Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

OK, misschien toch een Blog maken. Er zal niet heel actief in worden geschreven, maar met twee Volvo's en zoveel mogelijk onderhoud zelf doen, zal het toch uiteindelijk op een Blog gaan lijken. Nu eerst even makkelijk het opening postje knippen en plakken van het topic: Je volgende auto.

Dus gisteren gekocht en vandaag opgehaald. Zover dus voor m'n gezonde verstand en de verhalen van nog een jaartje wachten. :eusa_whistle:

288.000 op de klok maar bij 167.000 is de motor en de bak geartronic vervangen. 2006 model, dus met 185PK. Dank je voor je tips Ronald. :eusa_clap:
Geen Four C, maar na een half uurtje was ik wel aan het 'kameel' rijden gewend en je kunt lekker over de verkeersdrempels boenderen. Zwarte auto met fabrieks donkere ramen en zwart lederen interieur... Volgens Autoweek wat saai, maar ik vind het erg mooi. Vandaag bij aflevering is de achterwissermotor vernieuwd. M'n hogedrukspuiten voor de koplampen doen het niet. Maar ik heb garantie.  :eusa_dance:


De Audi is daarmee eindelijk opgeruimd want dat was toch een aardige tijdbom geworden.

Ff een paar plaatjes:





























To-do list:
- koplamp sproeiers werkend maken.
- beschadiging bestuurdersstoel aanpakken (gemaskeerd)
- lampjes achter het 'mannetje' van de ventilatie vervangen. (allemaal maar)
- LED sidemarkers achter
- kvs tankje
- radiateur
- nieuwe accu
- Spoiler? (schijnt eraan te komen)
- nieuwe kentekenplaten
- iPhone integratie
- versnellingsbak spoelen
-remvloeistof vervangen
- 300.000km beurt bij Volvo
- verstralers


- wiellager linksvoor (nieuw)
-schokbrekers en veren achter (hoeft niet)
-Trekhaak
-Parkeersensoren achter
-'leertje' rond automaathandle
-stoelzitting
-Lambdasonde (nieuw)
-draagarmen
-condensor







Ewøut


Ik zal ook nog foto's van de V70 plaatsen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

GeertG

Wauw!!!   :eusa_drool:
Net al gezien in het andere topic.
Wat een beauty.
Van harte gefeliciteerd en goed dat je de keuze hebt gemaakt.  :eusa_clap:

Geniet ervan  :D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

BenC70ES

Ziet er erg goed uit!  8)

Veel rijplezier ermee...  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

rogerV701998

Prachtige auto! :eusa_clap: Veel plezier hiermee.

Een zwarte auto met een zwart lederen interieur is helemaal niet saai. ;D

walter leever

zow,da's een lekkere masjien ;D

Mooie auto,ziet er zeer strak uit. :eusa_clap:

darius

Mooie auto Ewout.

Geen hoogtevrees ;D
No show, only go.

UserID6342

He... die heb ik net ook al gezien ;D  En wederom een mooie auto Ewout !

Ewout Schalkwijk

#7
Hij is inderdaad wel hoog, maar dat past wel bij zo'n kameel. ;D

Net uit het raam gekeken en moeten concluderen dat het weer grijs is met een licht miezer regentje. Niet echt een perfecte autowas dag, maar na gisteren ziet hij er zo erg uit dat foto's nu helemaal niet kunnen. Dus moet ik wel...

Trouwens zal het in dit blog weinig om hardcore poetsen of tuning gaan, deels omdat dit 'gewoon' onze dagelijkse auto's zijn die dagelijks moeten rijden. Daarbij wonen we hier echt op het platte land en we moeten dagelijks vele malen onze landweg over om de provinciale weg te bereiken. Zomers (niet dit jaar) stoft het als een woestijn en 's-winters spat dat zand en gruis ook lekker rond in je wielkasten.

Wel wil ik graag tegen reële kosten beide auto's in topstaat zien te houden. De XC moet zelfs vanaf nu 5 jaar mee gaan volgens mijn bank. Ja, ik heb hem voor een groot deel moeten financieren aangezien auto's hier veel duurder zijn dan in NL.

Mijn vrouw en ik heb beide recent een nieuwe baan gekregen waarmee we eindelijk na vier jaar een beetje meer richting de 'standaard' gaan verdienen hier. Dus er moet ook nog een vorm van 'inhaalslag' gemaakt worden.

Verlagen? No way! Weet je hoe makkelijk er nu een garagekrik onder past? ;D Als ik de XC op de oprijbruggen heb ik al 40cm bodemvrijheid.

Maar de voorgestelde 'achterlip' is zeker iets voor in de toekomst. Dan is de auto echt af. Zomervelgen heb ik ook, maar daar moet ik een foto van maken want ik heb geen idee hoe ze heten. Die er nu op liggen zijn dus de wintervelgen. Met nog steeds 10 à 11 graden niet echt nodig.


Voor forummers die het leuk vinden om te weten hoe we hier leven, reilen en zeilen, is er ook nog ons 'echte' blog. http://www.reinemoen.net

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

darius

Ewout ik vind het super hoe jullie wonen. Moet ook toegeven dat het hier bij ons in de Picardie eigenlijk geen rijden is met die lage wagens. En ja ook hier miezer en regen. Grts
No show, only go.

Ewout Schalkwijk

Hee Darius,

Nog nooit van Picardie gehoord, maar volgens Google Maps ligt het net ten noorden van Parijs. Klopt dat of is het 'iets' anders?

Heel af en toe verlang ik wel wat naar de Nederlandse 'biljartlaken' wegen, maar ja als je hier iedere dag mag vertoeven, wat maakt dat een gaatje in de weg nog uit? ;D
Na bijna vijf jaar geniet ik nog dagelijks van de omgeving. Ik hoop dat de 'kameel' daar iets aan toe gaat voegen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#10
Hoewel in de laatste twee jaar best de nodige foto's verspreid over dit forum zijn opgedoken van de V70, zet ik er hier nog een paar neer.
De foto's zijn alweer ietsje ouder maar de grootste veranderingen hebben zich toch onder de oppervlakte afgespeeld. Ook deze zal ik nog even opsommen.


















Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

volvotje850

Ik heb net even je blog bekeken en ben het helemaal met Darius eens.Man wat wonen jullie daar mooi  :eusa_clap: :eusa_dance: Alleen de wintertemperaturen trekken mij niet zo,alles onder de 10 graden vind ik al te koud  ;D



Ewout Schalkwijk

Daarom ben ik ook zo blij met een motorwarmer in beide auto's. Bij -25 starten zonder voorgloeien. :eusa_dance:

De Kameel heeft zelfs zo'n echte, die ook je interieur helemaal opwarmt. Hoop ik alleen dat we nog wel een echte winter krijgen. Na de zomer en deels de herfst durf ik er bijna niet meer op te hopen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

darius

Bonjour Ewout

Picardie ligt idd in noord Frankrijk en zuid Belgie. Wij zitten aan de franse grens maar nog net in Belgie.
No show, only go.

elianmars

Ik vraag me altijd af waarom bij zo'n lage km.stand de motor en gt moeten worden vervangen  :eusa_think:

Maarre, wel een heel mooie wagen!  :eusa_clap:  Daar gaan jullie heel erg van genieten en hopelijk komt er deze winter lekker veel sneeuw, zodat de XC z'n werk mag gaan doen.