contactslot

Gestart door vfredje, 07-03-2004 21:46:53

Vorige topic - Volgende topic

vfredje

Vanmiddag bleef tot 2 maal toe mijn verlichting aan bij het verwijderen van mijn contactsleutel.
Ook de lampjes van de veiligheidsriemen bleven knipperen.
Ik heb een beetje gemorreld met de sleutel en ineens was de verlichting uit.

Ik kom nu net thuis en parkeer mijn auto in de garage en haal mijn sleutel uit het contactslot, en wat denk je ???
Ja hoor wederom de verlichting blijft branden.
Na een beetje morrelen met de sleutel kan ik de sleutel nu wel nog eruit halen en ook weer erin, maar ik kan de sleutel maar een paar millimeter draaien. (nog geeneens tot stand 1) Stuur komt wel uit stuurslot.
Verlichting blijft aan.

Ik heb de + van de accu maar verwijderd, en ga morgenvroeg maar ff langs de dealer (met de micra van mijn vrouw uiteraard ;)

Is mijn contactslot nu naar de k.......   ??
Is in- en uitbouwen moeilijk?
Houd ik mijnzelfde sleutel??

Andere / Meerdere tips zijn welkom

BATAVUS-KOGA-MIYATA-PUCH-ZUNDAPP-GOLF-GOLF-AUDI-LAGUNA-NISSAN-MONDEO-LAGUNA-DAEWOO-VOLVO-en in de toekomst:
??????????? oeps....nu een bmw 525 tds touring erbij.

denkweb

Ik denk dat het metalen pinnetje in het slot afgebroken.

Risico's bij doorrijden als dit het geval is:
- Auto kan spontaan in stuurslot vallen
- Sleutel zou in slot kunnen blijven steken en er niet meer uit willen
- Contact wil er niet af

Oplossing:
slotje bestellen bij dealer, wellicht mogelijk om sleutel te behouden.

vfredje

Ik kan niet meer doorrijden, want ik krijg de sleutel wel in het slot , maar kan niet of nauwelijks meer draaien.
BATAVUS-KOGA-MIYATA-PUCH-ZUNDAPP-GOLF-GOLF-AUDI-LAGUNA-NISSAN-MONDEO-LAGUNA-DAEWOO-VOLVO-en in de toekomst:
??????????? oeps....nu een bmw 525 tds touring erbij.

marcel1

Dit is een bekend probleem bij 850. Zelf ook het probleem gehad. Is vaak toe te wijzen aan het electrische gedeelte van het contactslot. Kosten ongeveer € 65,00. Zelf inbouwen.

Marcel.