Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Wie van de 'N' rijders weet zo of zo'n dakspoiler zelf te monteren is? Tuurlijk, alles is te doen, maar ik bedoel ook voor de gewone stervelingen zonder garageachtergrond?
Tevens zag ik gisteren een plaatje van een soort 'sidebar' met XC logo's. Ziet er volgens mij ook wel übercool uit. Heeft iemand daar een foto oid van?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

spoiler is goed te doen hoor. Je kan gaan plakken of gaten boren in de klep. Snellebaksteen en elianmars hebben het ook gedaan.

En sidebars is wel mooi, maar je broek word er wel erg vies van...
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-12-2011 12:34:34
Wie van de 'N' rijders weet zo of zo'n dakspoiler zelf te monteren is? Tuurlijk, alles is te doen, maar ik bedoel ook voor de gewone stervelingen zonder garageachtergrond?
Tevens zag ik gisteren een plaatje van een soort 'sidebar' met XC logo's. Ziet er volgens mij ook wel übercool uit. Heeft iemand daar een foto oid van?

Ewøut
Vorige week zondag heb ik op de xc van mijn vader achterspoiler gezet.
Ik heb een originele Volvo gekocht niet bij dealer en daar zat alles bij, mal waar je dient te boren etc.
Je hebt een aantal boren nodig waarvan de grootste 14 of 16 dient te zijn.
Al met al niet heel erg veel werk

Taranis

Die sidebars zijn leuk, maar zoals grijzev70tdi al zegt: het is een garantie op een vieze broek. En ik vraag me af hoe ze er aan toe zijn als je een keertje offroad gaat. Pa heeft er op z'n XC60 ook al 1 aan barrels gereden.

Chris

Citaat van: Taranis op 02-12-2011 13:17:57
Die sidebars zijn leuk, maar zoals grijzev70tdi al zegt: het is een garantie op een vieze broek. En ik vraag me af hoe ze er aan toe zijn als je een keertje offroad gaat. Pa heeft er op z'n XC60 ook al 1 aan barrels gereden.

Zo'n auto is ook helemaal niet gemaakt om off-road te gaan :eusa_snooty:.... PC-hoofttractor ;D.

Sbv


Ewout Schalkwijk

#261
Ik bedoel niet van die regenpijpen maar die Volvo origineel levert. Ik vond een plaatje...



of deze, meer een praktijk plaatje:



Ik vind het wel heel mooi, kan me niet voorstellen dat je broek daar zo vies van wordt.

Ewøut

PS Ik vind zelf de bovenste het mooist...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Ik vind de onderste niet echt fraai  :eusa_shifty:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 02-12-2011 20:29:02
Ik vind de onderste niet echt fraai  :eusa_shifty:

Mee eens! Ik zou wel een beter plaatje van die bovenste willen zien. Volgens mij is dat toch wel nummer twee op het wensen lijstje. :angel:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#264
Vandaag een zeer uitgebreide visuele controle gedaan vanwege eventuele garantie claims. Nergens, maar dan ook echt nergens zwetende pakkingen of olie besmeurde zaken aangetroffen. Enige puntje, maar da's geen garantie, is m'n koelvloeistof tankje. Die is niet mooi helder en heeft een lichte aanslag van binnen.

De auto of m'n oprijbokken gezet en de motorplaat er onder uit geschroefd en ook daar zag alles er spic en span uit. Een zichtbaar nieuwe buis die onder de motor doorloopt is waarschijnlijk van m'n intercooler oid.

Daarna de auto achteruit op de bokken voor een controle aldaar. Ook hier niks te zien, geen zwetende oppervlakken, alle rubbers, ashoezen e.d. in orde. Je kan wel zien dat deze auto zeer goed is onderhouden. Zelf nu zo'n 3500 km gereden en ook het olieniveau is onveranderd.

Wat ik wel aantrof en niet kan bepalen wat het is, is een rubberachtig slangetje met aan het het eind een open einde. Zie foto. Iemand idee wat het is/doet? Ik heb het lichtjes vastgezet met een tyrap aan de stab. stang. Ik hou niet van potentiele rammel-dingesen.



Een zeer schoon torretje. Wat is die dikke (vooraan in het midden) buis die boven op het blok zich verbreedt? Luchtinlaat? Van binnen checken?


Rond oliefilter is de boel ook helemaal fris en fruitig.


Carterpan: schoon en droog.


