Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

fpede

Het lampje brandt bij mij ook niet hoor, er zit gewoon een niet-kritieke foutcode in.

Al kan ik niet zeggen dat de mijne constant staat te draaien, ik heb net het gevoel dat hij bijna nooit draait  :eusa_think:

Tsja, zolang het geen problemen geeft, ben ik content! ;D

leons850

Bij mij op de zaak rijden we met 2 V70 classic TDI's, deze ventilatoren draaien zeker niet constant, wel behoorlijk geregeld maar dat doet mijn S70 ook.
Verder weinig advies voor je gezien ik niet erg elektronisch aangelegd ben...
Ben wel erg benieuwd waar het vandaan komt.
Succes!
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Taranis

Door welke sensoren wordt die ventilator allemaal aangestuurd? Wat is het criterium? Die ventilator bedenkt niet zelf om te gaan draaien, iets moet dat ding aansturen toch? Of is dat ingebouwd in de ventilator zelf? Anders heeft het wisselen van dat ding niet zoveel zin...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 21-11-2013 20:50:14
Door welke sensoren wordt die ventilator allemaal aangestuurd? Wat is het criterium? Die ventilator bedenkt niet zelf om te gaan draaien, iets moet dat ding aansturen toch? Of is dat ingebouwd in de ventilator zelf? Anders heeft het wisselen van dat ding niet zoveel zin...

Dat is de vraag voor de koelkast. Ik weet het niet, dat wil zeggen: wat ik nu weet is:

Koelventilator wordt door de ECU gestuurd en die haalt z'n info van o.a. de temperatuurgever die recht onder de thermostaat zit.
1x per winter gaat het mm lichtje branden en gaat de ventilator op hol. Dan blijft die nog 10 min. doordraaien nadat de motor is uitgezet. Daarna is de storing weer weg voor de rest van het jaar. Dit is drie keer voorgekomen in drie winters.

Ik heb ooit de suggestie gehad dat de weerstand die op de ventilator zit ook wel eens een beetje raar kan doen.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Raar weer en 'nieuwe' Fluke  :laugh:


De laatste week hebben de temperaturen wat onder het vriespunt gelegen en eindelijk leek het wat winters te worden. Eergisterenochtend was het -11 graden en gisterenochtend was het ineens +13 graden. Dat zulke weersveranderingen niet zonder gevolgen kunnen blijven is wel duidelijk. M'n eerder deze week gewassen auto bleef niet echt schoon. Door dat weer zijn de wegen zeiknat en een gore zwarte, zoute bende geselt je auto. Het zou toch leuk zijn als de sneeuw eens gaat komen.



Dat koplampwissers niet alleen maar ellende is, wordt hier wel bewezen. Ik vind het nog steeds een zeer waardevolle toevoeging.


Vandaag heb ik m'n nieuwe Fluke binnengekregen. Nieuw voor mij, maar gewoon een tweedehansie. ;D De Fluke 88 is specifiek voor de automotive branche ontworpen en heeft een aantal leuke functie's die in de toekomst van pas kunnen kopen. Hoofdreden voor mij om deze te kopen was vooral om z'n hoge mate van nauwkeurigheid en gewoon omdat het een Fluke is.

Even getest in de auto en aan m'n 'labvoeding'. In beide gevallen laat de Fluke een fors kleinere afwijking zien dan de vorige meter. Dat was ook al geen stakker trouwens.








Tevens is de schadetaxatie uitgevoerd op de schade van eerder deze maand en ik hoop morgen te horen hoeveel het is geworden. Gelukkig is de dagwaarde van Old Faithful uit de losse pols op zo'n 6000 euro vastgesteld. Dit nog zonder al het intensieve onderhoud wat er in de laatste jaren heeft plaatsgevonden. Of ik de auto laat maken of dat ik dat zelf verzorg weet ik nog niet. Een reserve deur heb ik staan en een zijscherm in 019 zal ook wel te vinden zijn.


Verder niet veel te melden.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Cooooool dat matte grijs ;D ;D ;D lekker hip kloeleurtje :eusa_dance: :eusa_dance:

triton

Professioneel raddraaier

Sbv

Ewout, je hebt dat auto mooi vies gemaakt.

StefanCJ

Die koplampwissers zijn inderdaad wel handig ja.

elianmars

Zo op de foto's te zien is jouw wagen de enige vieze  :eusa_think:  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 28-11-2013 19:58:25
Zo op de foto's te zien is jouw wagen de enige vieze  :eusa_think:  ;D

Ik rijd voor Noorse begrippen dan ook veel kilometers. Ik rijd een tank leeg per week. :eusa_shifty:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hiker

Waar rij jij??? Onverhard ofzo  8)

En dit is echt niet van een paar dagen...... :evil:
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Hiker op 28-11-2013 20:06:14
Waar rij jij??? Onverhard ofzo  8)

Alleen de 500 meter van m'n huis naar de weg toe. Daar wordt die niet vuil van.

Citaat van: Hiker op 28-11-2013 20:06:14
En dit is echt niet van een paar dagen...... :evil:

:eusa_snooty: Echt wel. Door die enorme omslag van het weer (24 graden in 24 uur), was het met een strak blauwe lucht (what else is new) ontzettend vies op de wegen. Vandaag was al het asfalt weer kurkdroog. En nog steeds prachtig weer met 6 graden. :eusa_angel:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

triton

Het weer in Europa is helemaal van het pad af.
Overal rond de 0 à 3 graden in Duitsland en Zwitserland , -15 in ST.Moritz en lekker 11 graden in Nederland.

Klimaatverandering?
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

Citaat van: triton op 28-11-2013 20:18:49
Het weer in Europa is helemaal van het pad af.
Overal rond de 0 à 3 graden in Duitsland en Zwitserland , -15 in ST.Moritz en lekker 11 graden in Nederland.

Klimaatverandering?


Ja, jij rijdt nu ook in zo'n roetert.  :eusa_whistle:

+ 1. Wordt het lekker warm van. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein