Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

Mooi, zo worden de zwarte V70 Classic modellen weer wat zeldzamer. ;D

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars

Bouke

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Hij heeft zeker zin in een roadtripje  ;D

StefanCJ

En misschien kan Beaunald hem nog meenemen!  ;)

Ewout Schalkwijk

Na mijn emotionele oproep van vanmorgen heeft niemand zich gemeld die Project 019 wil redden. Men dacht dat het een geintje was, maar dat was het niet. Toch alvast begonnen met een voorzichtige demontage van de auto.

De splinternieuwe draagarmen die we vorige week in Zeeland hadden gemonteerd om Project 019 door de APK heen te slepen en daarna veilig naar Noorwegen te laten rijden, moesten er nu weer onderuit. De rechter draagarm, die bij Old Faithful redelijk slecht was, zat in een zucht gemonteerd. De linker draagarm had een gaar gedraaide bout precies achter de versnellingsbak. De bout was de enige die maat 17 had terwijl de andere zeven bouten maat 15 hadden. Daar was dus al eerder gedonder mee geweest.

Zelfs het lossen van distri-, bak- en bovenste motor steun hielp niets. De motor/bak combi kon niet genoeg op getild worden om er iets mee te kunnen. Wellicht dat het gecontroleerd laten zakken van het hulpframe genoeg ruimte kan bieden. Voor nu hebben we het maar gelaten voor wat het was. Die draagarm was nog goed. Wel hebben we aan de linkerkant nog even de eveneens nieuw aangeschaft stuurkogel vervangen. Dat ging prima. Motorkap en 'defecte lampjes controle' module gingen in een zucht.

Foto's:

Marije rijdt de allerlaatste rit van de 019 en is zeer onder de indruk hoe deze auto rijdt. :-X

Waarom slopen? Er moet toch iemand zijn die deze auto nog wil redden?

Niek kon niet wachten tot we begonnen met demonteren. Hier een deel van het klusteam van vandaag.

Wielbouten lossen met een grote pijp. Zo wordt 'kippekracht' toch ineens bruikbaar. ;D

De kentekenplaten gaan eraf. Eentje is persoonlijk door Ronald in stukken gezaagd en de andere hangt nu aan een balk in de garage als herinnering.

Draagarm vervangen.

Stuurkogel vervangen.

Passen met een Comet. Nog een paar weekjes geduld.

Motorkap weer vervangen. Fluitje van een øre.

Poppetje gezien? Kapje er weer op.

Eindelijk ben ik dan ook van het lampentest 'Duitse stijl' af. Bij iedere start moest je verplicht op het rempedaal drukken om het controle lampje uit te laten gaan. Nu niet meer. ;D
De oranje is de 'Duitse'.

Al met al een heerlijke eerste klusdag. Gelukkig was de draagarm die 'niet wilde' niet de slechte, dus daar kom ik wel over heen. Toch wil ik hem in de toekomst wel vervangen hebben, gewoon omdat het kan. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Toch maar vast begonnen onder druk van Niek ;D

UserID6342

Leuke foto's zo hoor en mooi dat die in Noorwegen aan z'n end komt :evil: ;D ;D

Taranis

Ik reageer thuis nog wel uitgebreid want zo'n Blackberry is toch niet ideaal, maar heel kort: heerlijk klusdagje zo in het zonnetje! Die draagarm waag ik graag nog een nieuwe poging aan :)