850 estate '93 met kapotte ruitenwissers (en nog meer problemen)

Gestart door runner2502, 26-09-2011 21:05:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

runner2502

Pas een leuke 850 gekocht. Ik wist bij de aanschaf dat er werk aan zou zitten. Mijn eerste vragen komen al.
De ruitenwissers voor en achter, ruitenwisser sproeier voor en achter weigeren elke dienst.


    • Eerst dus een Haynes aangeschaft.
    • Het ruitenwisser mechanisme gedemonteerd. Het eerste euvel was gevonden. De arm was gecorrodeerd.  WD 40, warm stoken, diverse keren herhalen en hij kwam los. Schoonmaken, inspuiten.
      • De motor aangesloten zonder mechanisme, maar die loopt alleen in de hoogste stand. Hmm, strange ?
      • De ruitensproeier functioneert niet. Gedemonteerd, rechtstreeks voorzien van stroom , en de pomp werkt. Hmm Stranger.
      Ik heb eens vooronder gekeken naar een relais, maar ik zie geen enkel relais zitten. Volgens mij hebben ze de boel nog even geplukt voor de verkoop. Wel zag ik dat ze nog een rode kabel hadden "doorgelust" wellicht in plaats van een normaal werkend relais.

      Ik neem aan dat er op het forum zeer velen zijn die wel weten welk relais het exact zou moeten zijn.
      Ook heb ik wel een site gevonden in de UK waar de plaats van de relais op staan. Echter lijkt dit van 95 sedan modellen te zijn (als ik naar de afbeelding kijk) en niet van een 93er GLT estate. (http://www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/FusesAndCircuitBreakers.pdf) Ook heb ik gehoord dat er relais zijn waarbij de de interval stand nog kunt regelen. Ook dit klinkt natuurlijk zeer interessant.
      De achter ruitenwisser zal komend weekend gedemonteerd gaan worden. Maar ook hier verwacht ik grotere problemen. Heeft er nog iemand tips ? Alles is welkom. Ook forummers die nog een en ander in de verkoop hebben. Oh ja, de rubber van het rechter voorportier is ook weg, cq kwijt, of..... in elk geval niet aanwezig.

      Oh jah graag zou ik eens persoonlijk forummers ontmoeten in het "diepe zuiden"om wat ervaringen uit te wisselen. (andere natuurlijk ook, maar dat is dan al verder rijden.
      Gr. Runner

Drive Volvo ! the best way to spend your money on fuel!!

UserID6342

Zou eerst maar eens kijken voor je handeltje aan het stuur.... deze gaan vaker kapot bij een estate. Deurrubber en de benodigde relais heb ik hier wel liggen (zonder verstelbare interval)
'

runner2502

Dirk,
Dat is super. Toevallig zag ik er ook nog een op het forum tka.
Ga ik meteen achteraan.
Bedankt voor de tip. En mbt de relais ??Wat, waar, hoe, hoeveel € ?
Gr. Achim
Drive Volvo ! the best way to spend your money on fuel!!

UserID6342


runner2502

Inmiddels de problemen opgelost.
Ruitenwissermotor voren was verbrand -> vervangen door een model van de sloop
Ruitenwissemoter achter was vastgelopen in de mechaniek-> vervangen, met dank aan Estate Services
Diverse Relais vervangen, met dank aan de sloop
Hendel van de  ruitenwisser vervangen, maar bleek niet de oorzaak van de storing, daarom heb ik nu een reserve hendel.

De volvo is APK gekeurd, en loopt als een zonnetje.
Drive Volvo ! the best way to spend your money on fuel!!

darius

Kijk dat hoor ik graag, mooi spul he .. zon Volvo ..  ga zo door.
No show, only go.