Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Taranis

Citaat van: Taranis op 05-03-2011 19:59:14
Sander is met veel plezier de oude pomp aan het slopen ;D

Helaas geen foto's van het magneetje, we hebben het pompje daarna doorgezaagd dacht ik. Dat waaiertje wat je op de foto zit, draait niet altijd mee helaas.

Je mag ook mijn pompje hebben als ik de standkachel vervangen heb... ik doe er dan toch niets meer mee en het is letterlijk 1x gebruikt ;D

viking_in_shorts

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

@Ewout, ik had al een brandend lampje sinds ca 10 km, maar normaliter kan je dan nog een flink stuk rijden.

Sbv

Ewout Schalkwijk

Wanneer ga je die dan vervangen? Ik kan nog wel even wachten. Het was vandaag maar -20 graden... :eusa_whistle:
De auto start in ieder geval alsof het boven nul is en dat is het belangrijkste. ;D

Kunnen we die over twee weken ff wisselen? ;D Jij gebruikt hem toch niet. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-12-2012 09:47:38
Wanneer ga je die dan vervangen? Ik kan nog wel even wachten. Het was vandaag maar -20 graden... :eusa_whistle:
De auto start in ieder geval alsof het boven nul is en dat is het belangrijkste. ;D

Kunnen we die over twee weken ff wisselen? ;D Jij gebruikt hem toch niet. :eusa_whistle:
We kunnen deze wel loshalen, echter op de kerstboom meeting is het wat een geklieder in het donker. Bumper ligt er zo af. Ik heb nog wel een pijpje liggen om de leidingen door te verbinden.

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-12-2012 09:46:02
Citaat van: Taranis op 11-12-2012 09:37:16
http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=2147

Hoe heb je dat geflikt? Ik spreek geen letter Fins.

Gewoon, besteld :P
Finse studiegenoot gehad dus deels zelf en deels hulp gehad. Moet ik er nog 1tje voor je bestellen? ;)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-12-2012 09:47:38

In de kerstvakantie gaan Sbv en ik een poging doen om de verrotte spoorstang uit het stuurhuis te krijgen zonder het stuurhuis te mollen. Als dat lukt, bestel ik daarna een standkachel. Dus dat zal voor of tijdens ons bezoekje zijn denk ik :) (ik hoop ervoor, lekker warm)

En nee ik ga die niet even in IJsselstein staan wisselen met zeikhete koelvloeistof. Bovendien is ontluchten bij een D5 nogal een gezeur, dus sorry ;)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 11-12-2012 10:53:45
En nee ik ga die niet even in IJsselstein staan wisselen met zeikhete koelvloeistof. Bovendien is ontluchten bij een D5 nogal een gezeur, dus sorry ;)

Had ik ook niet echt verwacht hoor.  :angel:

Maar vervangen kan natuurlijk ook zonder lekkage / ontluchten. Gewoon twee behoorlijke klemmen om de slangen adequaat af te klemmen.

Alvast thanx voor het pompje. ;D

P.S. Even boenderen op de akker voor de deur resulteerde in een 'DSTC service erfordras'. Ik hoop dat het door het koude weer komt... :eusa_whistle:

triton

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-12-2012 16:49:26
Citaat van: Taranis op 11-12-2012 10:53:45

Had ik ook niet echt verwacht hoor.  :angel:

Maar vervangen kan natuurlijk ook zonder lekkage / ontluchten. Gewoon twee behoorlijke klemmen om de slangen adequaat af te klemmen.

Alvast thanx voor het pompje. ;D

P.S. Even boenderen op de akker voor de deur resulteerde in een 'DSTC service erfordras'. Ik hoop dat het door het koude weer komt... :eusa_whistle:

Misschien zo'n spuitbusje ijs voor cv installaties ?

Blijft 15 minuten bevroren
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

Volgens mij heb ik het probleem met de DSTC zelf veroorzaakt en ook weer opgelost. Het zat me niet lekker dat die 'fout' er was, dus zojuist nog maar eens de auto gestart. Meteen weer de melding, maar dan nu DSTC tijdelijk uitgeschakeld. Motor uit, motor weer aan, meteen weer de melding. Toen ik achteruit weg wilde rijden merkte ik dat de remmen vastgevroren zaten. :evil: Na 50 meter rijden verdween de melding weer.

Ook een zwaar geluid bij het rijden op de rijksweg, dus gestopt bij het benzinestation op het dorp. Daar zag ik in het licht dat de velgen compleet dichtgemetseld zaten met sneeuw, nou ja noem het maar gerust ijs. :eusa_whistle:

Op weg naar huis vele malen stevig en lang geremd om te remmen goed heet te krijgen. Thuis aangekomen heb ik de velgen helemaal schoongemaakt en al het ijs weggehaald. Melding blijft nu weg.

Wat een grappig verschijnsel is dat de buiten (lucht) temperatuur op dit moment -19 graden is, maar alles wat ik 'aanschiet' met m'n IR thermometer veel kouder is. tot wel -24,5 graden toe. Dat ijs was dus ook keihard, want ook nog vol met zout, wat de temperatuur nog verder verlaagd. Dit als ik niet m'n hele schooltijd heb zitten suffen bij natuurkunde tenminste.

Citaat van: triton op 11-12-2012 20:00:30
Misschien zo'n spuitbusje ijs voor cv installaties ?

Blijft 15 minuten bevroren

Is natuurlijk ook een idee, maar ik wacht wel tot februari. ;D

Ewøut

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-12-2012 20:25:51
Volgens mij heb ik het probleem met de DSTC zelf veroorzaakt en ook weer opgelost. Het zat me niet lekker dat die 'fout' er was, dus zojuist nog maar eens de auto gestart. Meteen weer de melding, maar dan nu DSTC tijdelijk uitgeschakeld. Motor uit, motor weer aan, meteen weer de melding. Toen ik achteruit weg wilde rijden merkte ik dat de remmen vastgevroren zaten. :evil: Na 50 meter rijden verdween de melding weer.

Dat probleem heeft mijn XC ook. De stuurwieleenheid heb ik al vervangen (1 van de 9 fotodiodes was stuk), nu is het de contactrol maar ik heb geen zin om de boel weer uit elkaar te (laten) halen.

Je zou jouw auto eens uit kunnen lezen met Vida om te kijken waardoor de melding gegenereerd wordt.

Sbv

We gaan het in feb nog druk krijgen bij -20  ;D