Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: The Volvoboy op 17-11-2012 20:09:31
Wasstraat + zwarte auto = :eusa_silenced:

;D

Ach, dan kom je toch een keer langs om hem te poetsen? :eusa_whistle:

Maar hier waar wij wonen en dan al helemaal in dit jaargetijde... ik heb niks met auto's wassen en al helemaal niet met poetsen. Laat staan 5x per week. :evil:

Volgens mij komt Bouke weer met de Midzomernacht meet...  :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Wacht je nu op Bouke met wassen ? Denk dat hij dan gelijk een beroerte krijgt hoe vuil de auto dan zou zijn

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 18-11-2012 00:46:21
Wacht je nu op Bouke met wassen ? Denk dat hij dan gelijk een beroerte krijgt hoe vuil de auto dan zou zijn

Neeeee, dat kan ik hem niet aandoen. Maar met de hand wassen, ga ik ook niet wekelijks doen.

Dus: af en toe de wasstraat. :P

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

arjenT5R

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 17-11-2012 12:41:33

Als het project 'koppeling' inderdaad door gaat, dat is afhankelijk of we dat kleine 'HongKong chineesje' (AljenT5l) op tijd ingevlogen krijgen, dan doen we dat in de hobbygarage in Kongsberg met een brug. Ondertussen gaat hij er nu al vanuit dat de koppeling bij Taranis ligt. ;D



Proest  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Citaat van: arjenT5R op 18-11-2012 09:33:58
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 17-11-2012 12:41:33

Als het project 'koppeling' inderdaad door gaat, dat is afhankelijk of we dat kleine 'HongKong chineesje' (AljenT5l) op tijd ingevlogen krijgen, dan doen we dat in de hobbygarage in Kongsberg met een brug. Ondertussen gaat hij er nu al vanuit dat de koppeling bij Taranis ligt. ;D



Proest  ;D



Je hebt toch wel zo'n ding he???
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

triton

Citaat van: arjenT5R op 18-11-2012 10:31:16
Citaat van: arjenT5R op 18-11-2012 09:33:58
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 17-11-2012 12:41:33

Als het project 'koppeling' inderdaad door gaat, dat is afhankelijk of we dat kleine 'HongKong chineesje' (AljenT5l) op tijd ingevlogen krijgen, dan doen we dat in de hobbygarage in Kongsberg met een brug. Ondertussen gaat hij er nu al vanuit dat de koppeling bij Taranis ligt. ;D



Proest  ;D

http://i1094.photobucket.com/albums/i446/arjen2/P1070273.jpg

Je hebt toch wel zo'n ding he???

Anders een forumtransportje
Professioneel raddraaier

Bouke

$
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-11-2012 01:28:58
Citaat van: Sbv op 18-11-2012 00:46:21
Wacht je nu op Bouke met wassen ? Denk dat hij dan gelijk een beroerte krijgt hoe vuil de auto dan zou zijn

Neeeee, dat kan ik hem niet aandoen. Maar met de hand wassen, ga ik ook niet wekelijks doen.

Dus: af en toe de wasstraat. :P

Ewøut
:o :P ;D ;D ;D Ik krijg niet  heel snel een beroerte :eusa_silenced:


KIM

Wij gebruiken op het werk de tangen tbv de SCM alarminbouwtrainingen en bij PON.
Op zich is de tang vrij gemakkelijk in gebruik. Let er op dat je eerst het rubber mofje over de draad hebt geschoven; deze moet je meebevestigen in de ongeisoleerde kabelschoentjes.
Er zitten aan de kabelschoentjes twee gedeelten die dichtgeknepen worden. Het breedste deel, daar hoort alleen ongeisoleerde elektriciteitskabel in te liggen; het smalste deel is bedoeld als trekontlasting van de kabel en daar dient dus de isolatie van de kabel in geknepen te worden. In jouw geval komt dat afdicht rubbertje er ook bij in het smalle gedeelte.

Voor mij werkt het het beste om het kabelschoentje in de tang te leggen en de bekken net tegen het kabelschoentje aan te brengen; op die manier heb je geen hand tekort bij het plaatsen van de kabel.
Weet dat het kabelschoentje maar op 1 manier in de tang pasr.

Succes!

