Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Marc O.

Dan kan ik evt. je nieuwe Comets meenemen (waarvan je nog niet wist dat je die had gekocht) ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

mehn

Euh, morgen moet ik nog werken, daarna vakantie...

;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: Marc O. op 11-05-2014 13:54:00
Dan kan ik evt. je nieuwe Comets meenemen (waarvan je nog niet wist dat je die had gekocht) ;D

;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 11-05-2014 13:54:00
Dan kan ik evt. je nieuwe Comets meenemen (waarvan je nog niet wist dat je die had gekocht) ;D

Oh? Vertel. Hoeveel had ik daar voor betaald en hoeveel schade hebben ze? Ik kan me herinneren dat ik een aantal malen heel vriendelijk had aangeboden je van die Comets af te helpen, maar dat jij daar absoluut niet van wilde weten. En nu heb ik ze gekocht? ;D Net nu ik best wel mooie Titan's heb gekocht...


Citaat van: Bouke op 11-05-2014 12:17:41
Ik voel een sleutelmeet aankomen :eusa_whistle:

Misschien wel sneller dan je zou hopen.:eusa_think: Zo leuk is het hier niet bij ons hoor. :eusa_whistle: :angel:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-05-2014 19:57:03
Citaat van: Marc O. op 11-05-2014 13:54:00
Dan kan ik evt. je nieuwe Comets meenemen (waarvan je nog niet wist dat je die had gekocht) ;D

Oh? Vertel. Hoeveel had ik daar voor betaald en hoeveel schade hebben ze? Ik kan me herinneren dat ik een aantal malen heel vriendelijk had aangeboden je van die Comets af te helpen, maar dat jij daar absoluut niet van wilde weten. En nu heb ik ze gekocht? ;D Net nu ik best wel mooie Titan's heb gekocht...


Ja, ik ben ineens in het bezit van 4 Perfo's met winterbanden (voor de 850), dus het begint hier steeds meer op een bandenhandel te lijken. Tijd voor een kleine opruiming dus  :eusa_shifty: :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM


Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Bouke

Slaap je nu tussen de banden of is Astrid het nog niet beu :eusa_think:

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Bouke


Chris

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-05-2014 10:43:12
Citaat van: )()()sT op 11-05-2014 10:38:02
Zou internet afgesloten zijn in Noorwegen?  :eusa_think:


;D

We zijn ons geweldig aan het vermaken met ons viertjes. Lekker door Oslo struinen, uit eten, uitslapen etc. En dat allemaal zonder kinderen.
Het is zo gezellig dat een motorwissel etc even niet relevant is. ;D


Maar... Vanaf komende week ga ik jullie zeker lopen vervelen met vragen, en bakken onscherpe telefoonfoto's, en ander geneuzel.  :eusa_whistle:

Stay tuned!


Ewøut

Succes met je projectje alvast Ewout!

Klinkt als een geslaagd weekend ;).

Taranis

Zo, nu eens even Ewout z'n blog bijlezen :)

Citaat van: elianmars op 08-05-2014 21:39:14
Een uurtje of 12 met Daniëlle in een klein hokje is wel de ultieme test  ;D

Goede reis en veel plezier gewenst!  :)

Dank je wel, test geslaagd hoor ;) Zelfs bij 207 km/h op 't GPS ging het alarm nog niet af, dus dat viel mee ;D

Citaat van: viking_in_shorts op 08-05-2014 22:00:10
Kans op een kopje koffie? Desnoods gewoon bij de Ikea ofzo - kom je toch langs :eusa_whistle:

Sorry Tim, het is wel in me op gekomen maar daar hadden we simpelweg geen tijd voor. Dit was even een last-minute om een motorblok (met de auto er nog omheen) weg te brengen, als 't volgende keer iets meer gepland is dan doen we graag een bakje koffie ;)
Er werden gisteren in het vliegtuig naar huis al plannen gemaakt voor een volgende tripje naar het noorden dus dat komt vast goed :)

Citaat van: Sbv op 09-05-2014 12:52:15
de tdi staat nu in Puttgarden te wachten op de boot en daarmee draag ik mijn stokje over aan Ewout om als bezemwagen te spelen

Helaas was de veerboot die ik met zoveel moeite had proberen te halen :angel: (het is een goed motorblok ;D ) geannuleerd dus daar hebben we wel eventjes gestaan.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-05-2014 16:26:47
Wel de thermostaat vervangen (pakking thermosstaathuis) en temp gever (pakking) tevens moet de KVS slangen van motor naar kachelunit los, plan is die samen met het huis van de KVSpluggen over te zetten (pakking huis/blok)

Je had een vooruitziende blik ;D Prompt begaf afgelopen weekend de thermostaat het :eusa_think:

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-05-2014 02:06:59
T*ring, wat rijdt die 850 lekker. Je moet drie keer luisteren om te horen dat het een diesel is. Het heeft nog het meeste weg van een commonrail. Bizar die 'laufkultur'.

