autogordels altijd ?

Gestart door dennis850, 22-06-2004 12:59:54

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Citaat van: Kali-Integrali op 20-02-2010 13:52:38
Citaat van: peteRRR op 20-02-2010 13:51:31
Gordel altijd om,veiligheid voor op,mensen voorin moeten hem om.

Groet.

Ik rij ook niet weg als de mensen achterin geen gordel om doen! Brengen mijn veiligheid net zo hard in gevaar bij een aanrijding.

Terwijl ik heb bericht aan het schrijven was dacht ik ook al ,da,s ook foute boel.
Is het beste alle gordels te gebruiken.....zal er bij stil staan volgende keer.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

elianmars

Gordel gaat altijd vast bij ons in de auto. Ik rijd ook niet eerder weg dan dat de gordels bij iedereen vast zitten. De jongens weten niet beter. Zodra ze in hun autostoeltje zitten, doen ze de gordel om.

Ronbroek

In de Transit zelden, in de 850 meestal wel

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Joris_Scholte

Altijd gordel om. Had m zelfs als taxichauffeur (vroegah) altijd om. Bij Connexxion hadden we drie semi-tourbussen op de Interlinerdienst met heupgordel op de chauffeursstoel; ook daar had ik m altijd om.

Domaso

Altijd!
Ook mijn kinderen weten niet beter dan altijd eerst de gordel om en dan kunnen we pas weg.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

UserID6342

Nooit ivm medische reden.  Heb ook een verklaring altijd in de auto liggen van zowel ministerie van justitie / CBR en ministerie verkeer en waterstaat.

tom480

Heb 'm altijd om, zit d'r niet voor niks in.
Is ook automatisme.
- R1200GS -

arjen850

Citaat van: Joris_Scholte op 20-02-2010 14:18:45
Altijd gordel om. Had m zelfs als taxichauffeur (vroegah) altijd om. Bij Connexxion hadden we drie semi-tourbussen op de Interlinerdienst met heupgordel op de chauffeursstoel; ook daar had ik m altijd om.

hebben taxichauffeurs, postbode's, en vuilnismensen geen ontheffing?

Joris_Scholte

Vroeger in ieder geval wel.

RRRRR_Ramon

Citaat van: arjen850 op 20-02-2010 15:30:04

Postbodes weet ik niet. Een vuilniswagenschauffeur is gewoon een vrachtwagenchauffeur en als er dan gordels in de vrachtwagen zitten moet hij hem gewoon om volgens mij. De chauffeur blijft achter het stuur en de beladers staan achterop. Ook zijn er gemeenten waar de belading van het vuilnis automatisch vanuit de cabine.

Maar ik dacht dat een taxichauffeur geen gordel om hoeft tijdens het vervoer van personen, in een lege auto dus wel. Dit is in verband met de veiligheid, zodat hij niet vanaf de achterbank gestrot kan worden met de gordel.

Zelf heb ik hem altijd om, ook alle leden van het gezin, het is automatisme. Ook in de vrachtwagen, al moet ik zeggen dat ik hem in de shovel (topsnelheid 42 km/u) nooit om heb...  :eusa_think: Misschien ook maar eens gaan doen?  :angel:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Freakybaby

Zelf heb ik de gordel altijd om. Mijn passagiers ook.

Merk ik dat een passagier de gordel niet om heeft komt er op een gegeven moment een volledig onverwacht noodstopje (uit rollen naar stoplicht en dan ineens VOL op de rem).

Taxichauffeurs met volle auto, (bepaalde)hulpdiensten, sommige pakketbezorgers en enkele personen vanwege ziekte hebben ontheffing of kunnen die aanvragen.

Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Ronald21

Mijn buurmeisje deed ook nooit d'r gordel om

tot 2 x toe haar gezicht weer in model laten boetseren (kaak gebroken etc)  :eusa_wall:

mvg,

Ronald

cas

Citaat van: Freakybaby op 20-02-2010 17:15:07

Merk ik dat een passagier de gordel niet om heeft komt er op een gegeven moment een volledig onverwacht noodstopje (uit rollen naar stoplicht en dan ineens VOL op de rem).

