Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Ach het is best leuk werk. Is lan geleden dat roest heb moeten wegkrsbben en dingen echt schoonmaken.
Reviverven noemen wij het.

Ik begin nu wel te twijfelen of ik voor mezelf nog wel aan het poedercoaten zal slaan. Dit ziet er ook best aardig uit.

Taranis

Citaat van: KIM op 23-03-2014 18:11:50
Ik begin nu wel te twijfelen of ik voor mezelf nog wel aan het poedercoaten zal slaan. Dit ziet er ook best aardig uit.

Laat Ewout er lekker even 2 winters in Noorwegen mee rondkarren, dan weet je of 't houdt of dat poedercoaten toch beter bestand is tegen de weersinvloeden :eusa_whistle:

Sbv

Mark zijn achteras hebben we met staalborstel gescheurd en daarna heeft André deze in de Scania chassislak gespoten. Staat zeker niet verkeerd zo

Ewout Schalkwijk

Bootticket geboekt.

Ik ga lekker met mijn dochter Claire een weekje naar Nederland. Deels 'gewoon gezellig', deels 'gezellig klussen' aan Old Faithful.

Vrijdag 11 april rijden we direct naar m'n werk naar de boot in Larvik. Zaterdag beginnen we met heerlijk een frisse neus halen in het altijd gezellige Zeeuwland ;D

Geplande route:

Zaterdag en zondag:

Goes

Maandag en dinsdagochtend:

Heukelum

Woensdag:

Rond Rotterdam

Donderdag:

Den Haag

Vrijdag:

Amsterdam

Zaterdag:

Goor

Daarna weer op huis aan en paasontbijt weer met het gezin thuis. :eusa_dance:

Wie nog leuke ideeën heeft mag het natuurlijk roepen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Heeft Claire dan vakantie, of gaat ze spijbelen?  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 27-03-2014 22:22:36
Heeft Claire dan vakantie, of gaat ze spijbelen?  ;D

Nee, niet spijbelen. Gewoon paasvakantie. Da's hier de week voor pasen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Lochem-Goor is 15 km. Als ik vrij ben kom ik misschien wel even naar Goor toe
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

Citaat van: grijzev70tdi op 28-03-2014 00:18:58
Lochem-Goor is 15 km. Als ik vrij ben kom ik misschien wel even naar Goor toe

Kan altijd, maar ik ontmoet Ben niet op z'n huisadres, dus ik heb geen idee of er sowieso tijd is, of dat hij de velgen aan me overhandigd en daarna meteen weer achter de kachel kruipt.
Die zelfde dag rijd ik terug naar huis.

Ewøut

Ewout Schalkwijk

Oude schade hersteld.

Op 4 november werd Old Faithful laf vanaf rechts aangevallen door een Toyota Prius. Hierbij werd het voorscherm en de deur flink beschadigd. Na vier weken bleek dat de verzekering een zeer leuk bedrag aan mij uitkeerde, waarna ik een deur uit eigen voorraad kon trekken en Ronald zo vriendelijk was om een zijscherm uit Nederland mee te nemen.

Vandaag was het zo mooi weer dat het maar eens tijd werd na vier maanden om de schade weg te poetsen. Eerst even kijken wat ik überhaupt nog in het schuurtje heb liggen aan plaatdelen.

Niet slecht, beide voordeuren, achterklep, zijscherm en achterbumper. Fijn hoor zo'n setje reservedelen

Plekje uitgezocht in de zon  :P

Dit was de schade op 4 november. Niet gewassen leek het beter dan als de auto gewassen was.

Nu nog een keer met wat minder zout op de auto.

Lekker klussen op het grasveld voor het huis, heerlijk in het zonnetje.

En de boel is alweer vervangen. Tevens heb ik de slotvangers aan beide kanten eens wat strakker gesteld omdat ik nog wel eens wat druppels in de auto krijg bij stevige regen.

Als het lukt komen er binnenkort nog een paar leuke aanvullingen in en op de auto. Eerst afwachten of ik het 'rond' krijg.

Ewøut

Sbv

goed bezig geweest Ewout. Altijd makkelijk om wat onderdelen reserve te hebben

StefanCJ

Is dat een licht gewicht aluminium krik? Ziet er goed uit weer zo, lekker zonnetje ook!

The Volvoboy

Netjes weer 8) Deur en voorscherm vervangen moet ik ook nog doen binnenkort.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

KIM

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 30-03-2014 19:53:34
Achterklep niet meer gelukt?

Neh, moet ik eerst de spoiler er weer opmaken. Ik heb geen zin om spoilerloos te rijden. :angel:
Doe ik binnenkort wel een keertje. Daarbij heb ik al een mailtje naar Koert verstuurd voor wat extra zaken die ik dan tegelijkertijd wil vervangen. Lampunit tbv kentekenplaatverlichting, evt. binnenbekleding die nu met een paar parkers vast zit. Ik wil het dan in een keer goed doen.

Citaat van: StefanCJ op 30-03-2014 19:25:13
Is dat een licht gewicht aluminium krik? Ziet er goed uit weer zo, lekker zonnetje ook!

Ja, deze weegt fors minder dan de andere krik die ik heb. Daar zeul je je echt een breuk aan.

Citaat van: Sbv op 30-03-2014 19:23:37
goed bezig geweest Ewout. Altijd makkelijk om wat onderdelen reserve te hebben

Die rechterdeur had ik een keer van je gekregen en ik wist niet wat ik ermee zou doen. Uiteindelijk is die in het schuurtje beland en vergeten...
Plotseling wist ik wat ik ermee zou doen. :angel:

;D

Auk

Lekker bezig geweest! Ziet er weer goed uit.

Prima plekje om te sleutelen ook :)
Auke
Volvo. for life