Schokbreker en ashoes links (voor de kijkers thuis rechts) helemaal in orde


Schokbreker en ashoes rechts (voor de kijkers thuis links) helemaal in orde


Nieuwe intercoolerbuis? In ieder geval in orde.


Pakking van de automaat ook helemaal droog...


Dit hing een beetje los te bungelen. Voorlopig ff vastgezet totdat ik verneem dat dat niet mag ofzo. :angel:


Ik ben tevreden zover. Morgen de voorbumper eraf. Gewoon omdat het kan. :eusa_shhh: Gelijk ook even checken of iets kan zien aan het pompje voor de hogedruk sproeiers

Goed weekend iedereen!

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Dat rare zwarte buisje wat jij hebt, heb ik volgens mij niet of het is me nog nooit opgevallen, geen idee dus.

Die dikke brede buis voor op je motorblok is inderdaad je luchtinlaat en die zou je inderdaad eens schoon kunnen maken. Bij mij zat ie compleet verstopt. Zorg voor een bus remmenreiniger en handschoenen of accepteer dat je handen nog een week zwart zijn ;D

Mooi dat ie verder zo netjes droog is, hopelijk weet je dat zo te houden :)

Ewout Schalkwijk

#266
E I N D E L I J K ! ! ! Het sneeuwt. Toch zeker 5 weken te laat....




Het is net pas begonnen, maar het lijkt of de winter nu gaat beginnen. Ik was echt bang (en nog steeds) dat we geen witte kerst zullen hebben. Vannacht moet ik er nog uit om m'n vrouw van een 'Julebord' te halen, wie weet zie ik de (D)STC dan een keer knipperen.

@Ronald,

Ja die zwarte buis ga ik dan maar eens van binnen bekijken. Dat gekke buisje met die rare 'kop' loopt tussen de diesel tank en de achteras door... Wellicht tank ontluchting o.i.d.?
Ik heb trouwens nog steeds niet van m'n dealer vernomen waar ik de zekering voor de voorste twee 12Volt/sigarettenaansteker kan vinden. Ook Google geeft niet een duidelijk antwoord.

Ewøut


P.S. Aan een spoiler wordt nu serieus gewerkt. Een lokale autohandelaar heeft dringend 'Apple support' nodig en zou het erg fijn vinden als ik dit na m'n werk wilt doen. Wordt vervolgd. :eusa_dance:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-12-2011 19:23:05
Ik heb trouwens nog steeds niet van m'n dealer vernomen waar ik de zekering voor de voorste twee 12Volt/sigarettenaansteker

Ik had je PB al beantwoord voordat ik zag dat je in je blog gepost had, dus dan hier ook maar:



Zekering 11 in het kastje achter de geluidisolatie in de voetenruimte van de bestuurder dus.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-12-2011 19:23:05
P.S. Aan een spoiler wordt nu serieus gewerkt. Een lokale autohandelaar heeft dringend 'Apple support' nodig en zou het erg fijn vinden als ik dit na m'n werk wilt doen. Wordt vervolgd. :eusa_dance:

;D :eusa_clap:

Je gaat nu trouwens pas echt plezier hebben van je standkachel. Als je 'm lang genoeg vantevoren aan gezet hebt, is de sneeuw al van je ramen gedropen :eusa_dance:

Taranis

Citaat van: Taranis op 09-11-2011 10:08:49
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-11-2011 09:56:24
Tot nu toe heb ik zo'n 850km gereden en bevalt de auto me prima. Volvo m'n tankklepje heb ik een bandendruk van 2,1 bar nodig, maar ik vraag me af of dat niet wat hoger kan. Zuiniger en nog wat stabieler in bochten?

Ik heb nog geen internet thuis dus kan nog even geen foto van mijn tankklepje posten, maar ik zit rond de 2,8-3,0 bar (160+ km/h, volle belading). Dat maakt het weggedrag een stuk beter en het verbruik inderdaad minder.

Het heeft even geduurd (ik vergat het steeds) :



Ik rij inderdaad met 41 psi vóór en 43 psi achter (2,8 bar vóór en 3,0 bar achter). Dan is het weggedrag redelijk. Vorige week m'n collega met z'n X1 (op winterbanden, ik nog niet) kwijtgereden :evil:

Emiel

Als het goed is dan is dat slangetje de ontluchting van je achteras.

Zekering zit idd bij je voeten.