lpg verbruik

Gestart door TRUCKER48, 23-10-2011 15:36:13

Vorige topic - Volgende topic

TRUCKER48

hallo mede lezers heb de volgende vraag .wij hebben volvo s70 1998 met lpg .nu valt t mij op dat toen wij eerst de auto hadden ,dat het leek of dat er een prop in het lpg systeem zat.beetje gas gegeven waardoor de motor meer toeren gingen maken was de prop verdwenen.auto ging (gaat)nu ook sneller op gas.verbruik 400 km op 50/54 ltr gas afhankelijk waar je tankt.nu is plots klaps het verbruik naar 370 km 50/54 ltr gas gestegen.en ook de tank leeg  bij 370 km,vreemd waar zou dit aan kunnen liggen.pas geleden de vulslang laten vernieuwen ,toen zei de lpg inbouwer dat de vlotter/sensor in de tank waarschijnlijk kapot is mede omdat de lampjes van de lpg tank dan weer vol /leeg aan geeft .zijn er meer mede weggebruikers die dit probleem hebben of hebben gehad. :eusa_think:

Vulk

De ene keer kan er inderdaad meer in gaan dan de andere keer.

Rijd je ook niet gewoon harder?

aardigebas

mmmhhhh is wel errug veel.

bij mij gaat er bij 500 km 49-53 liter in!

Ben overigens een rustige rijder in twente zonder files.

GJV70

vandaag 350km snelweg 1 op 7;6. Normaal 1 op 8,5. Niet sneller gereden dan anders(130) wel eerste koude rit met redelijke tegen wind. Verbruik varieert bij mij toch vrij sterk ook bij, zo lijkt het, dezelfde soort omstandigheden. Maar ach... De ene keer drink ik ook meer dan de andere keer ;)

Tank je wel altijd bij dezelfde pomp? Wil ook wel eens schelen met de 80% vulling. Bij de ene pomp slaat hij eerder af dan bij de andere.
Roffel Sound Addict

Vulk

Over welke motor en over welke gasinstallatie spreken we hier?

rpakuypers

Mijn 855 met 515.000 ervaring, 10V, handbak en simpel verdampersysteem haalt gemiddeld 1 op 9,8 met een redelijk rustige rijstijl. De ene keer kan er bij mij ook meer in de tank dan de andere keer (haperende 80% vulling?).

Groet,
Roger

Ludo

Citaat van: TRUCKER48 op 23-10-2011 15:36:13
pas geleden de vulslang laten vernieuwen ,toen zei de lpg inbouwer dat de vlotter/sensor in de tank waarschijnlijk kapot is mede omdat de lampjes van de lpg tank dan weer vol /leeg aan geeft .zijn er meer mede weggebruikers die dit probleem hebben of hebben gehad. :eusa_think:

Ja, het komt wel vaker voor dat de vlotter blijft hangen.