Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Is de dorpel aan de andere kant op de 019 nog goed ? ik heb interesse in een stukje voor transplantatie naar banaan ?

De teller ringen in OF zijn niet mijn ding, maar goed dat is persoonlijk. De Grom moet ik nog steeds eens aanschaffen.

Laat maar weten als je de kosten van de 019 er helemaal uit hebt en nog wat winst, dan zorgen we wel voor een nieuwe  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 07-05-2013 16:39:30
Is de dorpel aan de andere kant op de 019 nog goed ? ik heb interesse in een stukje voor transplantatie naar banaan ?

Welk deel van de dorpel hebbie nodig dan?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-05-2013 18:05:15
Citaat van: Sbv op 07-05-2013 16:39:30
Is de dorpel aan de andere kant op de 019 nog goed ? ik heb interesse in een stukje voor transplantatie naar banaan ?

Welk deel van de dorpel hebbie nodig dan?
Bestuurderskant

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 07-05-2013 18:07:58
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-05-2013 18:05:15
Citaat van: Sbv op 07-05-2013 16:39:30
Is de dorpel aan de andere kant op de 019 nog goed ? ik heb interesse in een stukje voor transplantatie naar banaan ?

Welk deel van de dorpel hebbie nodig dan?
Bestuurderskant

Vooraan is die slecht. 5cm meer naar achteren is die prima. Als je gaat vliegen wordt het lastig.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Ik ga niet vliegen hoor, wees maar niet bang.............Vliegen brrrrrrrrrrrr dood eng. Rij liever overal heen

Het gaat om stukje bij achterportier waar normaal bescherm tape zit

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 07-05-2013 18:25:55
Ik ga niet vliegen hoor, wees maar niet bang.............Vliegen brrrrrrrrrrrr dood eng. Rij liever overal heen

Het gaat om stukje bij achterportier waar normaal bescherm tape zit

Geen probleem, snijden we wel uit als je er bent. Hopelijk neemt Ronald nog een lasapparaat mee, kunnen we nog wat spelen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-05-2013 16:11:20
Gelukkig is de roest 'alleen' onder de lak en nog niet echt in het metaal gevreten. Het blogje van Jasper had me wakker geschud. :eusa_whistle:

:o
Dat is nog wel wat erger dan ik verwacht had eigenlijk. Benieuwd of 't nu beetje stopt.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-05-2013 16:11:20
Her en der worden er ook nog wat onderdelen verkocht en de aanschafprijs van de 019 is er al bijna uit.

Mooi! Ik had al een beetje op marktplaats zitten kijken naar de volgende ;D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-05-2013 16:11:20
Eindresultaat. Ik ben er blij mee.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/oldfaithful/IMG_7252.jpg

:eusa_think:

Hmmmmmmmm nee.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-05-2013 16:11:20
Nu lijkt het Ronald z'n Crossmeeuw wel. Iedere keer als je de 'achteruit' inschakel egint dat ding te piepen.

Dat heet een achteruitrij-alarm :eusa_snooty:
De parkeersensor is die botsbobbel in het midden van de achterbumper.

Lasapparaat: ik doe m'n best, door wat lange dagen kom ik er op het moment niet aan toe. Nog 2,5 week en dan heb ik het gehad als 't goed is, dan kan ik me op lassenvoorweinig gaan storten.

@ Sander: snij er geen te klein stukje uit. Beter later nog een stuk eraf halen en wegmieteren, dan net wat te weinig hebben.

elianmars

Citaat van: Sbv op 07-05-2013 18:25:55
Het gaat om stukje bij achterportier waar normaal bescherm tape zit

Is dat nodig dan? Niks mis met dat stukje bij jouw CY, toch?  :eusa_shifty:



Ewout Schalkwijk

Old Faithful 400.000 km





Nog maar 80.000km tot de volgende distributiewissel. ;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID25761


KIM


fpede

hehe, ik zit 5000 km voor,... ben benieuwd hoe lang dat zal duren(als je met de classic blijft rijden, wellicht niet lang)

;D

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-05-2013 16:30:22
Nog maar 80.000km tot de volgende distributiewissel. ;D

Dat wordt kerst 2014 in Nederland vieren dus :P

Ewout Schalkwijk

Old Faithful: bumper vervangen.

Hoewel de bumper van de 019 zeker niet een schoonheidsprijs verdiend, heb ik heb toch op Old Faithful geschroefd. Ondanks de uitbundige hoeveelheid witte puntjes en zwarte bijgewerkte puntjes zag vooral de onderkant er veel beter uit en had ook nog z'n oorspronkelijke vorm. Zelfs de mistlamp glazen waren veel minder geëtst. Dus al met al toch reden genoeg om hem om te zetten. Nieuwe bouten gekocht en een handig popnagelapparaatje met kunststof popnagels van de Biltema. Helaas heb ik het tussen de regenbuien door moeten doen en zit een zijkant van de bumper niet geheel zoals ik het zou willen. Die moet er nog een keer vanaf.

Deze bumper is in de onderste helft bijna kleurloos en behoorlijk uit vorm. Twee keer per jaar spuit ik hem uit de losse hand bij om het in ieder geval 'zwart' te houden.


Achter de bumper ziet alles er nog prima uit.


De 'nieuwe' heeft wel de mazelen, maar is verder in een betere staat dan de originele. Toch weer wat winst. Wellicht een keer laten spuiten ofzo.



De neus is nu ook klaar voor een 'blokjesgrille' ;D



Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

De linker zat kort geleden vast achter het nokje. Sindsdien zit er speling op het asje van het motortje. Hij doet het nog wel, en ik heb er nog reserve van de 019 voor liggen. Eerst moet dat ontzettende kl*te weer eens beter worden.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein