Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

@Ewout graag gedaan

@Mark: tja...... ;D ;D ;D

elianmars

Citaat van: Sbv op 20-06-2016 12:42:02
@Ewout graag gedaan

@Mark: tja...... ;D ;D ;D

Laat Mark maar lullen hoor. Hij heeft net daarvoor een week in de Griekse zon gelegen.... :P

maruska

zo bruin ben ik niet... we werden wel aangehouden bij de duits-deense grens door een zeer aantrekkelijke grenswachteres :D
mijn hoofddoek had ik net afgedaan, dus...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

henry classic v70

Citaat van: maruska op 20-06-2016 13:30:06
zo bruin ben ik niet... we werden wel aangehouden bij de duits-deense grens door een zeer aantrekkelijke grenswachteres :D
mijn hoofddoek had ik net afgedaan, dus...

...er werd niet naar je verblijfsstatus gevraagd  :eusa_think:
:evil: :D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

maruska

indien genoeg zon, is de douane altijd een poos bezig met die status ;D
T-5R

widebody

Citaat van: maruska op 20-06-2016 11:16:34
beseffen jullie wel dat het een uiterste zeldzaamheid is, dat je sander :
1. in korte broek ziet
2. in water ziet
3. de combinatie van de 2 hierboven

graag gedaan Ewout, zoals altijd was het gezellig ! het is even een rit, maar ook loon naar werken ;D

overigens is het zo licht nog, omdat sander zijn bruine lichaam zo straalt :)

Glow in the dark? Welk kleur nummer is dat???

maruska

T-5R

Ewout Schalkwijk

Wervelklep nu wel vervangen.

Eindelijk. De laatste van een aantal onvolkomenheden bij de aanschaf van de auto is nu verholpen. Nadat we vorige week vrijdag helaas de actie hebben moeten staken omdat verstuiver 4 en 5 niet los wilden komen heb ik de auto uiteindelijk woensdag bij Volvo neergezet. Doordat ik de hele week al stervens veel pijn in nek en schouder heb, was ik blijkbaar het gevoel van de dagen een beetje kwijt. De afspraak stond pas voor donderdag. Toch de auto maar laten staan en weer terug naar bed gegaan. Donderdagochtend even gaan kijken nadat ik een afspraak had in Kongsberg. Verstuivers 1, 2 en 4 waren er prima uitgekomen maar 3 en 5 zaten muurvast. Even een paar fotootjes genomen en ze veel succes gewenst. Rap naar huis en terug m'n nest in met Valium en diclofenac.

Om half zes 's-avonds kwam ik er achter dat ze om half drie gesms-ed hadden dat de auto klaar was. Die had ik dus niet gehoord omdat ik helemaal stoned van de valium was. ;D

Vandaag de auto opgehaald en de boel even goed bekeken. Ze hebben niks gemold en geen extra materialen verbruikt dan wat ik had aangeleverd. Wel met hun smerige handen aan mijn beige stuur gezeten, maar dat heb ik zelf maar even schoongemaakt. :eusa_whistle:

Olievlekken op m'n stuur. Jammer dat ze daar niet even een bescherming overheen doen.

Keurig werk geleverd. Routering van de dieselretour is niet goed en slijt zo op korte termijn door (been there).

Nu weer wel. :eusa_whistle: ;D

Het verschil is werkelijk groot met rijden. Als je van 'gas los' ineens weer gas geeft dan hoeft de motor niet na te denken en met een 'bonk' als een gek op te trekken, maar gaat de auto keurig in een rechte lijn accelereren. Ook vanuit stilstand trekt de motor weer soepel en in een mooie lijn op.
Mocht ik ooit weer problemen met een wervelklep krijgen laat ik het gelijk fiksen. M'n zelfverzonnen patches 1.0, 1,1 en 1.11hebben het gewon niet op termijn gehouden. De langste periode was 19.000 km en toen had ik een wokkel ipv een kopje op m'n stangetje.

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

vincen tdi

:eusa_drool: dat interieur blijft ook een genot om naar te kijken.
Daar ben je zeker nog lang niet op uitgekeken  ;D
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: vincen tdi op 24-06-2016 21:01:01
:eusa_drool: dat interieur blijft ook een genot om naar te kijken.
Daar ben je zeker nog lang niet op uitgekeken  ;D

Nog laaaaaaaang niet ;D

Uiterlijk ook niet. :eusa_whistle:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

en toch die 4 thuisbrengers er eens afhalen  ;D

Ewout Schalkwijk

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 24-06-2016 21:06:45
en toch die 4 thuisbrengers er eens afhalen  ;D

Hhhhhmmmm, mischien dan toch een maatje groter doen? :eusa_think:
Ga morgen voor deze kijken:

Reden waarom ik dit nu ineens doe is dat m'n huidige banden op de kritische grens komen. Deze velgen kan ik voor, in jullie valuta, 485 euro kopen. Dan heb ik 18" met goeie Pirelli banden erop.
Daar koop ik hier geen nieuwe banden voor. Als ik ze toch niet zo geweldig vind, dan rijd ik de banden op en verkoop ik de velgen weer.

M'n huidige 17" velgen vind ik gewoon schitterend, maar ik heb geen afwisseling tussen zomer en winter velgen omdat ik twee dezelfde sets heb. Soms is het leuk als het uiterlijk van je auto weer verandert bij de wisseling van de seizoenen.

Ewout

elianmars

Vind ik ook. Daarom heb ik 17 inch winterpegs met 225 en 17 inch zomerpegs met 235 banden ;D

innocenti

Ik vind ook dat je moet wisselen met velgen. Dan raak je minder snel uitgekeken. Daarom heb ik ook 4 setjes.

En een nette prijs voor 18" met banden.