Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

toppertje

oeps!
zonde Ewout,al is het maar blik,ehh plastic :eusa_wall:

Chris

Oei, erg rot Ewout.

Het is te hopen dat de beste man in orde is, ook al is het z'n eigen schuld. Blijft toch vervelend als jij erbij betrokken bent geweest, Schade aan de auto valt gelukkig nog mee.

Als het net zo is geregeld als hier zou de man z'n verzekering op moeten draaien voor de reparatiekosten aan jouw auto.

Succes met de afhandeling en het bekomen van de schrik ;).

Ewout Schalkwijk

Even een update. Het is een 'copy/paste' van m'n eigen website van gisterenavond laat.

Vanavond heb ik Liv, de vrouw van Øivind (zo heet de man), gesproken. Ik had eerst hun nummer geprobeerd, maar geen gehoor. Naderhand zag ze mijn nummer op de nummermelder en belde ze terug. Ze wist nog helemaal niet wat er precies was gebeurd en Øivind kon het zich ook niet herinneren.

Toen ik haar eindelijk kon vertellen hoe het zo gekomen was, was ze daar blij om ook al maakte ze zich zorgen om haar man. Ze had gehoord dat hij een breuk en zwelling hoog in zijn nek had. (In de krant stond: beschadigde schouder.) Daar schrok ik erg van en vroeg haar of ze vanavond nog contact met het ziekenhuis zou hebben. Ze zou bellen nadat ze mij had gesproken en beloofde mij naderhand op de hoogte te stellen. De opluchting was dus groot toen ze belde met het bericht dat de zusters hem naar de recreatiekamer hadden gereden om een voetbalwedstrijd te kijken! Ik heb nu met haar afgesproken dat we elkaar morgen eind van de middag ontmoeten in het ziekenhuis en dan haar man bezoeken.

Tot zover.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Heel goed dat je contact met die man zoekt  :eusa_clap:

Ewout Schalkwijk

Vanmiddag ben ik bij Øivind en Liv thuis op bezoek geweest. Eerder in de middag belde hij om te zeggen dat hij alweer thuis was en dat het goed met hem ging.
Toen ik rond half vier met m'n werk klaar was, heb ik een mooi bosje Nederlandse tulpen gekocht en ben ik richting hun huis gereden.

Een warm onthaal viel mij ten deel en dat brak het ijs meteen. Hij vertelde dat hij een klein scheurtje had in een zijtakje van een nekwervel maar dat dat verder niet behandeld hoeft te worden. Ondanks dat hij volgende maand 75 jaar wordt, zit Øivind zeer regelmatig op z'n fiets en maakt rondes van 30 à 40 kilometer. Een zeer kwieke oudere man die geen idee had dat hij door het rood had gereden. Zij hebben een dochter die bij de politie in Drammen zit en die heeft meteen haar collega's in Tønsberg gebeld. Daarna kon ook zij haar vader vertellen dat het aan hem zelf lag.

Al met al goed anderhalf uur zitten kletsen. Ook informeerde hij nog naar mijn schade. Ik vertelde dat ik de schade niet vergoed krijg van mijn verzekering zonder bonusverlies en het betalen van mijn eigen risico als hij niet vrijwillig z'n eigen verzekering inschakelt. (Noors verkeersrecht bepaalt dat voetgangers en fietsers geen partij zijn in verzekeringskwesties). Hier gaf hij aan dat hij graag een nieuwe Skidplate voor me wil betalen. Ik vertelde dat die in Nederland vrijwel zeker een stuk goedkoper was dan in Noorwegen, dus is iedereen blij.

Het deed me echt goed om bij hun op bezoek te zijn geweest en ben blij dat het zo goed is afgelopen. Hopelijk blijft het bij dit ene avontuur.


Ewøut


P.S. @Taranis: Je hebt een PB!  ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 01-03-2012 21:06:49
P.S. @Taranis: Je hebt een PB!  ;D

Jij ook ;D

Maar uh: mooi dat 't zo met een sisser afloopt! :eusa_clap:

KIM

Netjes opgelost Ewout!
Respect!

Dat verkeersrecht is trouwens hier in NL op dezelfde manier geregeld.

Sbv

Goede gedaan Ewout, mooi dat het zo zonder al teveel schade afloopt

viking_in_shorts

Jeetje, wat een bizarre constructie van die verzekering.

Dan extra kudo's voor je dat je daar met een bloemetje op de stoep ben gaan staan, in plaats van een rood hoofd en gebalde vuisten :eusa_clap:

UserID6342

Citaat van: viking_in_shorts op 01-03-2012 21:30:15
Jeetje, wat een bizarre constructie van die verzekering.

