Tuning: 2.3 T-5R delen op 2.4T?

Gestart door Martijn_B, 01-11-2011 12:29:41

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Hallo allen,

Wij hebben thuis een 850 2.3 T5-R en een C70 2.4T (2001).

De 850 krijgt een upgrade qua turbo, downpipe en ECU maar is nu al gechipt.

Kan ik de 15G met 3" downpipe en getunede Fasttech ECU (beiden handbak) overschroeven op de C70 2.4T?
Of is dit niet aan te raden? (zwakker blok..?). Ik geloof dat de 2.4t std een 13G turbo heeft?

Ben benieuwd.. anders liggen die spullen ook maar in de hoek.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

)()()sT

De ECU niet, de C70 heeft ME7 i.p.v. Motronic 4.3 ;)

Martijn_B

Oke dankjewel Joost, en hoe zit het met een 15G + DP monteren op deze auto?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

elianmars

De 2.4 is toch LP? Kan die HP hebben?

Martijn_B

)()()sT

Ik denk dat je er wel een 15G op kan schroeven maar idd. draait de huidige 13G lagedruk.
Of je de 15G als HPT kan laten draaien weet ik ff niet, is vast wel softwarematig in te stellen maar of je cilinderwanden dat leuk vinden...?

darius

Ik zou daar niet aan beginnen.
No show, only go.

Martijn_B

M a r c

Kan wel hoor... maar een 15G is niet zo heel veel sterker dan een 13G.... sowieso de software/mapping aan laten passen.

Die 2.4 LPT motortjes zijn best OK als je ze maar verantwoordelijk tuned. Wij hebben er diverse gemaakt met 19T, groene injectors, volledige sportuitlaat, dikke IC en speciale mapping. Draaien dan ca. 1 bar en gaan écht serieus van hun plek.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ulkeman

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

M a r c

Citaat van: ulkeman op 02-11-2011 17:33:51
Citaat van: Martijn_B op 02-11-2011 16:57:01
Waarom niet?

omdat het blok het niet zo leuk vind?

Citaat van: M a r c op 02-11-2011 17:33:41
Kan wel hoor... maar een 15G is niet zo heel veel sterker dan een 13G.... sowieso de software/mapping aan laten passen.

Die 2.4 LPT motortjes zijn best OK als je ze maar verantwoordelijk tuned. Wij hebben er diverse gemaakt met 19T, groene injectors, volledige sportuitlaat, dikke IC en speciale mapping. Draaien dan ca. 1 bar en gaan écht serieus van hun plek.

Valt wel mee dus...  mits goed uitgevoerd.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Sem

Ik word altijd zo moe van die spookverhalen over "kapotte"2.5/2.4T's... (niet dat iemand dat nu hier roept..)

Ik heb dan geen 15G, maar wel serieus getuned en ik heb nog nooit het idee gehad dat hij stuk zou lopen. Toch.. met de verkoop struikelen mensen erover en gaat de koop daardoor niet door. "Ja maar.. blabla.. 2.5T is slecht.. etc.. etc.."

Zullen we eens opzoeken hoeveel T-5 er naar de knoppen zijn gedraaid? Dat zijn er meer dan de 2.5T hoor. (Die zijn er ook veel meer... dat weet ik, maar ook die kunnen dus stuk.)

Wat Marc al zegt.. Verantwoordelijke tuning(Heb ik.. ;D bedankt Marc..), en nadenken met rijden! Alles kan kapot. Mijn S70 moet soms heel hard werken en nog op LPi ook, maar dat doet ie alleen als ie echt goed warm is en nooit heel veel meer dan een paar minuten. Daarna ook lekker rustig de paar laatste km's rustig uitlaaten rijden.

darius

Als je gas geeft gaat het gewoon stuk, als je als een oude knakenpoetser rond gaat kan je beter een ander soort auto kopen toch ?
No show, only go.

Misha

Citaat van: Sem op 04-11-2011 09:19:08
Ik word altijd zo moe van die spookverhalen over "kapotte"2.5/2.4T's... (niet dat iemand dat nu hier roept..)

Ik heb dan geen 15G, maar wel serieus getuned en ik heb nog nooit het idee gehad dat hij stuk zou lopen. Toch.. met de verkoop struikelen mensen erover en gaat de koop daardoor niet door. "Ja maar.. blabla.. 2.5T is slecht.. etc.. etc.."

Zullen we eens opzoeken hoeveel T-5 er naar de knoppen zijn gedraaid? Dat zijn er meer dan de 2.5T hoor. (Die zijn er ook veel meer... dat weet ik, maar ook die kunnen dus stuk.)
rijden.

Gaat ook nergens over.

Maar is net zo onuitroeibaar als vaste klepstoters die je nooit moet nemen, automaatbakken die je niet kunt tunen en allemaal stuk gaan, LPG wat je nooit moet rijden, de 850 die veel beter is dan de x70, dat de x70 classic de laatste Volvo is, Volvo's nooit kapot gaan en geen onderhoud nodig hebben, alleen een BBK remt fatsoenlijk etcetera.

De 2.5T is eigenlijk de fijnste motor die erbij zit en met een beetje gekietelde 2.5T blijf je de standaard  HPT's ruim voor.

Als je voor high-end tuning gaat zou ik de motor ook niet nemen; voor de rest is er niets mis met een 2.5T en is hij net zo betrouwbaar / onbetrouwbaar als zijn onderhoud en voorgeschiedenis, net als bij alle andere motoren.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Martijn_B

Dankjewel Marc, Misha en Sem voor jullie reacties.

Wat ik mis bij de reactie van Ulkeman en Darius is een onderbouwing, of vragen jullie nooit door als je een antwoord krijgt op je vraag?