Diverse vermoedelijk elektronische storingen

Gestart door barnvanja, 09-01-2012 23:32:04

Vorige topic - Volgende topic

jeroen74

Als dat syndroom inderdaad in het instrumentenpaneel zit, ben ik wel geinteresseerd om zo'n ding eens te analyseren. Wie weet is het heel simpel te repareren...

haasje

Volgens mij is thuur daar ook al eens ooit mee bezig geweest.

blauweroffel

Zitten de beide groene stekkers wel goed in de tellerunit?
Toen ik een paar weken geleden de tellerunit van de wiite eruit had, bleek ik bij het terugplaatsen een groene stekker er niet goed in gedaan te hebben: gingen ook allerlei lampjes raar van doen.
Maar ik ben niet echt een held in elktra...

BR

thuur

Citaat van: haasje op 11-01-2012 23:31:17
Volgens mij is thuur daar ook al eens ooit mee bezig geweest.

Yes. Wat tips & tricks van de 700-scene opgepikt, maar nooit een vallende-meter-winkel aangeboden gekregen :-[

Ok, nieuw aanbod: gratis ruil van een werkende tellerunit voor eentje met het syndroom! PB me.

Gr :eusa_pray:

jeroen74

thuur

Citaat van: jeroen74 op 12-01-2012 21:07:59
Oooh... daar kan ik niet tegen op :(

Je mag wel eerst een kijkje nemen hoor.. Mijn agenda zit redelijk vol dus de "vrije uurtjes" zijn beperkt.

Gr ;)

barnvanja

Het lambadalampje is niet meer gaan branden na de reset.
Het afslaan van de motor komt nauwelijks meer voor. Door de koppeling rustiger in te trappen, valt de motor makkelijker terug in een goed stationair toerental van 1000 rpm. Bij een warmere motor komt het fenomeen helemaal niet voor. Het `probleem` is op dit moment dus onder controle. Wel erg lastig is het soms niet werken van de dashboardverlichting. Of het aan de dimmer ligt, ik weet het niet. De dimmer doet namelijk helemaal niks, de verlichting brandt alleen volluit. (ja of helemaal niet dus)
Volgens sommigen kan dit aan speling op het contactslot liggen. Kan iemand mij vertellen hoe ik controleer of er speling op het contactslot zit?

Vanmiddag het dashboardkastje maar eens demonteren om de kachelventilator, kachelweerstand en relais te controleren. Toch wel erg lastig om alleen stand 4 te kunnen gebruiken...

stefanhuijser

Ik heb alledrie nog liggen van mijn gesloopte 10v.
Mocht je even willen testen dan ben je welkom.

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

cas

denk voor het uitvallen dat je toch even de regelaar een keer een remmenreiniger badje moet geven. vergeet de pakking niet te vernieuwen en het gaskleppenhuis ook even mee te nemen.

contactslot, tja... als je een goede hebt, en hem ernaarst legt, zie je dat je oude wellicht is uitgelubberd, maar zo testen... moeilijk lijkt mij. konst nieuw iets van 4 a 5 tientjes.

stappenmotor wel iets meer, rond de 200.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....