Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

de geneRaal

Voorlopig heeftie nu een Erdinger in de wagen  :D
Blackstone under construction

triton

En hier heeft hij ook nog even gemeet met koffie op zaterdagochtend om 6.45.
Ze zagen er een beetje brak uit maar dat mocht de pret niet drukken.
Na 4 koffie konden ze verder met de roadtrip.

Ik vond het in ieder geval gezellig om Ewout en Claire weer even gezien te hebben.

Helaas zat ik dinsdag in CH anders had ik ook wel een beetje willen meaten
Professioneel raddraaier

triton

Waar blijft dat reis verslag , grote vriend?
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

Komt eraan. Veel gedaan in de dagen dat ik thuis ben.  :eusa_shifty:

Sorry.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

triton

Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

#5075
Verslag van een weekje in Nederland.

Vrijdagavond 11 april zijn Claire en ik meteen na mijn werk naar Nederland vertrokken. 17:30 uur de boot van Larvik naar Hirtshals en om 21:30 uur eindelijk van start.
Claire heeft zich gelijk maar even comfortabel genesteld en viel binnen een paar minuten al in slaap. Meteen buiten Hirtshals de cruise control op 140km/h ingesteld en pas bij de Elbetunnel er voor de eerste keer vanaf. Het schijnt dat de 110km/h zone's in Denemarken op vrijdagen tussen 21:30 en 00:00 uur niet gelden. :eusa_liar:

Op de boot kreeg ik een 'appje' van André of ik zin had in koffie de volgende ochtend. Aangezien André zeer gunstig woont tov m'n geplande route was dat een leuk idee en hebben we dat maar gelijk even afgesproken. Omdat m'n rit zeer voorspoedig verliep dreigde ik al om c.a. 05:00 uur aan te komen en dat vond ik wat sneu voor André. Toen maar besloten op de A50 bij AC Apeldoorn maar even een 'uiltje te knappen'. Na anderhalf uur weer verder gereden richting Randstad. Om 07:15 werden we onthaald met koffie en konden we even uit de auto. Na anderhalf jaar hadden we wel weer wat bij te praten. Natuurlijk konden we niet verder zonder een paar foto's met de beide 'Roeterts'.


Claire klaar voor de nacht.



Roetmobiel 3.0 en Old Faithful.


Om c.a. 09:30 kwamen we aan op onze bestemming in het altijd gezellige Goes. Na een ontbijtje had ik toch wel behoefte aan een uurtje of twee slaap en heeft Ronald Claire meegenomen op een toer door de omgeving. Natuurlijk wel eerst m'n vers aangeschafte CD wisselaar bak even in de auto geplaatst. Da's natuurlijk veel belangrijker dan slapen. ;D



Eind van de middag was het toch wel tijd voor een biertje en het weer deed z'n uiterste best om dat zo aangenaam mogelijk te maken.



Nadat we Claire met wat snoep hadden afgescheept konden wij nog een biertje gaan halen in de Mug in Middelburg. Om Ronald niet weer in verlegenheid te brengen tegenover zijn collega's en bekenden heb ik me dit keer afzijdig gehouden van de verkoop van notenwijn aan de bezoekers van de Mug. :eusa_whistle:



Na een rustig begin met Blauwe Chimay ben ik vervolgens eens gaan proeven aan de St. Bernardus en daarna de Trapist Rochefort 10. Die werd uiteindelijk de favoriet van de avond. Toen we om een uur of 01:00 terug waren in Goes had ik niet echt veel problemen om in slaap te komen. De dag was lang genoeg geweest om leuke dingen te doen. :eusa_whistle:



Op zondag hebben we weer lekker getoerd door het Zeeuwse en eindigden we in burgh Haamstede. Al snel hadden we door dat Marcel en Elianne op slechts enkele kilometers afstand zaten en hebben we eerst gezamelijk een biertje gedronken bij de 'Buurman' en later lekker gegeten bij de Brasserie.






De vrouw aan het tafeltje naast ons had toch een bepaalde aantrekkingskracht op m'n camera. Zou ze zelf in de gaten hebben gehad hoe ze erbij zat? :eusa_think:


Ja, het was hartstikke gezellig. Foto is net op het verkeerde moment genomen. ;D


Claire, Kasper en Daan hebben het ook prima naar hun zin. Claire's vocabulaire heeft ook een aantal interessante uitbreidingen opgedaan. ;D






Na twee heerlijk ontspannen dagen werd het tijd om Garage KIM te bezoeken alwaar ik een 'upgrade' van m'n achteras had besteld. Onderweg had Claire de grootste lol toen ze deze sticker op zo'n Toyota hok ontdekte.



Ach, die kleine ukkie's willen natuurlijk laten zien dat ze in staat zijn om een 'echte' auto in te halen. :eusa_whistle: Ik heb het de bestuurder maar gegund. Jakkeren heb ik geen zin meer in...

Bij Kornelis en Marjolein zijn we eerst lekker onthaald op een brunch en daarna zijn we aan de slag gegaan met de achteras. dit was een van de (klus) hoofddoelen van deze week. Op dat moment wisten we nog niet dat de klus niet drie à vier uur zou duren maar de volledig 12 uur. Dit omdat de remleidingen zo ontiegelijk vast zaten dat uiteindelijk de wartels kapot gingen.

Bouke was ook gezellig komen klussen en uiteindelijk zijn we met z'n drieen in zijn V70R op zoek gegaan naar nieuw materiaal. Dit heeft uiteindelijk ruim tweeen een half uur geduurd en maakten we kennis met zeer welwillend volk wat het vuur uit de sloffen liep om ons te helpen... :eusa_liar: :eusa_sick:

Op de brug bij garage KIM


Ook de ABS sensoren deden hun best om het wat langer dan gepland te laten duren.


Weg achteras


En de nieuwe (van Project 019) ligt goeddeels voorbereid klaar voor montage


Ook nieuwe wiellagers gehaald...



Uiteindelijk waren we om 23:00 uur klaar en kon ik even een klein proefritje maken. Old Faithful lag zeer stabiel op de weg, maar toch durfde ik niet te ver voordat de auto goed uitgelijnd zou zijn. De volgende ochtend had ik al om 08:30 uur een afspraak bij een gerenommeerde 'uitlijnert' staan. Daar bleek dat we heel dicht in de buurt van de juiste afstelling zaten.

Op weg naar Dordrecht om uit te lijnen.


Op de brug bij de 'uitlijnert' met mooi zicht op de nieuwe as.



Nadien kon ik, omdat Kornelis toch ook echt wel weer moest werken, eens op 'kraamvisite' bij Sander en Iris. De kleine Flip had ik nog niet 'live' gezien. Na een uurtje zijn Sander en ik even naar EricL en Rens gereden om een nieuwe bestuurders stoel voor me te halen en ter plekke te monteren. Ook heb ik nu eindelijk een mooi houtsetje op de kop kunnen tikken.

Eindelijk een elektrisch verstelbare bestuurderstoel. De kabels lagen al een jaar voorbereid te wachten.


Minimeet: EricL, Rvd, Sbv en Ewøut


Naderhand lekkere broodjes gehaald bij bij Sander thuis opgegeten. Toen weer terug naar Heukelum om nu m'n handrem weer af te stellen want die deed nog niks na de 'wissel'. Dat ging allemaal vlot en testen op de dijk liet zien dat Old Faithful weer bijna verticaal op de handrem kon staan. Om 17:00 uur zou ik weer bij Kornelis z'n werk staan om de koplampen eens te stellen, ondertussen was Ronald ook weer in Heukelum aangekomen en konden we dus samen naar Dordt.

Met het afstelapparaat bleek al gauw dat de koplampen mooi op de juiste hoogte stonden en dat we weer snel klaar waren. Kornelis, ondertussen natuurlijk ook best nieuwsgierig geworden naar het rijgedrag van de V70 na de as wissel reedt in Old Faithful terug naar Heukelum. Helaas stonden er veel files waardoor er niet echt stevig gereden kon worden. Op een bepaald moment kon ik wel een paar rukken aan het stuur geven van de rode R en dat ging niet zonder een zevenkleurige vlek in de stoel. :-[
Later zou blijken dat mijn auto met stevig sturen bij snelheden rond de 120km/h wel gewoon strak het spoor volgt.

Op weg naar 'huis' even auto gewisseld.



Toen we weer terug kwamen hebben we maar eens een Erdingertje genomen in afwachting van onze gewaardeerde chauffeur van dienst. Marc O. kwam vanuit Tilburg naar Heukelum om ons vervolgens naar Zevenhuizen te rijden alwaar we een leuke groep forummers hadden verzameld voor een gezellig etentje. Helaas vergeet ik nog wel eens door alle drukte een foto te maken. Wellicht dat er nog aanvullingen komen.





De kinderen zijn lekker buiten aan het voetballen.






E eet nog even een lekker ontbijtje voor vertrek.



Claire neemt afscheid van Marjolein, Kobus en Pisvlek.




Hierna kwam er aan het Volvo gedeelte voorlopig een einde en zijn we de volgende dag lekker gaan lunchen met m'n oom en tante in hotel New York in Rotterdam.





Hierna door naar Den Haag naar m'n broer. Lekker even gewinkeld bij de Sligro en m'n nieuw ontdekte biertjes weer meegenomen voor bij de BBQ.



Op vrijdag vertrokken we naar Amsterdam en heb ik 's-middags afgesproken met Yits en daarna met Maus.

Claire die nog nooit bij Starbucks was geweest wilde persé een Frappuchino proberen. ik dus ook een en ik moet toegeven: Lekkor!  :eusa_drool:






Yits was zo vriendelijk geweest om een week eerder mijn FMH module met tijdsvertraging te verrijken, maar ik vond achteraf negen seconden vertraging toch wel wat veel en vroeg aan Yits of hij nog genegen was dat voor mijn vertrek wat aan te passen.
Dat was geen enkel probleem en ik mocht ten kantore in Amsterdam langs komen. Onder het genot van een kop koffie verving Yits het ene SMD-tje voor een andere en toen had ik ineens een vier seconden vertraging. Heel fijn.
Wat ik pas vanavond ontdekte en dus geheel aan mij voorbij was gegaan, is dat als de lampen tijdens het voorgloeien aanspringen, ze gewoon blijven branden tijdens de start. :eusa_clap:

Goed kijken. In het midden ligt een SMD.


De meester aan het solderen. ;D Zelf kan ik best wat dingetjes aan elkaar solderen, maar dit is net even wat anders.


Naderhand nog even een korte 'meet' met de Generaal/Maus die mijn bovendek had gekocht. Na de hele week met dat lange ding in de auto te hebben rondgereden vond ik het wel prettig om de bovendek kwijt te zijn.

Zaterdag vertrokken we weer naar huis, maar eerst nog even op bezoek bij Big Ben om de eerder aangekochte velgen op te halen. Doordat het bovendek eruit was, was er ruimte voor de velgen. Wel moest daar eerst de inhoud van de auto opnieuw ingedeeld worden, maar dat was geen probleem.  Toen we uit de 'Aker' vertrokken waren, belde m'n zwager terwijl we bij Bussum reden, dat Claire haar koffer nog in de gang stond. :-[
Weer even terug naar Amsterdam om dan vervolgens tussen Bussum en Amersfoort in een dikke file vast te lopen. Ik was even bang dat het zo zou blijven, maar dat viel mee.

De route naar huis:




File op de A1


Bij Ben z'n werk aangekomen.

Netjes geparkeerd naast de Alter 1 van Ben, moest even de boel uit de auto.


Deze Titans moesten ook mee naar Noorwegen. Dit worden de nieuwe winterwielen voor Old Faithful.


Gebroederlijk naast elkaar. Helaas had Ben vanwege de pasen geen tijd om verder te kletsen en moest nog ontzettend veel voorbereiden. Wel hebben we over de dag heen nog wat heen en weer ge-appt.



Op de boot van Puttgarden naar Rødby zag Claire dat dit schip op de werf van m'n vroegere overburen gebouwd is. Toch maar even een foto van gemaakt.


Uiteindelijk waren we 02:45 weer thuis en had ik wel zin in een biertje. Truste!




Onderweg naar huis had ik al vernomen dat het Marije gelukt was de beide voorveren van de XC70 te breken. Vorig jaar lukte haar dat ook al met een voorveer van Old Faithful. Toen was het een behoorlijke klus omdat met mijn verenspanners te doen, dus met de zwaardere veren van de XC heb ik daar al helemaal geen zin in. Dinsdag mag de XC voor nieuwe veren, dempers, veerschotels en lagers.

Een 'brok' veer, ligt gewoon los.






Ik zei nog toen je je telefoon op het dak legde: doe nou niet, die vergeet je straks.  :eusa_wall:





Zondag was het mooi weer en heb ik geen donder uitgevoerd. Maandag was het ook weer schitterend weer dus toen heb ik met hulp van Marije de achterklep van de V70 vervangen. De klep van de V70 had wat roest nadat ik ooit met m'n Stanleymes was uitgeschoten in de lak tijden het verwijderen van de strip tussen de ruit en de klep. De oude klep van de '019' heb ik laten uitdeuken en nieuw laten spuiten. Die zit er dus nu op. Aangezien de kentekenlampjes het niet meer deden en de contacten en draden tussen m'n vingers verpulverden heb ik een compleet nieuwe handgreep moeten kopen. Volvo levert dat niet los. Nu werkt dat ook weer, en heb ik een nieuwe handgreep in de primer over. Nou ja, wie weet ooit nog eens nodig.














Ook heb ik al een deel van het 'hout' ingebouwd. Het middendeel moet nog, maar ik wil het hele dash eraf hebben om ook wat kraakjes te elimineren. Ik vermoed zomaar dat er nog wat staat te gebeuren van de zomer qua 'meets' in Noorwegen. ;D ;D






Ewøut


P.S. Genoeg foto's?  :angel:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID25761


triton

He he eindelijk ;)

Mooi verslag en idem pica's .
Goed om te horen dat je verse as bevalt.
Professioneel raddraaier

elianmars

#5078
Leuk verslag, Ewout!  :D

Het was voor ons leuk om jullie weer gezien te hebben. Ik ben alleen wel benieuwd naar de nieuwe woorden die Claire van de jongens geleerd heeft  :-[ :eusa_shifty: ;D


Ik heb nog een (betere) foto van de dame bij de Buurman:




:eusa_whistle:

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv


razorx

Leuke set foto's. Zit ze nog te bekijken.

Was gezellig dat je langs kwam.

Nu nog even je hele verhaal lezen. ;)

EricL

Mooi verslag en was leuk om kennis te maken Ewout!

Old Faithful is flink ge-upgrade tijdens dat weekje in Nederland zeg!


big ben

Onder het motto "omdat het kan" en niet te vergeten een leuk verslag + foto's    :D :eusa_clap:


KIM