Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Uuuh heb je een onderdeelnummer om verwarring te voorkomen? :)

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-03-2013 17:51:59


Citaat van: elianmars op 10-03-2013 16:07:14
Ja, zijn los verkrijgbaar. In een setje, samen met nieuwe veertjes.

Edit: http://www.parts4swedes.nl/nl/product/remschoen-complete-verenset-850-c70-s70-v70-/


Thanks Mars, maar het is waarschijnlijk handiger via Koert.


Ewøut


Uiteraard. Ik wilde alleen laten zien dat er setjes zijn waar die beugeltjes in zitten. Ik heb zelf ook ooit die setjes besteld.

Ewout Schalkwijk

#3422
Volgens mij heeft Haiko hem hier in z'n hand.


Googel-end op Volvo visbeen of fishbone tool vind ik niks wat erop lijkt. KIM weet het volgens mij ook wel.

Ik zoek nog verder.
Ewøut

Edit:

TADAAAA!!!!
Volvo partnummer: 9814071. Geen idee hoe ze verpakt zijn maar een stuk of vijf zal wel even genoeg zijn.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Een collega kwam bij Volvo vandaan; hij heeft het hele bedrijf van die dingen voorzien. We gebruiken ze gewoon professioneel.
Natuurlijk heb ik er zelf ook een want ze kostten echt 3x niks. Ze worden visbeen genoemd idd.

Bouke

Doe mij ook zo'n visbeending Ronald ;) als je toch moet bestellen ;)

Taranis

Is inmiddels ook besteld, komt tzt wel richting Bergambacht :)

Sbv


Bouke

Citaat van: Taranis op 10-03-2013 19:34:26
Is inmiddels ook besteld, komt tzt wel richting Bergambacht :)
TNX :eusa_dance:

Taranis


Ewout Schalkwijk

Om een beetje solidair met Taranis, Sbv en KIM te blijven heeft vanochtend mijn standkachel ook weer besloten te staken.

Om 10 over half 7 hoorde ik de kachel mooi aanspringen en keek ik een keer even met een lodderig oog op de termometer. -16 direct aan huis. Heerlijk om om half acht lekker warm in te stappen. M'n wekker gaat pas om zeven uur, dus ik lag nog wat in schemerland.

Plotseling hoorde ik het geluid van de kachel wegvallen en meteen weer met een plofje weer opstarten. Na 10 minuten was het doodstil buiten. (afgezien van het eeuwige geruis in m'n rechteroor).

Handmatig de kachel weer aan gezet en na tien minuten sloeg die weer af. Het ziet er nu echt naar uit dat de kachel prima functioneert tot -10. Tussen de -10 en de -15 begint die te donderen. Daaronder moet ik het zelf maar uitzoeken.

Vanavond maar aan Vida knopen en zien of er nu wat zinnigs uitkomt. De vorige keer kwamen er alleen maar foutmeldingen op de vlamsensor en die heb ik vervangen. Sindsdien is het alleen maar mild weer geweest en functioneerde de kachel redelijk goed. Het wordt al heel lang niet echt heel warm in de auto op de kachel. Bij -5 wordt het wel bloedheet.

Er is dus een storing die buitentemperatuur gerelateerd is. Hoe kouder het buiten is, hoe slechter de kachel gaat werken. Op een gegeven moment gaat die staan herstarten en dan stopt die ermee. Waarschijnlijk op het aantal mislukte starts. Daarna is die met de afstandbediening gewoon opnieuw te starten, maar het proces begint opnieuw.

Mijn gedachte gaat nu naar de oververhittings sensor, maar het kan ook de thermosstaat zijn. Die vlamsensor was het waarschijnlijk dus niet, want dit had ik in januari ook. Toen was het rond de klok -20 en lager.

Dit geeft dus ook aan, dat uitlezen in Vida echt geen garantie is voor goede diagnose's. Vaak zijn meerdere elementen is een keten erbij betrokken.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Gelukkig was 't in je 019 met rotte thermostaat ook steenkoud ;D

Ik bedoel dit niet vervelend, maar je problemen lijken erg veel op de problemen die ik ook gehad heb. Voordat je straks de halve kachel vervangen hebt en het werkt nog niet, is het misschien een optie om te stoppen met investeren in deze kachel en er voor komende winter gewoon een nieuwe onder te frotten.

Het is maar een idee, maar het zou jammer zijn dat je dezelfde weg als ik gaat bewandelen en na veel tijd en geld tot de conclusie moet komen dat het vergeefse moeite geweest is ;)

Sbv

klinkt niet goed met de kachel, het is altijd wel wat. Afkloppen, die van mij deed het prima hedenochtend. het was dan ook maar -2.

Sluit me bij Ronald aan. alle losse delen vervangen is duurder en frustrerender. je kan het ook even aankijken en ding voor komende winter pas vervangen

elianmars

God, wat ben ik blij dat ik niet zo'n ding op de wagen heb. Bij mij gaan zulke dingen altijd kapot, dus de standkachel had toch nooit gewerkt  :eusa_shifty:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 11-03-2013 08:59:44
Bij mij gaan zulke dingen altijd kapot

Bij ons ook. :angel:

Ik verwacht dat dit de laatste stuipen zijn van de winter, dus even wachten is idd beter. 800 euro voor een nieuwe? Is hier echt noodzakelijk, dus moet er voor oktober/november komen.

Ronald: Als je Koert nou gek maakt en er twee tegelijk besteld? Krijgen we dan 50%?  :eusa_whistle:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Ik zat er ook al aan te denken. Ik weet nog niet hoe lang de XC nog blijft. Als het projectje 'AWD revisie' slaagt, dan valt het inderdaad wel te overwegen om er een nieuwe kachel in te duwen ja.