Dan extra kudo's voor je dat je daar met een bloemetje op de stoep ben gaan staan, in plaats van een rood hoofd en gebalde vuisten :eusa_clap:

+ een heleboel !  Heb hier echt diep respect voor en vraag me af of ik het zou kunnen in Ewout zijn situatie.  Ben daar eigenlijk al mee bezig sinds gisteravond en ik kom helaas niet verder dat ik het niet zou kunnen.  Het leven van een mens is natuurlijk vele malen belangrijker als een skidplate van een auto, maar toch.  Er is ook zo iets als recht hebben en recht krijgen.  Als voetganger / fietser verlies je dan altijd.  En nu heb je het recht, maar schiet je er niets mee op omdat er een fietser gewond is....  Vind het echt knap van je !

Ewout Schalkwijk

#685
Grappig dat jullie dat zo ervaren.

Ja, het is *** dat het zo geregeld is met de wet. Ik ben volgens sommigen best een beul om te zien, maar mijn hart is zeer klein en gevoelig en mijn auto is m'n alles, maar een mens op de grond zien liggen... Ik heb gisteren de hele avond met een schuldgevoel op de bank gezeten, zonder dat het mijn schuld is...

We hebben het niet over een fietser of automobilist maar over een mens. Een mens die op z'n 75ste hard traint om gezond te blijven en die in het heetst van de strijd een stoplicht over het hoofd ziet. Ik kan niet anders reageren.

Tegelijkertijd kan ik ontsteken in een atoombom als ik zie dat er onrecht wordt aangedaan aan de mensen die zich binnen mijn persoonlijke cirkeltje bevinden. Ik moet wel zeggen dat we in Noorwegen al heel veel hebben meegemaakt (het is vandaag precies vijf jaar geleden dat we hier aankwamen) en we zijn vele malen zeer positief verrast door de Noren. De warmte, het begrip in moeilijke situaties. Het heeft me misschien een klein beetje een beter mens gemaakt. :angel:

Toen ik uitstapte bij dat stoplicht en het stond daar vol met opgeschoten pubers, toen was ik een seconde bang dat ze me misschien wel wilde lynchen, maar daarentegen krijg je reacties dat ze hebben gezien dat ik er niks aan kon doen en dat ze daar ook voor wilden getuigen. Ze ontfermden zich over de man op de grond...

Heel bijzonder. En uiteindelijk betaalt het zich weer terug omdat die zelfde man meteen zegt mijn schade te willen vergoeden. Hij is binnenkort weer helemaal gezond en ik heb binnenkort mijn speeltje weer netjes terug. ;D

Misschien lul ik wel uit m'n nek volgens sommigen, maar voor mij is het goed zo. Overigens wel bedankt voor de complimenten, da's altijd leuk om te krijgen. :eusa_clap:




Terug nu naar de werkelijkheid:

[hetleveniskut]

Vandaag heeft mijn cruise control weer twee keer geweigerd dus woensdag wordt dat 'ding' aan de remcylinder vervangen. Dat 'ding' schijnt ook verantwoordelijk te zijn voor de eerdere melding: bromsassistant serv. erfordras.

Mooi als dat ook opgelost is.

[/hetleveniskut]


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 01-03-2012 21:30:15

Dan extra kudo's voor je dat je daar met een bloemetje op de stoep ben gaan staan, in plaats van een rood hoofd en gebalde vuisten :eusa_clap:


+ veel! :eusa_clap:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Chris

Goed te lezen dat het goed gaat met de beste man en dat hij er ook zo in zit, dat geeft jou ook een wat beter gevoel ;).

Toch wel fijn, een samenleving zoals in Noorwegen. Hier in Rotterdam had de situatie iets anders verlopen, dat weet ik zeker ;).

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Chris op 02-03-2012 08:25:59
Goed te lezen dat het goed gaat met de beste man en dat hij er ook zo in zit, dat geeft jou ook een wat beter gevoel ;).

Toch wel fijn, een samenleving zoals in Noorwegen. Hier in Rotterdam had de situatie iets anders verlopen, dat weet ik zeker ;).

Als oud Rotterdammer / Randstedeling kan ik dat volledig beamen. De samenleving zit hier echt anders in elkaar. In heel veel opzichten zijn de Noren net Nederlanders, maar tegelijkertijd is het echt een ander land met een andere cultuur.
Ik wilde graag m'n kinderen opvoeden in een land wat nog een lagere 'levenssnelheid' heeft, veel natuur enzo bla bla bla.

Negtieve punten zijn er hier genoeg, maar waar niet?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 01-03-2012 22:31:44
[hetleveniskut]

Vandaag heeft mijn cruise control weer twee keer geweigerd dus woensdag wordt dat 'ding' aan de remcylinder vervangen. Dat 'ding' schijnt ook verantwoordelijk te zijn voor de eerdere melding: bromsassistant serv. erfordras.

Mooi als dat ook opgelost is.

[/hetleveniskut]

Je autoverhaal begint een beetje parallellen te vertonen met een andere XC rijder hier op het forum...  ;D