lebowski stelt zich voor

Gestart door lebowski, 26-10-2011 16:49:30

Vorige topic - Volgende topic

lebowski

Mijn naam is Norbert, 39 jaar, woonachtig in Amsterdam. Sinds juni zzp-er en -je raadt het al- ik was op zoek naar een bijtellingsvriendelijke auto. Eerst was ik van plan een 850 uit duitsland te halen vooral vanwege de lagere kmstanden. Na veel internet speuren (autoscout24 en mobile.de) uiteindelijk toch maar in nederland gekocht met relatief lage kmstand en bekende historie.

Ik heb van bas850 een 850 estate 2.5 20v automaat gekocht met 219000km. Op wat kleinigheden na technisch in orde, alle typische euvels zijn al gedaan: krukaskeerring, carterventilatie en distributie.
Ik gebruik de auto niet voor woon-werk maar vooral lange afstanden en dan is het prima cruisen en is het verbruik nog te behappen. Gisteren toch maar eens de sportstand van de automaat en kickdown uitgeprobeerd: Diabolisch  :evil: Boven de 3000 toeren begint het ding pas te lopen Kreeg nog wielspin bij 50km/u (ok, was nat en bandjes zijn oppig). Wat een geweld en geluid. Erg verslavend  ;D

Ook al vast stalen velgen met winterbanden gekocht voordat het weer omslaat en iedereen winterbanden gaat kopen. Verder heb ik de xenon uitgeschakeld en weer normale H1 pitjes er in gezet.

Nog te doen:
- Dat andere typische euvel: Airco defect, Kan de magneetkoppeling zijn maar ik ga er vanuit dat ik er een weekend voor uit moet trekken voor een nieuwe condensor. Nog niet urgent.
- De rechtinterieur sensor van de guard ii is van z'n schroefje afgebroken.
- Kachelmotor piept bij het nemen van de bocht. Ben op zoek naar een nieuwe.
- Linkerschokbreker voor kraakt.
- Bestuurder stoelverwarming doet 't niet.
- De RV portier is vervangen en is van een fractie andere kleur en de achterklep heeft roest. Ben op zoek naar een spuiter die dit voor weinig kan doen. Iemand suggesties voor de regio Amsterdam? Of heeft iemand een portier en klep kleurcode 419-11?

groet, Norbert

marcoz84

Welkom Norbert!

Leuk verhaal. Het geluid van een roffel in sportstand is idd verslavend, alleen minder voor je portemonnee ;-)

Veel plezier op t forum!

Groetjes,
Marc

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

volvotje850

Welkom Norbert en veel plezier met de auto.

Hans Duiven

The Big Lebowski?

Van harte welkom Dude!  ;D

lebowski

Citaat van: Hans Duiven op 26-10-2011 20:23:52
The Big Lebowski?

Van harte welkom Dude!  ;D
Idd is een van mjn favoriete films. Fysiek echter nul overeenkomst. :)

Vanavond aan het klussen geweest:
- de airco heeft nog genoeg druk (ff schroevedraaier testje) . De aircokoppeling heeft echter teveel speling: 0.6mm. De vorige eigenaar vertelde ook dat ie er ineens mee ophield. Erg blij, dit is mi eenvoudig te fixen.
- van de sensor van de stoel verwarming was een lipje afgebroken. Ff een nieuwe bestellen. Ook eenvoudige fix.

FGG

Welkom op 't Forum, Norbert.

Bowlingfan?

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

volvobug

Citaat van: lebowski op 26-10-2011 22:19:57
Vanavond aan het klussen geweest:
- de airco heeft nog genoeg druk (ff schroevedraaier testje) . De aircokoppeling heeft echter teveel speling: 0.6mm. De vorige eigenaar vertelde ook dat ie er ineens mee ophield. Erg blij, dit is mi eenvoudig te fixen.
- van de sensor van de stoel verwarming was een lipje afgebroken. Ff een nieuwe bestellen. Ook eenvoudige fix.
Welkom hier! En meteen maar een inhoudelijke reactie, 0,6 mm speling lijkt mij niet te veel om er "ineens mee op te houden. Die van mij deed het wel tot 1 mm (of meer) zolang het niet te warm is. Ik zou het het ergens anders zoeken alvorens de koppeling los te gaan trekken. Hoge/lage druksensoren, relais etc maar daar kunnen de aircotopics/deskundigen op dit forum beter over adviseren.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.