Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Als je geen xenon hebt zijn de units ca 220 euro per stuk voor de xc(Valeo) voor de classic zijn gewoon losse glazen te koop dacht ik

thuur

Trillend licht is vaak het veertje wat het lampje niet goed op de plek houdt, of een losse reflector.

Ik zou de dynamospanning eens goed controleren.

Gr ;)

Ewout Schalkwijk

Dit bibberen komt echt van een probleem in de boordspanning en niet een loszittend veertje. Ik zal eens gaan meten.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

OK, vandaag een beetje gespeeld op een parkeerplaats vol ijs. Niet echt handig gedaan en bijna gecrasht op een voorbij rijdende auto. :eusa_doh:

Het is goed om te zien dat het AWD z'n werk prima doet en ook de DSTC doet het prima. Ook heb ik geleerd dat je eigenlijk van je rempedaal af moet blijven om deze systemen te laten functioneren. Ik moest echt door een grens heen om tijdens een glijpartij niet te remmen maar juist voorzichtig het gas erop houden en sturen. Heel tegennatuurlijk kan ik je verzekeren en voor mij bijna niet te doen.

Gelukkig liep alles goed af. De rest van de winter alleen maar de auto zien heel te houden.

Filmpje staat op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FL8hnjsQLhk&feature=youtu.be

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Woooot!! Dat scheelde idd niet veel :o ;D

Maarreeehh....op sneeuw is het volgens mij veel beter te doen dan op ijs. Vraag Ronald maar :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

rpakuypers

Heerlijk ................. nu wachten tot het hier zo ver is  :P Kan ik met mijn 10V automaat weer de bossen in  :eusa_shhh:

Groet,
Roger

GeertG

Boh   :o , scheelde inderdaad niet veel. Leek wel of die ander even gas bijgaf.

Leuk speelgoed zo te zien  :D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: GeertG op 27-12-2011 08:33:36
Boh   :o , scheelde inderdaad niet veel. Leek wel of die ander even gas bijgaf.

Leuk speelgoed zo te zien  :D

Klopt, we hadden allebei een blik in ons ogen die die bestuurder deed besluiten wat meer gas te geven. :eusa_sick:
Toch zal ik wel een keer professionele begeleiding willen hebben, ik merkte dat ik m'n poot niet van dat rempedaal kon afhalen.
Een soort angst-kramp zeg maar. :-[

Ewøut

Chris

Wow Ewout, dat was close zeg :o!

Mooi dat het goed is afgelopen :). Wel leuk zo'n filmpje, het blijft een fantastische auto!

triton

Leuk he wonen in Noorwegen.
Was vorig jaar in Arendal en moest met de vrachtwagen haaks omhoog een gladde heuvel op en je raad het al ....
Halverwege doorslaan en voet op de rem maar de zwaartekracht won en ik gleed onbestuurbaar weer terug de doorgaande weg op, tot 2 keer want je probeert het gewoon nog een keer.
Toen maar op ander adres gelost
Bijna fout gegaan met doorgaand verkeer.
Maar blijft leuk rijden in de sneeuw

Triton
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

Diodebruggen zijn ook binnen en ook nog sneller dan verwacht. Via de code's eerst moeten uitvissen welke brug bij welke lampunit hoort. Diode's zojuist geïnstalleerd, fluitje van een cent. Rest van de week moet ik werken, dus tenzij ik er zin in heb om het 's-avonds in de garage te doen zal het waarschijnlijk zaterdag overdag worden.

Zo zien de diodes eruit. Dit krijg je geleverd voor veel centjes...

Printje vindt zijn plek in de unit

afdekijzertje en klaar voor installatie

Ewøut

san

Dacht eerst even...daar gaat je mooie XC. :-[  Wat een ijsbaan daar.

Ewout Schalkwijk

Vandaag maar de lampunit vervangen, ging inderdaad best wel simpel. De reden waarom de oude het niet meer deden is me nu ook wel duidelijk. Zoals je kunt zien zijn de printjes behoorlijk verk$@#%...

Half in de garage met een goede lamp erop, de lichtunits uitbouwen.

Nieuwe unit met nieuwe diodebrug... mooi he?

De oude diodebrug, rara waarom doet hij het niet?

Ewøut

Ewout Schalkwijk

De laatste dagen rijden wij op onze eigen (gravel) weg alleen nog maar over ijs. Op zich geen probleem tot dat het vandaag volop begon te regenen vanwege die storm op het Skagerak. Hierdoor werd onze weg een echte supergladde ijsbaan. Om naar ons huis te komen moet je het laatste stuk scherp draaien en de weg gaat ook meteen redelijk steil naar beneden. Ik moest remmen en dat ging niet. Gas geven was geen optie. Met vier geblokkeerde wielen zo'n 6 à 7 graden helling met zeiknat ijs... 10 meter lager stond ik dwars op de weg en kon niet meer weg komen. Vandaag was nou zo'n dag dat je toch graag spijkerbanden hebt, de andere 3 winters had ik ze niet nodig.

Gelukkig heeft mijn buurman een traktor, dus was de auto zo weer vlot getrokken. Gelukkig geen schade. Ondertussen sneeuwt het weer en is de weg weer begaanbaar geworden.

En daar sta je dan met je AWD en DSTC meuk. De natuur is altijd sterker... :eusa_doh:

De tractor van buurman 'Jan' heeft dit klusje al vaker geklaard.

En nu kan ik weer gewoon naar boven rijden. Leve de sneeuw, maar wat een k*t winter met al die vorst afgewisseld met regen.

Ewøut

daytonawim

Mm, gelukkig met een sisser en effe flink slikken goed afgelopen.