Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-05-2012 09:22:57
Citaat van: Taranis op 16-05-2012 07:53:18
Een XC is zwaar en de automaat + AWD slurpen energie weg. Zo'n ding zuipt gewoon, leer ermee leven :P

Ja baas... maar ik vraag me toch altijd af of het beter kan... :eusa_whistle:

Ja hoor. Koop een S40 met GDI motor. 128 km gereden en nog 1045 km tot lege tank:


Sbv

Misschien kan je ruilen voor de XC70

Marc O.

Citaat van: Sbv op 18-05-2012 14:19:45
Misschien kan je ruilen voor de XC70

Met wat bijbetaling... ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Ewout misschien, ik niet. Kan niet wachten tot ik m'n eigen auto weer terug heb.

Sbv

Citaat van: Taranis op 18-05-2012 14:30:29
Ewout misschien, ik niet. Kan niet wachten tot ik m'n eigen auto weer terug heb.
Nog even wachten.. De deuren zaten er vanmiddag alweer in

arjen850

Geduld is soms zo moeilijk ;D

Sbv

Als het goed is dinsdag ochtend.

Ewout Schalkwijk

Zo, we zijn weer terug. 902km op en neer met een beetje lokaal rond rijden. Veel stukken 140 tot 150km/h gereden en een keer gekeken waneer het 'bijrijders alarm' afgaat. Dat gebeurt bij zo'n 185km/h. ;D Na 720km ging het brandstof lampje branden en bij 750km weer tot de laatste druppel weer afgetankt. 1 op 11.29 was het resultaat. Niet slecht, ik hoop alleen dat het nog wat beter kan.

Donderdag in Legoland geweest en dat was erg leuk. De wachttijden bij de diverse attracties was zeer prettig te noemen en was in veel gevallen onder de 10 minuten.
Vrijdag was het de bedoeling dat we eerst nog een paar uurtjes naar Legoland gingen en daarna Lalandia. Toen we bij Legoland aankwamen was het zo ontstellend druk (het park was net een half uurtje open). Het zag letterlijk volledig zwart van de mensen. We hadden dus ook weinig hoop voor Lalandia. Maar dat viel heel erg mee.

We zijn bijna de hele dag in het park geweest en Marije en Claire zijn rond 16:00 nog eens naar Legoland gewandeld. Het was nog steeds afgeladen. Ik zat lekker met een biertje in het zwembad. ;D Daarna zijn we nog met een Nederlands gezin uit Naarden uit eten geweest in Vejle. Ik heb hun ook het advies gegeven om zich te registreren op dit forum. 'Zij' rijdt een 850 Estate en 'hij' rijdt een Mercedes Vito (hier is geen hoop meer... :eusa_snooty:).


Om terug te komen op eerdere 'goedbedoelde' tips... Nee ik ga geen S/V40 rijden. Sterker nog, ik heb het nooit een 'echte' Volvo gevonden. Veel te krap.
De dieselrekening vormt dan ook geen enkel probleem. Je rijdt alleen al maanden rond met een 'sonde' die blijkbaar na drie ton z'n werk niet meer helemaal goed uitvoert. Sinds laat februari merk ik dat het verbruik wat is gestegen. Ik hoop alleen maar dat een nieuwe 'sonde' het verbruik weer wat terug brengt. Het is altijd leuk om de eerder gemeten 1 op 14 (in Noorwegen) weer te benaderen.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-05-2012 20:42:52
Om terug te komen op eerdere 'goedbedoelde' tips...

:-*

Mooi dat jullie reisje geslaagd was :)

Je sonde heb je over een weekje of 3 ;)

Ewout Schalkwijk

#1224
Omdat mijn condensor vreselijk slecht en beschadigd is, heb ik een rooster voor de grote opening gemaakt. Eindelijk had ik een reden om de bumper weer eens te verwijderen. ;D
Omdat ik niet van 'Petjes Tuning' houd en naderhand aangebrachte roosters e.d. al snel onder die categorie schaar, ben ik erg blij dat het eind resultaat bijna volledig onzichtbaar is.


Zo ziet de AC condensor eruit op het deel wat niet beschermd wordt door bumperdelen. Gelukkig ziet de rest van de condensor er nog een stuk beter uit.




Bumperrooster gefabriekt in de hoop dat het de condensor iets meer beschermd dan voorheen. Mijns inziens had Volvo dat wel wat beter mogen ontwerpen zo vlak boven het wegdek.



En eindelijk de zilveren knipperlampjes aan de voorkant gemonteerd. Ik heb gewoon afgewacht tot ik een reden had om de bumper te verwijderen. ;D








@Viking: Als je dit leest: Ja, wij zijn nu ook gestopt met de stickers op de kentekenplaten. Ik heb alleen geen zin om ze te verwijderen, het lijkt me dan zo 'kaal' staan. :eusa_think: Wellicht in de toekomst een keer.

@Taranis: Ik kan niet wachten. ;D


Ewøut


P.S. Dit zijn de eerste foto's op de nieuwe server, dus nu wacht mij de schone taak om op alle 82 pagina's de foto linkjes aan te passen... :eusa_wall:


Edit: 23:35 uur: Alweer klaar.  ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Wij hadden de stickers alleen aan de achter kant :eusa_think: Maar ik kan me voorstellen dat met de trängsleskatt in Oslo dat het handig is om de stickers aan de voorkant te hebben ....

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 20-05-2012 20:27:16
Wij hadden de stickers alleen aan de achter kant :eusa_think: Maar ik kan me voorstellen dat met de trängsleskatt in Oslo dat het handig is om de stickers aan de voorkant te hebben ....

Sow... Jij was er snel bij. :eusa_clap:

We hadden ze zowel voor als achter. Wat bedoel je met die 'trängsleskatt'?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

euh .... :eusa_think: ... drukte-in-de-stad belasting?  (=de camera's om Oslo heen met camera's die automatisch accept-giro's naar Zweden sturen :eusa_wall: )

Sbv

en.. boutje niet laten vallen in de bumper ?
Over 3 weken rond deze tijd zijn we hopelijk klaar met klussen(toch...) eigenlijk denk ik dat het zaterdag al wel klaar is

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 20-05-2012 20:37:32
euh .... :eusa_think: ... drukte-in-de-stad belasting?  (=de camera's om Oslo heen met camera's die automatisch accept-giro's naar Zweden sturen :eusa_wall: )

Ah, du snakker om bomringer... Automatische tolheffing... Tja, je woont in 'Norden' en daar gaat alles automagisch dwars door de landsgrenzen heen... :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein