Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

big ben

De foto's.........nadat de velgen in "bad" zijn geweest:





En hier liggen ze dan  :D


Ewout Schalkwijk

Prachtig Ben, ik ben je zeer erkentelijk. Als de wielen jou daar niet in de weg liggen, liggen ze mij daar ook niet in de weg. ;D
Volgens mij kun je niet kniezen voor 250 euries.


Citaat van: rogerV701998 op 20-03-2014 17:51:19
Mooi hé, die Antlia (of hoe heten die krengen) velgen. ;D

Ik was ook blij dat ik ze er onderuit kon gooien. Dit ziet er veel beter uit Ewøut! :eusa_clap:

Thanx. Ik vind ze nog niet eens echt heel lelijk, maar als je eenmaal 17" hebt gereden dan is 15" toch wel erg klein. Zei m'n vrouw vannacht ook nog. :eusa_whistle:





;D

(en toen werd ik wakker ::))


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

rogerV701998

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-03-2014 19:28:38
Prachtig Ben, ik ben je zeer erkentelijk. Als de wielen jou daar niet in de weg liggen, liggen ze mij daar ook niet in de weg. ;D
Volgens mij kun je niet kniezen voor 250 euries.


Citaat van: rogerV701998 op 20-03-2014 17:51:19
Mooi hé, die Antlia (of hoe heten die krengen) velgen. ;D

Ik was ook blij dat ik ze er onderuit kon gooien. Dit ziet er veel beter uit Ewøut! :eusa_clap:

Thanx. Ik vind ze nog niet eens echt heel lelijk, maar als je eenmaal 17" hebt gereden dan is 15" toch wel erg klein. Zei m'n vrouw vannacht ook nog. :eusa_whistle:





;D

(en toen werd ik wakker ::))


Ewøut

;D ;D

big ben

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-03-2014 19:28:38
Prachtig Ben, ik ben je zeer erkentelijk. Als de wielen jou daar niet in de weg liggen, liggen ze mij daar ook niet in de weg. ;D
Volgens mij kun je niet kniezen voor 250 euries.

Ewøut

Voor € 250,- heb je ze niet te duur, alleen 2 banden zijn 3 mm en 7 jaar "jong"  ;) . Voorlopig liggen ze goed , dat kan ook als je schuur 3 x 3,50 mtr is  :eusa_shhh:  ;D

pwberg

Citaat van: rogerV701998 op 20-03-2014 17:51:19
Mooi hé, die Antlia (of hoe heten die krengen) velgen. ;D

Noem mij maar een rare kwast, vindt het toch knappe wielen.  :eusa_eh:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

The Volvoboy

Ziet eruit als een knap setje Titans! :D

Comets staan veel beter dan die kruiwagenwieltjes 8)

Met verlaging ziet het er helemaal niet uit :eusa_shifty:

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Ewout Schalkwijk

Het lijkt wel of onze V70's veelal met deze velgen zijn geleverd. Ik zie ze hier ook heel vaak.

Klopt het trouwens dat het enige, voor mij zichtbare, verschil tussen Titan en Pegasus is dat de Pegasus een 'R' in een van de spaken heeft staan?

Citaat van: The Volvoboy op 20-03-2014 20:26:20
Comets staan veel beter dan die kruiwagenwieltjes 8)

Wat zijn we toch verwend. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Volvoboy

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-03-2014 20:32:05
Citaat van: The Volvoboy op 20-03-2014 20:26:20
Comets staan veel beter dan die kruiwagenwieltjes 8)

Wat zijn we toch verwend. ;D

Jep :angel: ;D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-03-2014 20:32:05
Klopt het trouwens dat het enige, voor mij zichtbare, verschil tussen Titan en Pegasus is dat de Pegasus een 'R' in een van de spaken heeft staan?

Spaken zijn anders van vorm, de vlakken tussen de spaken ook (ronder), De spaken van Titans zijn platter en bij Titans kun je slaglood gebruiken itt Pegs.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-03-2014 20:32:05

Klopt het trouwens dat het enige, voor mij zichtbare, verschil tussen Titan en Pegasus is dat de Pegasus een 'R' in een van de spaken heeft staan?


