Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Citaat van: maruska op 29-06-2013 19:46:00
heb je voor de achterbank verwarming wel het relais geplaatst ? althans, dat is bij de 850 zo.. relais 214 bij de 850. doormeten geeft snel resultaat. had ik blijkbaar gewoon warme handen ;D

Er zit een timer relais in de middenconsole gebouwd. Als je de knop indrukt, dan gaat die 10 minuten aan. Lichtje in de knop brandt, dus daar staat wel spanning op.
Ik meet geen spanning op de stekker naar de aansluiting op de bank toe. De bank geeft een nagenoeg oneindige weerstand... (niet 0 maar 005 oid)

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID25761

Ewøut,  heb jij de auto eigenlijk verlaagd? of is hij origineel wat veren betreft.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: NickGR op 30-06-2013 00:06:59
Ewøut,  heb jij de auto eigenlijk verlaagd? of is hij origineel wat veren betreft.

Nee, niet verlaagd. Zou hier niet zo handig zijn. Ik moet soms redelijke 'hoogte's' overbruggen en ben dan blij dat Old Faithful een normale hoogte heeft.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Motor verkocht:

Wat sommigen niet hadden gedacht is gisteren toch gelukt. De motor is ook verkocht. Nadat ik eerder voor een zeer mooi prijsje ( :eusa_whistle:) de brandstofpomp en verstuivers had verkocht, ging nu toch ook het blok eruit. Wederom mag ik niet klagen over de pegels. ;D

Ik werd gebeld door een tweetal Tjetjenen, die zowaar Noors bleken te praten, dus dat gaf wel een beetje vertrouwen. Ze zouden rond een uur of acht komen en het blok er 'even' uithalen. Toen ze kwamen begon het al van: we hebben eigenlijk alleen de kop nodig... Ik vond dat ze gewoon het hele blok moesten meenemen en graag vooraf even betalen.

Morrelend gingen ze akkoord, maar algauw bleken het best geschikte kerels te zijn. Ze waren al een poosje aan het ploeteren en werkten echt heel netjes. Omzichtig werden de delen die ik wilde hebben verwijderd, en toen wilden ze het blok er even uittillen met z'n tweeën... De aangereikte stalen buis was uiteindelijk de verliezer, en toen ik het echt niet meer kon aanzien heb ik buurman Jan gevraagd of hij het blok er even uit wilden tillen.

De al enigzins geplunderde motor voor de laatste keer in de 019

Als aapjes in...

...en onder de auto om alles los te maken.

Met een balk de motor proberen eruit te wippen...

...gaat niet. ::)

stalen buis...: NoGo. :eusa_whistle:

Kijk, zo doen we dat hier op het platte land. :P

De onbetaalbare buurman. Je belt hem om 22:15 uur, en tien minuten later is hij er. dit keer met z'n zoon Frode. Beiden vinden dit soort projecten van mij geweldig om te zien.

Frode fan van Oranje?

Kort daarna is de motor van bak en auto gescheiden...

Ik mag aangeven wat ikzelf wil behouden.

Bak wordt ook netjes uit het subframe getild.

koppelomvormer wordt netjes in de bak teruggeplaatst.

Turbo met spruitstuk wordt voor me verwijderd.

En als dank laat de motor nog even een fors aantal liters kvs in de auto lopen... ;D

Vandaag heb ik de advertentie bijgewerkt met de onderdelen die door de operatie zijn vrijgekomen. Netjes de boel een beetje 'fris' gemaakt, waardoor het hopelijk sneller verkoopt.

M'n laatste "kroonjuwelen":

Bak

Turbo

aandrijfassen

Subframe met stuurhuis

Achterbank met rolnet.

Na onze vakantie in Nederland gaat de zaag erin en probeer ik de oud ijzer resten kwijt te raken. Van de week eens bij een sloperij polsen of ze ook de complete carrosserie willen hebben. Aangezien de auto niet Noors geregistreerd is, kan dat nog wel eens lastig worden.

Ewøut

grijzev70tdi

Mooi beunhazen, is hier ook wel eens gebeurd zo ;D

Zit er geen oud ijzer boer bij jullie in de buurt?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Mooi verhaal weer :)

Ik bedoel er verder niets mee, maar als ik kijk wat voor volk er op je 019 af komt en wat voor volk er op mijn XC af kwam, dan geeft dat wel een beetje te denken over het volk wat inmiddels in deze auto's rijdt. Lang niet meer altijd de stereotype brave huisvader met z'n vrouw, hond en 2 kinderen :P

Mocht je de carrosserie in 1 stuk wegdoen, haal dan wel even alle chassisnummers eruit als je wil. Better safe than sorry. Ik zou 'm overigens gewoon in stukken zagen, veel makkelijker vervoeren ook.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 01-07-2013 16:58:25
Mooi verhaal weer :)

Ik bedoel er verder niets mee, maar als ik kijk wat voor volk er op je 019 af komt en wat voor volk er op mijn XC af kwam, dan geeft dat wel een beetje te denken over het volk wat inmiddels in deze auto's rijdt. Lang niet meer altijd de stereotype brave huisvader met z'n vrouw, hond en 2 kinderen :P

Ik snap hem, maar zo langzamerhand begin ik ook tot 'dat volk' te horen en schuim het net af naar bumpers, spoilers, lampen etc. ;D
Ach, alles voor de hobby... :eusa_whistle:

Citaat van: Taranis op 01-07-2013 16:58:25
Mocht je de carrosserie in 1 stuk wegdoen, haal dan wel even alle chassisnummers eruit als je wil. Better safe than sorry. Ik zou 'm overigens gewoon in stukken zagen, veel makkelijker vervoeren ook.

Het zal er wel op uitdraaien dat die in stukken gaat. Volgens mij zo'n 850 kilo staal... :eusa_think:

Taranis

Wat doet de oud ijzer prijs in Noorwegen?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 01-07-2013 17:06:39
Wat doet de oud ijzer prijs in Noorwegen?

Geen idee. Als ik het in stukjes op de 'belt' aanlever moet ik zelfs betalen. Of ik er geld voor krijg bij een sloop zal ik eens navragen.

Sbv

kwa gewicht denk ik rond de 700 kg. Oud ijzer brengt toch nog wel iets op. en anders een paar meter opzij en terug de natuur in  :evil:

Bouke

elianmars

Bouke

Deze is leuker,met een mooi R interieurtje er in ;D

The Volvoboy

Citaat van: Bouke op 01-07-2013 21:03:27
Deze is leuker,met een mooi R interieurtje er in ;D

Stoelverwarming in een boomhut, wat wil je nog meer ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Ewout Schalkwijk