel
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

de Boeing

Citaat van: RoelvanHoof op 19-12-2018 10:27:01
Goedendag,

Ik heb de schakelstanden sensor vervanngen en m'n 850 doet het weer okee.
Nu nog de ODB resetten, want de foutcode 3-1-3 en 3-2-2 blijft er maar inhangen.....
Instructies gevolgd, maar lkrijg de codes er niet uit.

WIE heeft een (aanvulldende) TIP ??

Alvast bedankt, gr Roel

Gereset met led? lukte bij mijn ook niet altijd even goed. Heb nu zo een china delphi, deze werkt wel heel makkelijk (wel nog niet gebruikt om automaat te resetten)

RoelvanHoof

Citaat van: de Boeing op 19-12-2018 10:42:50
Gereset met led? lukte bij mijn ook niet altijd even goed. Heb nu zo een china delphi, deze werkt wel heel makkelijk (wel nog niet gebruikt om automaat te resetten)
Gereset met led. Wat is dat? Ik heb een ODB 1 en ik kijk naar de rode knipperend lampje. Wat is een china delphi?
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

V70geRwin

De LED is vast het rode lampje.

Resetten:

even in het kort
contact aan zetten
kort indrukken
code knippert
2x doen
dan langer dan 5 sec loslaten wachten tot led aan gaat en dan weer 5 sec (tijdens het branden van het led)
nu is de storing gewist...

Als het niet direct lukt even spelen met contact aan en uit en soms even starten.

de Boeing

ah, OBD1 dus, daar heb ik dan weer geen ervaring mee.

Dit al doorgelezen: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html ?

China (dus namaak) delphi: https://www.aliexpress.com/item/2018-TCS-CDP-PRO-plus-NEW-VCI-obd-obd2-obdii-scanner-2015-R3-keygen-for-delphis/32846262035.html. Maar dan heb je wel een volwaardige OBD(1.5/2) stekker nodig..

RoelvanHoof

Citaat van: V70geRwin op 19-12-2018 11:04:54
De LED is vast het rode lampje.

Resetten:

even in het kort
contact aan zetten
kort indrukken
code knippert
2x doen
dan langer dan 5 sec loslaten wachten tot led aan gaat en dan weer 5 sec (tijdens het branden van het led)
nu is de storing gewist...

Als het niet direct lukt even spelen met contact aan en uit en soms even starten.

AHA! 2 maal dus! Ga het proberen. Thx!
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

delarue

Hoi allen (en met name de Twentenaren),

Weet iemand hier een goed bedrijf om de bak te laten flushen en dan meteen de PNP-switch te vervangen en af te stellen?

Zou het normaliter zelf proberen, maar vanwege een andere baan en minder tijd is dat niet de meest geweldige optie zeg maar.

Met iemand van hier meekijken en ondertussen voor wat te eten en drinken zorgen is overigens ook prima trouwens  ;D
Fiat Cinquecento sleeper '93 - R.I.P.
Fiat Punto Mk2a 1.2 16v '03
Audi S3 8L Quattro '00
Fiat Panda 100HP '08
Vespa PK50s bobber '84

volvobug

Citaat van: delarue op 03-01-2020 14:56:07
Hoi allen (en met name de Twentenaren),

Weet iemand hier een goed bedrijf om de bak te laten flushen en dan meteen de PNP-switch te vervangen en af te stellen?

Zou het normaliter zelf proberen, maar vanwege een andere baan en minder tijd is dat niet de meest geweldige optie zeg maar.

Met iemand van hier meekijken en ondertussen voor wat te eten en drinken zorgen is overigens ook prima trouwens  ;D

Hierin staat een adres: https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,88341.msg1785297.html#msg1785297
Handtekening? 85011806 en Saffronie.