Ja, dat zou zomaar kunnen ;D Maar er zijn wel meer verschillen. Bij de Pegasus hebben de spaken een klein afgevlakt randje en volgens mij zit die 'felsrand' rond de omtrek er niet op.
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Zodan, die 15" kruiwagenwielen (mooi omschreven Koen) zijn idd. echt veel te klein :o ;D
Het blijft een schitterende velg, de Comet 8)

KIM

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-03-2014 17:38:01
@KIM: Ja, de goeie banden liggen achter. :angel:

:eusa_clap: :eusa_clap:

Bij mij ook. Zal binnenkort mijn blog ook weer eens een beetje updaten.
Over die extreme bandenslijtage: hoe is het met de draagarmen? (Gezien mijn eigen ervaring...)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 20-03-2014 22:58:30
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-03-2014 17:38:01
@KIM: Ja, de goeie banden liggen achter. :angel:

:eusa_clap: :eusa_clap:

Bij mij ook. Zal binnenkort mijn blog ook weer eens een beetje updaten.
Over die extreme bandenslijtage: hoe is het met de draagarmen? (Gezien mijn eigen ervaring...)

Net voordat ik naar de nieuwe winterbanden switchte zag ik dat de rechter buitenste draagarm speling had en links de binnenste. Alles vervangen door Volvo origineel. Draagarmen afgelopen april vervangen. in 2013 is Old Faithful ongeveer negen keer uitgelijnd. :eusa_whistle:

Morgen ff nieuwe voorbanden zien te scoren.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

#4977
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-03-2014 17:38:01
Laatste keer van 15" naar 17"? Comets voor de zomer en Titans voor de winter. Of andersom? :eusa_think:
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/oldfaithful/IMG_0214.jpg

En toch zijn lichte velgen mooier :D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-03-2014 17:38:01
Wat een kødt band. Binnen een seizoen tot op de draad versleten. Voor mij geen Nokian Hakka Blue meer.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/oldfaithful/IMG_0217.jpg

De banden die ik vorig jaar in NL heb gekocht om Project019 met bestuurder veilig naar Noorwegen te krijgen tonen niet de minste slijtage. :eusa_think:
En nee, ik ben geen bochtenridder. Nou af en toe dan. :eusa_shhh:  Alleen als Ronald in Noorwegen is. Trouwens het hele loopvlak is tot op de slijtnokken weg, dus niet alleen de randen.

Bijzonder verschil. Komt natuurlijk door al die stampende nagelende dieselkoppels die de voorbanden voor hun kiezen krijgen ;D

Serieus: op tyretest.com komt Hakka Blue er ook heel slecht uit en haalt op het onderdeel levensduur slechts 20% van de punten. Misschien volgende keer iets meer vergelijkend warenonderzoek doen ipv blind Nokian te kopen ;)

Waarom rij je trouwens harder door de bochten als ik er ben? :eusa_think:

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-03-2014 23:03:17
Net voordat ik naar de nieuwe winterbanden switchte zag ik dat de rechter buitenste draagarm speling had en links de binnenste. Alles vervangen door Volvo origineel. Draagarmen afgelopen april vervangen.

Dus in april heb je de draagarmen vervangen en voordat je naar winterbanden switchte, waren ze alweer gaar? Bedoel je niet stuurkogels toevallig? ;)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 21-03-2014 10:38:21
Dus in april heb je de draagarmen vervangen en voordat je naar winterbanden switchte, waren ze alweer gaar? Bedoel je niet stuurkogels toevallig? ;)

Uhhhh, stuurkogels natuurlijk. Mijn auto heeft nog geen binnenste en buitenste draagarmen. Dan kwam pas bij de latere modellen... :eusa_whistle:

Nu maar Nokian Hakka Black besteld. Ik koop deze omdat die banden vaak zijn toegesneden op ons klimaat en de conditie van de wegen. Als een band twee seizoenen meegaat ben ik dik tevreden.

De gare stuurkogels zouden ook wel hun duit in het zakje hebben gedaan.

Citaat van: Taranis op 21-03-2014 10:38:21
Waarom rij je trouwens harder door de bochten als ik er ben? :eusa_think:

Om ervoor te zorgen dat je niet van verveling in slaap valt... :angel:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

En wanneer zijn dan je draagarmen vervangen?
Sorry dat ik er zo op hamer, maar ik baal dat ik daardoor in 1 seizoen een set Michelins heb opgereden. Kost hetzelfde als een setje draagarmen.