Welke maat en volvo velgen zijn dit?

Gestart door Lucky4, 27-10-2011 21:02:09

Vorige topic - Volgende topic

Lucky4

Hallo,

Ik heb sindskort een volvo 850 2.5 20v uit 1993 met deze 4gaats velgen.

Kent iemand deze velgen en wat is de maat?

Hoor graag.

Alvast bedankt.

Mvg,

Herman

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JAZCWNLS.jpg

Wout309t

Welkom. Borbet leverde dit model aan het begin van de jaren 90. Was toen een popie velg. Wat de typenaam van de velg is weet ik niet.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Thys

Hey, die kwam ik vorige week tegen bij Furness in Zwolle :D Ik zat in een zwarte 850R sedan.

Velgen lijken me niet origineel Volvo, de maat zal er wel ergens op staan aan de binnenkant.

innocenti

En de maat kan je aan de binnenkant van je velg zien. En de grote aan de bandenmaat.

Voorbeeld: 195/60/15 is 15 de inch maat van de velg

Wout309t

De typenaam is 'type-c' zie ik net. Leverbaar in alle soorten en maten. Dus gewoon even kijken zoals innocenti zegt.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Lucky4

Kan kloppen. Wij doen mee aan de Carbagerun Wintereditie in februari 2012. Zijn op zoek naar sponsoren ivm rijden voor het goede doel.

Ik zoek ook nog onderdelen, te weten:

- mistlampenset voor
- ruitenwissermechaniek achter
- winterbanden

Mooie auto toch verder!

JeroenV

Ti's de Borbet C en werd in vele maten en breedte's geleverd.
Inderdaad even aan de binnekant kijken..

Citaat van: Lucky4 op 27-10-2011 21:02:09

Hallo,

Ik heb sindskort een volvo 850 2.5 20v uit 1993 met deze 4gaats velgen.

Kent iemand deze velgen en wat is de maat?

Hoor graag.

Alvast bedankt.

Mvg,

Herman

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JAZCWNLS.jpg

BBS

Citaat van: Lucky4 op 27-10-2011 21:15:55
Kan kloppen. Wij doen mee aan de Carbagerun Wintereditie in februari 2012. Zijn op zoek naar sponsoren ivm rijden voor het goede doel.

Ik zoek ook nog onderdelen, te weten:

- mistlampenset voor
- ruitenwissermechaniek achter
- winterbanden

Mooie auto toch verder!

Hey die Herman,

Mooie feestelijke DOP heb je gekocht...
Heb je trouwens al gekeken naar de afwateringskanalen  ??? Als er water op de mat ligt heb je zeer grote kans dat dat vanuit de afwateringskanaal komt die onder de zekeringsbak zit. Even de parafaan loshalen en dan zie je de kanalen al zitten.

Winterbanden kan ik je niet aan helpen, maar misschien eens kijken op marktplaats voor weinig...
Verder wens ik je heel veel succes met de run in Februari :eusa_clap:

Groet,

Bert Jan.

Edit: Anders kom maar eens een keer langs...

Volvoloos....

Lucky4

Bert Jan,

Heb de afvoerkanalen van het water gecontroleerd en deze zaten helemaal verstopt. De rechter meer als de linker. Zag inderdaad bij het kanaal aan de bestuurderskant dat wanneer deze overloopt het water langs/ over het rubber en de zekeringsbak inloopt.

Heb alles schoongemaakt en de kanalen lopen weer goed af.

Hoop dat het probleem nu verholpen is.

Droogt de mat aan de bestuurderskant vanzelf op of moet je dit nog droog fohnen ofzo?

Bedankt voor de tip!

Gr. Herman

BBS

De matten drogen vanzelf, maar iets beter is het om ze even ergens te drogen te hangen.

Maar wat misschien iets belangrijker is, is het isolatie materiaal onder de bekleding van je wagen.
Je zou de bekleding bij de deur iets los kunnen maken en er kattenbakkorrels onder strooien.
Of de natte isolatie weghalen en er iets anders onder doen.

Je kunt het ook laten wezen, maar dan zul je nog lange tijd last blijven houden van beslagen ramen >:(

Groet,

Bert Jan.
Volvoloos....

BBS

Herman,

Ik heb nog een gereviseerde ruitewissermechaniek over, voor een zacht prijsje mag je hem overnemen. ;)

Blijft niet staan, geen steigerende nijgingen, ambtelijke bewegingen of dies wat meer.

Doet wat hij moet doen ;D

Wis(t) en waarachtig! ;D
Volvoloos....