Ewout Schalkwijk

#2363
Citaat van: KIM op 18-11-2012 11:19:55
Wij gebruiken op het werk de tangen tbv de SCM alarminbouwtrainingen en bij PON.
Op zich is de tang vrij gemakkelijk in gebruik. Let er op dat je eerst het rubber mofje over de draad hebt geschoven; deze moet je meebevestigen in de ongeisoleerde kabelschoentjes.
Er zitten aan de kabelschoentjes twee gedeelten die dichtgeknepen worden. Het breedste deel, daar hoort alleen ongeisoleerde elektriciteitskabel in te liggen; het smalste deel is bedoeld als trekontlasting van de kabel en daar dient dus de isolatie van de kabel in geknepen te worden. In jouw geval komt dat afdicht rubbertje er ook bij in het smalle gedeelte.

Voor mij werkt het het beste om het kabelschoentje in de tang te leggen en de bekken net tegen het kabelschoentje aan te brengen; op die manier heb je geen hand tekort bij het plaatsen van de kabel.
Weet dat het kabelschoentje maar op 1 manier in de tang pasr.

Succes!

Dank je voor de tips.

Het ziet er naar uit dat ik de tang bij Biltema in Drammen kan krijgen, ik moet morgenochtend vroeg Marije naar het ziekenhuis brengen en eind van de middag weer ophalen, dus dat komt goed uit. Later in de week kan ik langs Biltema in Sandefjord rijden om de 'mannelijke' stekkertjes op te halen. Dus bij elkaar ruim 200 kilometer rijden om het zwikkie compleet te krijgen. :eusa_whistle:


Stabilisator stangetjes links en recht vervangen en dat is echt een klusje van niks. Toch maar even een foto gemaakt om klachten te voorkomen.

Zo staan er wel vaker auto's in de garage. Laatst nog een rode 'R'. :eusa_whistle:


Niet veel te zien, maar de stangetjes op hun plek en bedekt met een laagje blanke tectyl.


Toen 'Old Faithful' weer met vier wielen op de grond stond zag ik bij een routine controle van de olie, dat hij wel een litertje olie kon gebruiken. Da's voor het eerst. Nog nooit heb ik bij de V of de XC tussendoor hoeven bij te vullen. De XC had na 20.000 kilometer de peilstok nog steeds op ¾ staan. En geen water in de olie, want daar rijd ik veel te veel voor.

De 'V' heeft bijna 10.000 kilometer gereden sinds de laatste wissel. Als dat zo doorgaat moet ik er Volkswagen badges op plakken en zeggen dat zo'n olieverbruik heel normaal is. :eusa_whistle:

Ik houd het in de gaten.


Ewøut

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

1 liter op 10.000 km is niet vreemd hoor als er bijna 4 ton op de teller staat. Mijn XC doet ook zoiets... het zal me jeuken. Dan smeert ie in elk geval lekker ;)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-11-2012 15:00:16
ik moet morgenochtend vroeg Marije naar het ziekenhuis brengen en eind van de middag weer ophalen, dus dat komt goed uit.

Que? Alles goed daar?

Ewout Schalkwijk

#2365
Citaat van: Taranis op 18-11-2012 16:36:35
Que? Alles goed daar?

Ja hoor. Marije krijgt gewoon nieuwe tieten (maatje FF), facelift, botox in haar achterste, en iOS 6 geimplanteerd. Als je zoveel in je auto's investeert, dan moet je af en toe ook wat aan je vrouwtje willen uitgeven. :eusa_whistle:

















;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-11-2012 22:06:06
Citaat van: Taranis op 18-11-2012 16:36:35
Que? Alles goed daar?

Ja hoor. Marije krijgt gewoon nieuwe tieten (maatje FF), facelift, botox in haar achterste, en iOS 6 geimplanteerd. Als je zoveel in je auto's investeert, dan moet je af en toe ook wat aan je vrouwtje willen uitgeven :eusa_whistle:

















;D

Ewøut

;D ;D

KIM

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-11-2012 15:00:16
Zo staan er wel vaker auto's in de garage. Laatst nog een rode 'R'. :eusa_whistle:

Had je ook een kapotte standkacheluitlaat?  :P

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-11-2012 22:06:06
Citaat van: Taranis op 18-11-2012 16:36:35
Que? Alles goed daar?

Ja hoor. Marije krijgt gewoon nieuwe tieten (maatje FF), facelift, botox in haar achterste, en iOS 6 geimplanteerd. Als je zoveel in je auto's investeert, dan moet je af en toe ook wat aan je vrouwtje willen uitgeven. :eusa_whistle:

















;D

Ewøut

Ah, wanneer komt bij jou het haarimplantaat? ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 19-11-2012 08:39:39
Ah, wanneer komt bij jou het haarimplantaat? ;D

:-[ Geen geld meer voor... ;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein