Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

viking_in_shorts

Nope - het was iets van sek 500 aan materiaal en sek 1500 aan arbeidsloon ...

Ewout Schalkwijk

#1126
Voor toekomstige klusjes aan de auto's:

3/4" ratel met alvast een paar doppen erbij en voor noodgevallen een 'reducer' naar 1/2"




De ratel voelt aan als een zware kwaliteit. Ik heb nog wel ergens een metalen buis liggen voor als het echt heftig moet worden.
Ik heb er lang over getwijfeld, maar beter mee verlegen dan om verlegen wordt wel eens gezegd.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

triton

Eindelijk weer thuis na een paar omzwervingen.

Nog bedankt aan jullie allen voor het gezellige weekend .

André

ps. regels met betrekking tot honden zijn versoepeld sinds 1 januari dus hond mag mee naar Noorwegen.
(Als jullie geen bezwaar hebben tenminste)


André
Professioneel raddraaier

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-04-2012 16:05:01
Voor toekomstige klusjes aan de auto's:

3/4" ratel met alvast een paar doppen erbij en voor noodgevallen een 'reducer' naar 1/2"

http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/trekvarttomsskralle.jpg


De ratel voelt aan als een zware kwaliteit. Ik heb nog wel ergens een metalen buis liggen voor als het echt heftig moet worden.
Ik heb er lang over getwijfeld, maar beter mee verlegen dan om verlegen wordt wel eens gezegd.


Ewøut

Biltema!   (Noors of Zweeds?)

Taranis

Ziet er stevig uit, al weet je dat pas als je 't een keer goed gebruikt :)

UserID6342

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-04-2012 16:05:01
Voor toekomstige klusjes aan de auto's:

3/4" ratel met alvast een paar doppen erbij en voor noodgevallen een 'reducer' naar 1/2"

http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/trekvarttomsskralle.jpg


De ratel voelt aan als een zware kwaliteit. Ik heb nog wel ergens een metalen buis liggen voor als het echt heftig moet worden.
Ik heb er lang over getwijfeld, maar beter mee verlegen dan om verlegen wordt wel eens gezegd.


Ewøut
Die ratel ziet er mooi uit Ewout, die doppen zou ik echter niet vertrouwen als er echt kracht op komt te staan.  Veels te dunwandig.  Zou je misschien een setje krachtdoppen voor kunnen gebruiken dan kun je er ook echt een flink moment opzetten en knoept de boel niet kapot en hou jij je behangetje heel ;D

Taranis

Ik weet niet wat je daar voor krachtslagdoppen betaalt, ik was hier 8 euro kwijt voor nr. 36 :)

Sbv

Binnenkort dan maar even testen op de moer van de aandrijfas van de V70

Ewout Schalkwijk

@Viking: Zweedse Biltema, gekocht in Noorwegen. Door het gewicht heb ik er wel vertrouwen in. We zullen het snel genoeg zien.

@Triton: Geen probleem, maar de logeerkamer boven de garage is 100% hond en kat vrij. Dit voor een aantal mensen die al die haren niet zo kunnen waarderen.

@Taranis(1): We zullen het beleven.

@Taranis(2): Hier ook zoiets. Volgens mij zo rond de 9 a 10 euro, de garantie regels zijn super hier, dus voor zulke verschillen koop ik het hier wel.

@dirk342: Hoewel die dop 36 bijna een halve kilo weegt... Moet ik dat zwarte spul hebben zoals die 'reducer'?

@Sbv: Yep.

Welke maten 'moet' ik hebben?

Ik heb nu 24, 27 30, 36 (32 was uitverkocht). Gelukkig kan je die doppen altijd weer ruilen en van de week kom ik weer langs Biltema.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

36 in ieder geval, die is handig voor olie filter van de XC en de moer voor aandrijfas van de V.
18 ?

triton

Wij gaan gewoon in een tentje hoor en de hond ook.......

Kan ik lekker in de buitenlucht liggen en als het nodig is kan de hond in de auto liggen.
Professioneel raddraaier

UserID6342

Ewout, in ieder geval dop 36 want daar heb je eigenlijk de meeste kracht voor nodig.  Dop 18 is makkelijk voor de subframebouten en dop 14 voor de aandrijfasboutjes. Dop 30-32 heb je eigenlijk nooit nodig bij een Volvo.  Afhankelijk van welk type Volvo kan 24 en 27 makkelijk zijn om de krukas rond te slingeren.

Ik bedoel idd dat zwarte spul ja, net zoals bij dat verloopstukje.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Dirk342 op 27-04-2012 19:32:24
Ewout, in ieder geval dop 36 want daar heb je eigenlijk de meeste kracht voor nodig.  Dop 18 is makkelijk voor de subframebouten en dop 14 voor de aandrijfasboutjes. Dop 30-32 heb je eigenlijk nooit nodig bij een Volvo.  Afhankelijk van welk type Volvo kan 24 en 27 makkelijk zijn om de krukas rond te slingeren.

Ik bedoel idd dat zwarte spul ja, net zoals bij dat verloopstukje.


Klinkt goed. Die dop 36 heb ik nu dan in 1/2" en 3/4". Ronald of Sander schreef dat dop 36 met een 1/2" ratel nog wel eens wil breken. (Dop of ratel).
Wat is de maat van de rekbout op de krukas/trillingdemper? Of bedoelde je die?


Ewøut



Bij de weg: Morgenochtend gaan we Mac ophalen uit het nest. Alles staat er helemaal klaar voor. :eusa_dance:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342

Die bedoelde ik Ewout.  Veel plezier morgen met Mac ophalen ;D

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-04-2012 20:08:34
Bij de weg: Morgenochtend gaan we Mac ophalen uit het nest. Alles staat er helemaal klaar voor. :eusa_dance:

Zeg dan maar dag tegen je gereedschap ;D


Sbv weet er alles van :eusa_whistle: