Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

Mee eens, vind die lompe lampen op een Volvo (als ze goed gemonteerd zijn) echt geweldig en het lijkt me dat je zeker in Noorwegen en Zweden er een heel groot voordeel aan kunt hebben.  Ik heb het hier met de 760 idem, zitten ook van die knotsen op, als je het grootlicht erop trekt weet je niet wat je gebeurt, zoveel licht ineens.

Bouke

Stoer die lampen op zo'n VIEZEV70

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Bouke op 29-09-2012 16:31:40
Stoer die lampen op zo'n VIEZEV70

Ja sorry Bouke, het heeft de hele week geregend. Ik ga maandag zo'n spons en dat MacGyver spul kopen.

Sorry :eusa_pray:





;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-09-2012 17:45:56
Citaat van: Bouke op 29-09-2012 16:31:40
Stoer die lampen op zo'n VIEZEV70

Ja sorry Bouke, het heeft de hele week geregend. Ik ga maandag zo'n spons en dat MacGyver spul kopen.

Sorry :eusa_pray:





;D
Geeft niks het is Marije haar auto ;D

grijzev70tdi

Die lampen zijn :D Wil ik ook nog een x op de N hebben en de 850. OP twingo gaat hem niet worden ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 29-09-2012 21:38:26
Die lampen zijn :D Wil ik ook nog een x op de N hebben en de 850. OP twingo gaat hem niet worden ;D
Dat trekt de accu van de Twingo totaal niet

grijzev70tdi

Citaat van: Sbv op 29-09-2012 21:43:45
Citaat van: grijzev70tdi op 29-09-2012 21:38:26
Die lampen zijn :D Wil ik ook nog een x op de N hebben en de 850. OP twingo gaat hem niet worden ;D
Dat trekt de accu van de Twingo totaal niet

klopt, en dan valt ie voorover ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

#2047
Vandaag niet verder kunnen gaan met de lampen. Ik heb met Marije en Niek tegels gekocht  in Drammen voor de nieuwe buitentrap. 392 kilo in de achterbak. Geen idee of het wel mocht, maar het reed helemaal niet verkeerd. Daarna ook nog doorgereden naar Ikea in Slependen (bij Oslo).

Daarna weer naar huis, uitladen en toen heerlijk van de 'hete' plaat gegeten. Morgen weer verder met de lampen op de V.

392 kilo in de auto.


leeg...



Hoogte verschil valt mij echt mee. ::) En de wegligging incl. 'veerweg' was ook dik in orde. In lange bochten voelde je wel dat je wat gewicht achterin had liggen. Overigens lag het meeste 'binnen' de achteras naast Niek op de omgeklapte bank.

Ewøut


P.S. Een paar keer nu op de parkeersensoren geparkeerd. Kan alleen maar:  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

nu de voorkant nog wat verlagen  ;D

Ewout Schalkwijk

Vandaag dan de lampjes op de V geschroefd. Veel tijd aan besteed want het moet wel elektrisch verantwoord zitten en vooral de lange winter met pekel weerstaan.

Gelukkig is het alweer vroeg donker, wat het afstellen lekker eenvoudig maakt. Ze geven een breed en een redelijk lang lichtbeeld. Dat brede is vooral fijn om sneller 'oplichtende' ogen in de berm te kunnen spotten. Heeft iemand tips voor het afstellen van gewone dimlichten? Die 'nieuwe' van Marc O. staan standaard wat laag, dus die heb ik ook maar wat omhoog gezet. Geen lichtseintjes gekregen, maar nu weet ik niet of ik er nog meer 'uit' kan halen. Anders maar even bij de garage langs.

Stadslichten in de schijnwerpers aan.


2x 100 Watt Ralley lampen erin geeft behoorlijk veel licht voor m'n 'molletje'. ;D



Toen ook nog even voor de 'bluf' de lampen op de XC geschroefd en even proeven wat ik er van vind. Ik denk dat ze blijven, maar dan moet ik wel even de originele schakelaar bestellen bij onze gezamelijke vrienden van Olov. ;D





Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Lekker laten zitten op de XC. Ik heb in Scandinavië af en toe met het kwijl op mijn kin staan kijken naar alle mooie schijnwerpers op de auto's. Het hóórt in deze landen gewoon op de auto.

viking_in_shorts

Ik wil dit al een tijd op de v voor m'n vriendin. Maar het mag niet van haar ...

The Demon

Je gewone dimlichten afstellen is simpel

-Zet de auto op een vlak stuk 1 meter van een muur af.
-Meet de hoogte van het hart van de lamp tot de grond.
-De horizontale streep van het licht moet 1% per meter lager zijn dan de gemeten hoogte.

Zo zit je altijd binnen de wettelijke normen.


Groet,
The Demon.

KIM

Ze moeten eigenlijk wel op een mooi bullbarretje op de XC.
Als ik in Scandinavie zou wonen kwamen ze er bij mij op zeker op.


Oh, ja en Hengeveld style 55W Xenon er in plempen  ;D

UserID6342

Mooi laten zitten Ewout, ben het ook helemaal met mijn voorgangers eens dat dit soort lampen gewoon op iedere Volvo moet zitten in Scandinavië.  En als je dan echt licht wilt hebben, Xenonlampen erin hangen.