Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Bouke

Ronald en ik hebben er ook net een gehad iets van 14 euro,dat valt nog mee :)

elianmars

Citaat van: Bouke op 09-03-2013 14:18:04
Ronald en ik hebben er ook net een gehad iets van 14 euro,dat valt nog mee :)

Zo snel? Wij zijn op de foto gezet op 28-07-2012. Ze hebben blijkbaar lang moeten zoeken naar mijn gegevens  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 09-03-2013 14:20:24
Citaat van: Bouke op 09-03-2013 14:18:04
Ronald en ik hebben er ook net een gehad iets van 14 euro,dat valt nog mee :)

Zo snel? Wij zijn op de foto gezet op 28-07-2012. Ze hebben blijkbaar lang moeten zoeken naar mijn gegevens  ;D

Kan je nagaan wat voor winst ze maken... De postzegel kost dat al bijna (die 1,90). :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Ik heb zojuist het geld overgemaakt. Dan de rest van de maand maar droog brood eten  :eusa_shifty:

The Demon

Ik heb nog wel een litertje ingevroren kippensoep voor je hoor  ;)

Groet,
The Demon.

Taranis

Citaat van: Bouke op 09-03-2013 14:18:04
Ronald en ik hebben er ook net een gehad iets van 14 euro,dat valt nog mee :)

Dat waren er 3 in totaal :)

knoopie

Citaat van: Bouke op 09-03-2013 14:18:04
Ronald en ik hebben er ook net een gehad iets van 14 euro,dat valt nog mee :)

nou maar hopen dat de rest van die bonnetjes wegblijven die zijn vaak wat duurder.....

Taranis

Tussen het verhuizen van m'n ouders door vandaag (hoeveel troep kan een mens verzamelen :o ) hebben Sbv en ik ons even uitgeleefd op de achterremmen van de 019. We waren redelijk gefrustreerd door een stel stomme bureaubeugeltroepdingessen om computers op te hangen wat niet paste maar van de ouwelui met alle geweld wel gebruikt moest worden, dus was het tijd om onze frustratie even bot te vieren ;D

De 019 opgekrikt en de wielen aan linkerzijde eraf gehaald. Vóór alvast een winterwiel van de roetmeeuw gemonteerd, achter zou ik wel even de remmen wisselen. Dat even viel tegen, want werkelijk alles zat vastgeroest. Hulp ingeroepen van Sbv (hoe zat dat ook alweer bij die dingen?) die uiteindelijk met wat geweld de schijf eraf gekregen heeft. Helaas sneuvelde hierbij wel een beugeltje:



Dat hadden we niet voorradig, dus hebben we de handremschoenen en toebehoren maar even in een doosje gegooid en dat mag Ewout lekker zelf oplossen als ie in Nederland is ;D :



De schijf die er af kwam:



En 1 van de blokken:



Ondertussen had ik de rest van de wielen er ook alvast af gehaald. We vinden eigenlijk dat de APK keurmeester een beetje een zeur is. Dit zijn toch prima bandjes? ??? Niets mis mee :eusa_dance: :







We schamen ons beiden een beetje dat we dit niet gezien hebben :eusa_shifty: Wel een les voor de volgende keer om ook de binnenkant van een band zorgvuldig te checken.

Bij het demonteren van de schijf rechtsachter brak helaas hetzelfde beugeltje af, dus ook van de rechterkant ligt de handrem momenteel in een doosje op Ewout te wachten:



De blokken die er rechtsachter af kwamen:





En de schijf:





Het is nu gewoon wennen dat de 019 weer remt en dat ook nog eens zonder het geluid van een goederentrein die vol in de remmen gaat ;D

Sbv heeft de auto nog even uitgelezen, maar alleen een oude melding dat de pomptiming op enig moment niet in orde geweest is. Na wissen kwam de melding niet terug. Verder helemaal niets..... hoe ergerlijk ;D

Sbv

Remmen achter waren echt compleet weg, was ook wel te merken eigenlijk

grijzev70tdi

Van de 10V hier ook, maar dan voor. Remmen betekend dat hij vooral naar Rechts wil ;D Links voor is ijzer op ijzer remmen. Rechts voor zal ook niet meer dan een halve mm zijn ;D

Mooi werk weer. Gaat Ewout voor de APKde handrem weer in elkaar zetten?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

handrem en draagarm is mooie klus voor Ewout.

Taranis

En kofferklep wisselen + rammelvrij maken. Deze is veel mooier dan die op Old Faithful en ik ben het gerammel zat ;D

Bouke

 ;D
Citaat van: Taranis op 09-03-2013 22:50:15
En kofferklep wisselen + rammelvrij maken. Deze is veel mooier dan die op Old Faithful en ik ben het gerammel zat ;D
Gewoon lekker purren ;D ben je er zo van af :eusa_dance:

Taranis

Is dat de oplossing? Sbv heeft vanavond de bekleding van de klep gerukt, maar dat heeft ook niet mogen baten helaas.

Ik hoop na de stop een aantal weken met de roetmeeuw te kunnen rijden, maar als die ook zo rammelt dan weet ik heel zeker dat ik er binnen een week klaar mee ben ::)

knoopie

allemachtig die remmen echt bizar..... :o :o