Taxichauffeurs met volle auto, (bepaalde)hulpdiensten, sommige pakketbezorgers en enkele personen vanwege ziekte hebben ontheffing of kunnen die aanvragen.

Ik begrijp dat je mensen op die manier duidelijk wil maken de gordel te dragen. maar met dat soort geintjes kan je iemand al heel erg verwonden heb ik het idee. Een tand door een lip is zo gebeurd. Nekproblemen heb je ook zo te pakken met dit soort " geintjes".  Moet niemand ooit bij mij proberen zoiets, hoe aardig ik die persoon vind, als het als geintje is geweest, dan mag hij of zij op de blaren zitten, en alle kosten vergoeden.

zeg wat je gaat doen, en geef de persoon de kans om de gordel om te doen, of mee te maken wat er gebeurd als deze niet om zit.... een kleine les, maar wel in overleg. Want wie ben jij om te bepalen om iemand op die manier een " lesje" te leren.  desnoods doe je fotos van gebroken kaken, in je dashboard kastje ofzo.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

850estatetdi

Citaat van: RRRRR_Ramon op 20-02-2010 16:49:57
Citaat van: arjen850 op 20-02-2010 15:30:04

Postbodes weet ik niet. Een vuilniswagenschauffeur is gewoon een vrachtwagenchauffeur en als er dan gordels in de vrachtwagen zitten moet hij hem gewoon om volgens mij. De chauffeur blijft achter het stuur en de beladers staan achterop. Ook zijn er gemeenten waar de belading van het vuilnis automatisch vanuit de cabine.

Maar ik dacht dat een taxichauffeur geen gordel om hoeft tijdens het vervoer van personen, in een lege auto dus wel. Dit is in verband met de veiligheid, zodat hij niet vanaf de achterbank gestrot kan worden met de gordel.

Zelf heb ik hem altijd om, ook alle leden van het gezin, het is automatisme. Ook in de vrachtwagen, al moet ik zeggen dat ik hem in de shovel (topsnelheid 42 km/u) nooit om heb...  :eusa_think: Misschien ook maar eens gaan doen?  :angel:

ik heb hem ook nooit om in de shovel maar ben wel al een keer via het voorraam net achter de bak terecht gekomen en dan denk je wel na moet ik zegen :eusa_think:

Piere

Citaat van: cas op 20-02-2010 17:38:55
Citaat van: Freakybaby op 20-02-2010 17:15:07

Ik begrijp dat je mensen op die manier duidelijk wil maken de gordel te dragen. maar met dat soort geintjes kan je iemand al heel erg verwonden heb ik het idee. Een tand door een lip is zo gebeurd. Nekproblemen heb je ook zo te pakken met dit soort " geintjes".  Moet niemand ooit bij mij proberen zoiets, hoe aardig ik die persoon vind, als het als geintje is geweest, dan mag hij of zij op de blaren zitten, en alle kosten vergoeden.

zeg wat je gaat doen, en geef de persoon de kans om de gordel om te doen, of mee te maken wat er gebeurd als deze niet om zit.... een kleine les, maar wel in overleg. Want wie ben jij om te bepalen om iemand op die manier een " lesje" te leren.  desnoods doe je fotos van gebroken kaken, in je dashboard kastje ofzo.

Ik snap je punt wel, er zit een waarheid in, maar ik denk niet vat Freek van 100 naar 0 gaat in 0.5 seconden...
Als je 20 per uur bolt en je trapt even kort op je rempedaal gaat je passagier heus niet met z'n kop tegen het dashboard vliegen, enkel een paar centimetersch vooruitvliegen, en daarvan zal er ook geen netletsel optreden bij gezonde mensen :)
Ik zou er zelf wel mee kunnen lachen (als passagier) en dan ook m'n gordel aandoen.

OT: Ik heb altijd m'n gordel aan ja, tenzij ik snel even een testritje maak hier in de straat ofzo...
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/