Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Was nog wat vergeten. Ik heb twee jaar lang geprobeerd om de plafondlichtjes te laten werken. Ondanks dat het in het technisch forum beschreven stond, de handeling heel simpel is, kreeg ik het niet aan het werken. Dwz. De ledjes deden het zolang de binnenverlichting aan was. Samen met het uitgaan van de binnenverlichting gingen ook de ledjes weer uit.

Toevallig gisterenavond nog het gehele paneeltje vanuit de 019 overgezet, en toen werkte het ineens wel. De paneeltjes zien er toch geheel identiek uit. ???

Vandaag wat tunnels rijden, anders is het in dit seizoen niet te zien. ;D

Citaat van: KIM op 14-05-2013 21:40:45
Die richtingaanwijzerlampjes zijn er ook met een zilveren coating. Die zitten in de witte knippers van Marjolein haar 740.
Dan is het wel mooi.

In de XC heb ik ze, want daar is alles helder glas. Dat ziet er mooi uit. Of het veel 'doet' in de V70 weet ik niet.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-05-2013 22:00:17
Citaat van: Bouke op 14-05-2013 21:09:55
Weet je dat wel zeker van die gril op een zwarte  :eusa_whistle: anders weet ik vast nog wel iemand voor zo'n gril :P

Ik eerst. Mocht het niks zijn kunnen we verder praten.
😛😘

viking_in_shorts


Ewout Schalkwijk

Allerlei kleine dingetjes gedaan aan de V zoals, roestbestrijding, en delen overzetten. Niet veel foto's gemaakt. Niet veel om te beschrijven.

Binnenkort twee grote uitgaven maken: Old Faithful krijgt in Nederland een nieuwe koppeling, en de achterasrubbers moeten worden vervangen. Op het moment laat ik OF dan heel rustig z'n kilometers wegdraaien en m'n autorekening volpompen.

Een flinke handvol onderdelen verkocht van Project 019 die daarmee de aanschafprijs al ruimschoots terugverdiend heeft. Alle 'dure' delen zijn er nog. Kan dus nog wat leuker worden.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Zit eigenlijk nog een beetje met smart te wachten op je how-to qua stoelen en zittingen van elkaar scheiden en maken :eusa_whistle:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 23-05-2013 21:44:40
Zit eigenlijk nog een beetje met smart te wachten op je how-to qua stoelen en zittingen van elkaar scheiden en maken :eusa_whistle:

Helaas, ik heb geen goede spullen daarvoor. De rugleuning van de el. stoel is te zeer beschadigd en de rugleuning van Old Faithful is daar niet voor te gebruiken. Die handmatige stoel heeft een gat in de linker zijkant zitten waar de knop van de rugleuning verstelling zit. Dat wordt dus niet mooi.

Oplossing nog niet gevonden.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 23-05-2013 21:58:34
Citaat van: viking_in_shorts op 23-05-2013 21:44:40
Zit eigenlijk nog een beetje met smart te wachten op je how-to qua stoelen en zittingen van elkaar scheiden en maken :eusa_whistle:

Helaas, ik heb geen goede spullen daarvoor. De rugleuning van de el. stoel is te zeer beschadigd en de rugleuning van Old Faithful is daar niet voor te gebruiken. Die handmatige stoel heeft een gat in de linker zijkant zitten waar de knop van de rugleuning verstelling zit. Dat wordt dus niet mooi.

Oplossing nog niet gevonden.

Je kan het ook voordoen op mijn stoelen?

Ewout Schalkwijk

#3907
Ff afstoffen:

Al sinds de winter zat een van de sensoren los in de bumper van de XC. Die sensor hadden Kornelis en ik in september geplakt terwijl het al best wel fris was buiten. Dat had de kleefkracht geen goed gedaan en ergens in de winter kwam die helmaal los. Dus: wachten op beter weer en ook zin om de bumper er weer af te halen. Dit keer de beide sensoren op de hoeken ruimschoots in de Tec7 gezet en weer teruggepakt. Dit bij een riante buitentemperatuur en daarna ruim 24 uur laten drogen. Die vallen er niet meer uit.

losgekomen sensor


Ziet er weer netjes uit en functioneert weer zoals het moet


M'n, inmiddels, ex-collega vind het leuk als ik een beetje aan z'n auto klus. Oliebeurtje, boeltje uitlezen etc. Ach, zolang het een Volvo is...


Na hard werken moet het meegebrachte flesje natuurlijk wel genuttigd worden.



Ook Old Faithful had wat aandacht nodig. Ik hoorde al een aantal dagen iets zachtjes kraken/zuchten als de auto wat tordeerde en dacht meteen aan de as rubbers. Autootje opgekrikt en op Marcel z'n methode beveiligd.
Anders krijg ik weer commentaar. ;D


Ik vermoedde dat de schokbrekerschotels wel eens gaar konden zijn. Die had ik twee jaar geleden niet vervangen toen ik de schokkers deed omdat ze nog goed waren. Ik had ze wel gekocht maar toen dus op voorraad gelegd.




De oude schotels zaten erg vast en net als de vorige keer brak nu ook deze keer de gelaste moer in de carrosserie af. Gelukkig heb ik door de demontage van de 019 heel veel bouten liggen.
De slijper erop en alle deuren en ramen open. Gelukkig ging het snel, dus vrijwel geen rook in de auto.



De oude waren inderdaad helemaal gaar. Mooi snel opgelost als je alles hebt liggen.


Van de week ook weer een redelijk lucratief weekje gehad met de verkoop van onderdelen. Laten we zeggen dat de 019 z'n geld in ieder geval, tot nu toe, heeft opgebracht. Al m'n onderdelen voor eigen gebruik zijn dan ook gratis. ;D

Het is wel zo dat ik nog geen schroefje hier lokaal verkocht heb. Veel contact gehad met Noren die overal vandaan bellen, maar minimaal 400km verderop. Van de week moest de voorbumper naar Bergen toe en da's best lastig te versturen. Een vriend van de koper kwam toevallig op 20 kilometer langs gereden. Of ik hem even aan hem mee wilde geven...

Afijn, omdat het zo'n grote oplegger was en niet even bij mij de Reinemoen op kon, ben ik maar even naar de E18 gereden en hem de bumper daar op de vluchtstrook overhandigd.



En als laatste: Mijn buurman. (nee, niet Jan) ook niet echt een domme jongen of zo, was even een proefritje aan het maken met een oud hok voor z'n moeder. De wielbouten waren wat te kort, maar hij dacht dat het wel kon.
Het wiel pleurde er zo vanaf terwijl hij de Reinemoen op wilde rijden. Het blijkt dat je zelfs nog wat meters op je schijf kunt rijden. :eusa_whistle:




Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Broabander

Haha, die Golf, plat op de bek...



Nu kan 'ie wel gelijk bij de roest in de wielkast ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

hertogjan6

en heeft ze hem gekocht? of was het een reparatie?
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-06-2013 23:01:34
Autootje opgekrikt en op Marcel z'n methode beveiligd.
Anders krijg ik weer commentaar. ;D


Goed gedaan, jochie!  ;D

Taranis

;D ;D ;D

Die Golf ;D

Ik hoor je weinig meer over de XC. Doet ie het gewoon, of rij je er niet meer in? ;)

Sbv


elianmars

Marije rijdt in de XC. OF is het dagelijks vervoer van Ewout.

Taranis