stekker luchtmassameter

Gestart door nielshoevenaars, 08-10-2011 20:11:30

Vorige topic - Volgende topic

nielshoevenaars

Mijn auto stottert boven de 3000 toeren in de 3e en 4e versnelling bij vol gas geven. Heb dit eerder gehad en toen met een tie-wrap de luchtmassameter stekker 'gemodificeerd'.

Denk dat ik een nieuwe stekker en kabel erop ga zetten. Wie weet waar ik een luchtmassameter stekker kan kopen?

francois

bij de dealer bestellen

weet je zeker dat het daar aan ligt

grfr

nielshoevenaars

denk het wel: met manipuleren stekker en verbuigen is het soms weer goed. Maar denk dat het een kabelbreuk is of de stekker zelf die slecht is...

francois

maak hem eens voorzichtig open  dan kan je wat meer zien

grfr

JW

De dealer verkoopt meestal hele kabelbomen, zelf niet vaak geluk gehad bij het bestellen van losse stekkers.

Google eens op AMP junior power of mini timer, zo heten die series.

oa hier te krijgen: http://www.rdae.nl/multistekkers/bosch-connectors-en-onderdelen/index.php/cPath/47_65
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Jeroentjuh

Alle stekkers en draadjes zijn gewoon los te bestellen bij de dealer, ik kan maandag wel ff de onderdeelnummers en prijzen voor je opzoeken....

nielshoevenaars

ok, thanks allemaal ik ga er volgende week mee aan de slag..

cas

je kan de draden ook 1 voor 1 doormeten. met een beetje rommelen kom je er dan al snel achter welke en OF het wel daaraan ligt. Misschien de ECU massa?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Jeroentjuh

Je hebt alleen 4 reparatie draadjes nodig à 0.85 per stuk (30656688) en een stekker van 3.35 (9782149). Oude afknippen en nieuwe aansolderen. Komt een enkele keer wel eens voor dat de klemkracht van de stekkertjes niet voldoende meer is.....

cas

Citaat van: Jeroentjuh op 10-10-2011 20:24:01
Je hebt alleen 4 reparatie draadjes nodig à 0.85 per stuk (30656688) en een stekker van 3.35 (9782149). Oude afknippen en nieuwe aansolderen. Komt een enkele keer wel eens voor dat de klemkracht van de stekkertjes niet voldoende meer is.....

hmmzz maw. doormeten geeft dan dus goed resultaat, maar toch is er nog een probleem.

Ik heb een nieuwe preventieve klus gevonden ! 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Jeroentjuh

Citaat van: cas op 11-10-2011 13:41:32
Citaat van: Jeroentjuh op 10-10-2011 20:24:01

hmmzz maw. doormeten geeft dan dus goed resultaat, maar toch is er nog een probleem.

Ik heb een nieuwe preventieve klus gevonden ! 

Je komt tegenwoordig de raarste klachten tegen alleen maar door stekkertjes die onvoldoende klemkracht hebben. De bekenste is waarschijnlijk wel de deurstekkers van de S40/V50 MY2006......

nielshoevenaars

LMM-stekker en kabeltjes vorige week eindelijke binnen. besteld via BOSCH. Leuke klus en het hikken in 3e en 4e versnelling weer zelf verholpen!