De auto heeft het dan ook ronduit keurig gedaan naar Noorwegen. Het was vanmorgen weer even wennen in mijn N. Waar ik na de 019 het weer overstappen in mijn XC een verademing vond, had ik dat vanmorgen na het weer instappen in mijn V70N na een week in de DOP te hebben gereden een stuk minder.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-05-2014 10:43:12
Citaat van: )()()sT op 11-05-2014 10:38:02
Zou internet afgesloten zijn in Noorwegen?  :eusa_think:


;D

We zijn ons geweldig aan het vermaken met ons viertjes. Lekker door Oslo struinen, uit eten, uitslapen etc. En dat allemaal zonder kinderen.
Het is zo gezellig dat een motorwissel etc even niet relevant is. ;D

Amen to that 8)
Het was een erg gaaf en gezellig weekend. Ik probeer deze week nog wat foto's te posten.

Stiekem een klein beetje buikpijn dat ik niet ook nog even kan helpen met de blokwissel maar 'helaas' komend weekend een vriend 4 dagen ontvoeren voor z'n vrijgezellenfeest. Wat een slecht leven  :eusa_angel:

Heel veel succes met de resterende werkzaamheden en tot snel :D

Sbv

Citaat van: Bouke op 11-05-2014 12:17:41
Ik voel een sleutelmeet aankomen :eusa_whistle:
Ik voel het niet, maar weet het zeker  ;D

Ewout Schalkwijk

#5308
Voorbereidend 'los' sleutelen van motor in Old Faithful

Omdat komende donderdag er een 'Sleutelmeet' gaat plaatsvinden in Hvittingfoss, ga ik vast voorbereidend aan de gang. Doel is om beide blokken al een goed deel los te hebben voor dat de helden Bouke en Sander hier naar toe komen om mij uit de brand te helpen.

Nadat afgelopen weekend Ronald 'even' een 850TDI kwam langsbrengen, hebben we het weekend voornamelijk genoten van de 'goeie dingen' des levens. Helaas kon Ronald echt niet langer blijven wegens andere dringende verplichtingen. Sander had al een paar keer wat geroepen in m'n blog, en toen ik hem gisteren even vroeg of hij daadwerkelijk zin en tijd had om langs te komen, was het antwoord eigenlijk meteen 'ja', onder voorbehoud of het thuis en op et werk ook kon. Hetzelfde gold voor Bouke en vanmiddag kwam het verlossende woord. We komen. :eusa_clap: :eusa_clap:

Het kanaal naar de slang voor de 'Turbo boost controller' is compleet dichtgeslibd.


Zie onder voor lijstje wat al verwijderd is.




Dit zit aan de versnellingsbak gekoppeld. Waar moet ik die los maken en zit hier een over of onderdruk in?



Deze 'remleiding' achtige zit ook vast aan dat 'balgje'.



In volgorde van werken:

1) Accu afgekoppeld en verwijderd
2) Luchtfilter en aanzuigbuis verwijderd
3) Koelventilator verwijderd
4) KVS afgetapt en KVS slangen verwijderd
5) Zoveel mogelijk stekkertjes losgekoppeld en foto's gemaakt
6) Turboslang naar intercooler buis verwijderd
7) Uitlaat van turbo losgekoppeld
8) auto opgebokt om van onder af bij de startmotor te komen


Ik ga zo nog even kijken of ik de kabel van de startmotor idd 'onder langs' kan lossen. Daarmee is de hele kabelboom van de motor los.

Updates volgen!


Ewøut

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

dynamo kan eruit. Airco compressor kan los, met wat mazzel kan dit blijven zitten allemaal. Bij de groene 850 die ik met de kerst had staan heb ik compressor laten zitten daar de airco netjes werkte.

Motorsteunen bovenzijde kan alvast los.
Baksteun kan los en eraf
voorste en achterste steunen kunnen los
distri steun moet blijven zitten

Olie koeler slangen kunnen los