Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Jack v

de ecu registeerd waarschijnlijk de waardes nog binnen de grenzen. daarom brand je lampje niet of het lampje is stuk natuurlijk.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Jack v op 19-03-2012 18:03:27
de ecu registeerd waarschijnlijk de waardes nog binnen de grenzen. daarom brand je lampje niet of het lampje is stuk natuurlijk.

Neuh, bij 'stand II' brandt die wel. Gelukkig maar. :-)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Je bent gelijk al lekker bezig met je nieuwe speeltje

Taranis

Goed bezig!

Die AQS sensor, krijg je daar eigenlijk een foutmelding van als ie stuk is? Ik twijfel of de mijne wel goed werkt (misschien ben ik te kritisch), maar ik heb er nog nooit een foutmelding van gezien :eusa_think:

En al die walmende stinkende Mercedessen en Audi's uit het jaar kruik moeten ze verbieden.

grijzev70tdi

Citaat van: Taranis op 19-03-2012 20:26:55
Goed bezig!



En al die walmende stinkende Mercedessen en Audi's uit het jaar kruik moeten ze verbieden.

Plus heel veel. Maar wat dan met die lekkere TDI's uit de classic?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Citaat van: grijzev70tdi op 19-03-2012 20:34:42
Plus heel veel. Maar wat dan met die lekkere TDI's uit de classic?

Die rijden tenminste door en tuffen niet met 80-90 km/h over de snelweg. Ze stinken ook nog een stuk minder of niet. Roken daarentegen.... ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 19-03-2012 20:26:55
Goed bezig!

Die AQS sensor, krijg je daar eigenlijk een foutmelding van als ie stuk is? Ik twijfel of de mijne wel goed werkt (misschien ben ik te kritisch), maar ik heb er nog nooit een foutmelding van gezien :eusa_think:

En al die walmende stinkende Mercedessen en Audi's uit het jaar kruik moeten ze verbieden.


Je krijgt geen melding in je DIM. Maar hij duikt eventueel wel op in Vida. Zo heb ik hem een aantal weken geleden een keer gezien. Code rood. ::)
Inderdaad had ik soms wel last van ruftende auto's.

TDI's staan boven de verdenking en mogen tot in lengte der dagen rondrijden en roeten. ;D ;D ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

toppertje

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-03-2012 21:11:29







TDI's staan boven de verdenking en mogen tot in lengte der dagen rondrijden en roeten. ;D ;D ;D

Ewøut

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:


Sbv

Ewout,
Vraag Kornelis eens, misschien dat hij zo kan aangeven of je de sensor kunt doormeten.
Als je het hitteschild boven de turbo los haalt kan je bij de sensor komen.

Volgens mij is het dan de dikke van de 2 sensoren welke de lambda sensor is, de andere is een temperatuursensor
Nummer van lambda sensor is dacht ik 30751034.
We hadden het iets eerder moeten bedenken, maar dan had je die van mij even uit kunnen testen of het dan weg is

Ewout Schalkwijk

Dat nummer had ik na lang zoeken ook gevonden, dus dat moet wel kloppen. Volgens het blog van Yits (als ik me niet vergis) is een lambdasonde gewoon een verbruiksartikel met een levensduur van c.a. 100.000 km. Ik zal Kornelis een PB sturen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#805
Naar aanleiding van de constatering van vorige week dat de uitlaatophanging in het midden doorgerot was, heb ik de dealer gevraagd wat een beugeltje kostte. Dat kwam op c.a. 750,00 NOK (€98,00) en in Nederland kostte de beugel € 38,00. Olov (de huisdealer van Taranis) reageerde dat je het ook kon maken van een stuk draadeind. Aangezien ik had geen zin om nog weken met een slecht hangende uitlaat te rijden, heb ik maar aan de hand van dat advies een beugeltje gefabriekt. Daarna even laten vastbakken bij een kennis op het dorp, zwartgespoten met hittebestendige verf: Et voila. Klaar voor de komende jaren.


Lekker hoog hoor. Een XC op bokken. Ik had 45cm ruimte voor m'n pens. ;D


Afgebroken en verwijderde beugel.


10mm draadeind (RVS) en slotmoeren.


Bakken en braden. Dat kan ik niet zelf en heb dus ook geen apparatuur.


Zwart gespoten met hittebestendige verf en klaar.



Ik denk dat ik morgen ook maar wielen ga wisselen, want ik geloof nooit dat de winter nog terugkomt. Vandaag 18 graden in de schaduw.

Over twee weken rij ik naar Nederland en heeft Taranis een trekhaak en differentieel olie voor me. Als het goed is ook een HU-650 want die van mij is helemaal de weg kwijt en valt tien keer per dag in diepe stilte.

Voor het najaar staat ook nog op de planning (met hulp):

Draagarmen voor
Schokdempers achter
Lambdasonde


Ewøut


Edit: Laatste foto vervangen door een lichtere, je kon eigenlijk niks zien op de oude foto.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Van de zomer maar naar Eksharad komen dan? ;D Brug heb ik daar wel ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

Citaat van: grijzev70tdi op 24-03-2012 20:49:27
Van de zomer maar naar Eksharad komen dan? ;D Brug heb ik daar wel ;D

Dat zou kunnen, maar ik moet eigenlijk eerst naar Viking_in_Shorts want daar hebben we het ook al een poos over.

Ik heb vanavond van de baas gehoord dat onze vakantie naar Zuid-Frankrijk wellicht op losse schroeven komt te staan, dus dan zijn kleinere meer lokale uitstapjes natuurlijk altijd welkom.

Eksharad is maar 300km, dus da's het probleem niet. ;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Daar heb ik het ook al een tijd over, maar me ouders willen het nog niet (rijden liever in een streep door), daarom ga ik misschien met ''eigen'' auto. Kan ik doen wat ik wil ;D

Wij zijn er gelijk met Marcel, dus kun je 2 vliegen in een klap doen ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

Citaat van: grijzev70tdi op 24-03-2012 21:04:09
Wij zijn er gelijk met Marcel, dus kun je 2 vliegen in een klap doen ;D

Marcel? Bedoel je Elianmars? Zit die bij jou in de Negorij dan? In welke periode?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein