Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-04-2013 10:08:29
Citaat van: Taranis op 16-04-2013 06:21:31
Zou je eens willen kijken welk onderdeelnummer het diff heeft? En of het niet lekt?
Zie mail: Origineel onderdeelnummer:P6510002200

Tnx. Ik zal het morgenavond even controleren in Vida, inmiddels heb ik een lijntje uitgezet bij Volvo om te controleren of dit onderdeelnummer matcht met mijn chassisnr.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-04-2013 10:08:29
Thanx, maar ik heb ze al. ;D Nu maar hopen dat dat het probleem oplost.

Succes met knutselen :)

GeertG

Citaat van: The Volvoboy op 15-04-2013 23:30:16
Staat antiroest op dus moet goed zijn lijkt me ;) bus die ik hier heb is wat anders maar das al een oudje.

Volgens mij staat er 'penetrerende antirust'.
Met name dat 'antirust' zal wel betrekking hebben op Ewøut..........................geen rust dus  :D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Ewout Schalkwijk

Niet blij met Comets. Wel weer blij met Comets. ;D

Na ruim anderhalf duizend kilometer te hebben gereden was ik eigenlijk niet echt gelukkig met de 17" wielen onder Old Faithful.
Last van sterke spoorgevoeligheid en erge trillingen tussen 35 en 70 km/h. Trillingen is misschien niet eens het goede woord, meer dat het stuur echt heen en weer slingert.

Vanmiddag toch maar ineens besloten dat ik nog maar twee van die Nokian's erbij wilde hebben. Na een half uurtje te hebben gewacht bij de bandenboer (die me bij m'n moeilijke naam kent en weet waar ik woon) weer vol goede moed op weg en: o, wat een verschil zeg. Die gare Tyfoon's, die ook allebei nog een verschillend patroon hadden, waren dus duidelijk de oorzaak van dit alles. Ik dacht zelfs van de week een aantal keren dat ze in de garage misschien vergeten waren de linker draagarm vast te zetten tijdens de vervanging. Nu trekt Old Faithful in een rechte lijn op, het stuur staat helemaal stil tot aan de 160km/h toe, en van 'zoekerigheid' is nu ook geen sprake meer.

Nu pas ben ik echt blij met m'n Comets. Ik had al stiekem al zitten bedenken dat ik toch weer de 16" Columba's zou monteren en de Comets zou verkopen. Dat is nu niet nodig.



Hele speciale banden met, als je de foto vergroot, een speciale 'Cool zone'. Zo wordt Old Faithful toch nog 'cool' op z'n ouwe dag. 8)


Rondom nu Hakka's Z. Langzamerhand gaan we thuis met alle banden over naar Nokian's.


Gelukkig kan ik nu eindelijk ook vol op het gas met de TDI... De banden kunnen het aan. ;D





Ronald had, terecht, commentaar op de kentekenplaathouder. Ziet er wat afgekloven uit.


Welke 'kloot mongeaul' heeft die houder vastgekit met Tec7 oid???                                                    Ik, zei de gek.  :-[ :eusa_wall:


Netjes weer. Ook het beschadigde Apple stickertje is verwijderd.





Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

toch de banden die de oorzaak waren. Hopelijk kan je nu wel genieten van de Cometen.
Die kentekenplaat houder glimt wel erg. Heb je deze in Hoogvliet gekocht onlangs ?  ;D

The Volvoboy

Mooi Ewout, 4 nieuwe bandjes :) kun je voorlopig even mee vooruit! Onder de rooie zaten Antlia's en nu Comets, vind het veel lekkerder (mee)rijden ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Bouke

Die kentekenplaathouder kan echt niet hoor op een volvo :eusa_sick: dat is voor kraaien dat glimmende spul ;D

grijzev70tdi

En hij lijkt nog scheef te zitten ook   :eusa_shifty:

Edit, lijken wel banden uit 2008  :eusa_think:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 17-04-2013 20:08:51
En hij lijkt nog scheef te zitten ook   :eusa_shifty:

Edit, lijken wel banden uit 2008  :eusa_think:
DOT 45 08 lees ik

Broabander

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

grijzev70tdi

Week 45 uit 2008 dus. Niet dat daar opzich wat mis mee is
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Citaat van: elianmars op 08-04-2013 23:55:11
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-04-2013 23:15:16
17" comets zijn wel heel gaaf, maar o wat zijn ze gevoelig voor spoorvorming.

Ligt dat niet eerder aan de banden?



Dus.....  :eusa_whistle:

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 17-04-2013 18:58:59
Ronald had, terecht, commentaar op de kentekenplaathouder. Ziet er wat afgekloven uit.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/IMG_7021.jpg

Wilde je geen mooie Heiligerlee-kentekenplaathouder?? :D

Maar uuuuh.... die banden heb je hopelijk korting op gekregen en anders ging ik terug. Banden van bijna 5 jaar oud voor nieuw verkopen vind ik persoonlijk niet heel netjes, tenzij het vooraf meegedeeld is.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 18-04-2013 07:21:10
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 17-04-2013 18:58:59
Ronald had, terecht, commentaar op de kentekenplaathouder. Ziet er wat afgekloven uit.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/IMG_7021.jpg

Wilde je geen mooie Heiligerlee-kentekenplaathouder?? :D

Maar uuuuh.... die banden heb je hopelijk korting op gekregen en anders ging ik terug. Banden van bijna 5 jaar oud voor nieuw verkopen vind ik persoonlijk niet heel netjes, tenzij het vooraf meegedeeld is.


Hoewel ik er gisteren veel over gelezen heb, en voornamelijk dat het geen kwaad kan, ga ik er vandaag toch een mailtje aan wagen en anders later op de dag even langs.
Hoofdzaak is/was dat ik er gisteren heel blij mee was na anderhalve week 'zeilen' over de weg.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Daar heb je gelijk in, dat je er blij mee bent is het belangrijkste.

Het kan in zoverre geen kwaad dat het bij zomerbanden al een stuk minder erg is dan bij winterbanden. Zolang je je banden binnen 2-3 jaar op rijdt heb je er niet veel last van, maar als je iemand bent die 5 jaar met een setje banden doet, dan rij je straks met banden van 10 jaar oud rond. Je kunt je afvragen hoeveel grip die nog hebben als ze inmiddels vol met droogtescheuren zitten.
Ik weet dat ik soms wat moeilijker (benaderbaar :P ) ben, maar het gaat mij gewoon om het principe. Zeg het even dat ze niet nieuw meer zijn.

Ewout Schalkwijk

Heb om half acht een mailtje 'Taranis-style' geschreven naar de bandenleverancier. Om tien over half acht had ik al antwoord dat ik zodra ik langs kom nieuwe banden krijg. :eusa_clap:

De kracht van het forum. Ik had geen idee. Nou maar hopen dat die Hakka's achter ook heel oud zijn. Kan ik die in Nederland ruilen voor nieuwe en gelijk even naar Cafe de Mug. ;D ;D


Ewøut


Citaat van: Taranis op 18-04-2013 07:50:16

Ik weet dat ik soms wat moeilijker (benaderbaar :P ) ben, maar het gaat mij gewoon om het principe.

:-*
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein