Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Hiker

Wij rijden hier ook lekker met de winterbandjes rond........... Vandaag 13 graden BOVEN nul.

Ik heb de ➖ nog niet in het dashboard zien staan dit winterseizoen.....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

widebody

Hier al wel, twee weken geleden. Als ik naar mijn werk ga is het koudste punt van de naacht nog niet aangebroken. Maar -3 :eusa_doh: heb ik al voorbij zien komen :eusa_whistle:.

Chris

Wow, das een heule hoop rotzooi. Bij elkaar ook best wat gewicht. Wel logisch dat je dat voelt. Zeker als je jezelf realiseert dat je een vrij klein verschil in balanceerloodjes ook al voelt.

Bouke

Die troep in je velgen , heb je niet gewoon lekker op de akker lopen raggen met die heerlijke xc  :eusa_think:










;D

Ook voor velgen zijn er van die mooie coatings te krijgen. Scheelt je een berg werk en onbalans :angel:
Dan is die kauwgomballenkleefpekelzooi er zo af.








Ewout Schalkwijk

Kan ik daar niet ook die Nanolex op smeren?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 03-12-2015 18:18:37


Apart dat een '08 blijkbaar een andere overbrengingsverhouding heeft dan een '07: bij 2400 toeren rij ik ongeveer 135 km/h :eusa_think:

Mooi dat de NN zo goed bevalt en de vorige eigenaar blijkbaar ook vrij braaf onderhoud gepleegd heeft. Ook in Nederland zie je die versie die jij hebt niet veel. Er stond er laatst 1 voor 30K op marktplaats en die was dan ook binnen een week verkocht. Voorlopig dus nog behoorlijk boven mijn budget.

Ooit hadden we een "wedstrijdje" naar het half miljoen (toen nog met de N XC's) maar met 80K per jaar ben je me bij de 4 ton al voorbij :)

Bouke


viking_in_shorts

En .. heb jij de windmeter al besteld?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 18-12-2015 19:36:28
En .. heb jij de windmeter al besteld?

Die landt morgen in Noorwegen samen met m'n broer. :D
Zo snel mogelijk aansluiten dus. :eusa_drool:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Hij komt hier aan als ik in NL ben, dus kan 'm pas monteren als ik terug ben :(

Wel al wat klachten gelezen, dus ik ben benieuwd. Heb je de klem erbij gekocht? Ik niet.
Ik zou trouwens best wel graag de spulleboel op 220 aan willen sluiten. Werk jij met batterijen? Die doen het toch bijna niet meer bij -15 en kouder?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 18-12-2015 19:46:00
Hij komt hier aan als ik in NL ben, dus kan 'm pas monteren als ik terug ben :(

En da's pas in januari dat je terug bent?

Citaat van: viking_in_shorts op 18-12-2015 19:46:00
Wel al wat klachten gelezen, dus ik ben benieuwd. Heb je de klem erbij gekocht? Ik niet.

Klachten zijn mij nog niet bekend. Waar lees je dat? Op het Netatmo forum? Ik heb idd de klem erbij gekocht. Boeltje wordt uiteindelijk netjes samen met de regenmeter op een pijp gemonteerd.


Citaat van: viking_in_shorts op 18-12-2015 19:46:00
Ik zou trouwens best wel graag de spulleboel op 220 aan willen sluiten. Werk jij met batterijen? Die doen het toch bijna niet meer bij -15 en kouder?

Ik ook, in ieder geval de drie buiten onderdelen. Zal op zich niet moeilijk te realiseren zijn. Ga ik nog een over nadenken. De regenmeter 'draait' al sinds mei 2014 op de zelfde batterijen en is nog vol. De buitenunit doet het ook nog steeds met de eerste set vanaf januari 2014 maar is nu half door z'n batterijen heen.

-15? Afgelopen woensdag nog bijna, nu +6. :'( :'( :'(


Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Inderdaad. Pas terug in januari. Van klachten gelezen op Facebook. Zijn twee groepen: Netatmo en Netatmo sharing Group.
Mijn vader is in dat soort dingen (stroom, solderen enzo) wel goed. Zal hem eens vragen hij een idee heeft. Stopkontakten is bij mij gelukkig het probleem niet.

Ewout Schalkwijk

Wervelklep weer FUBAR( ;D)


Op 9 augustus heb ik m'n zelfontwikkelde wervelklep patch (V1.1) toegepast op mijn versleten wervelklepkopje. Gedaan bij kmstand 256.517 en gisteren ontdekte ik bij 275.030 dat de kop compleet in een wokkel is veranderd. Tevens hing het stangetje weer op half zeven. De patch heeft het dus net geen 20k volgehouden. Doordat de kop nu meer weg heeft van een wokkel, weet ik dat ik op niet al te lange termijn aan de beurt ben voor een nieuwe wervelklep. Dit vind ik net zo heel erg, dus dat komt wel goed. Omdat de auto ook rijdbaar blijft met een kapotte wervelklep, is het wellicht wel leuk tot dat ik de klep ga vervangen (Feb. - Maart) om te proberen een nieuwe patch uit te dokteren voor in de tussentijd.

Hier het al redelijk versleten 'kopje' tijdens het maken van de patch.




Binnen 20k tot wokkel getransformeerd.


Ingezoomd. Klik.



Tevens is het morgen tijd voor al weer de derde oliebeurt voor de NN. Ook een flush van de stuurolie staat op de planning. Gisteren heb ik die samen met m'n broer uitgevoerd op de XC70 van Marije. Marije merkt niks, maar ik wel. Stuurt weer wat minder vaag/zwabberig.

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Kopje van wervelklep eraf halen en dan vervangen door stukje metaal een optie ?klein draadeindje erin zetten ?

Marc O.

Ja, dat is wat ik ook al opperde in de app groep. Ik zou proberen om een boutje of draadeinde te monteren, eventueel mbv epoxy vast zetten.
...The Nile isn't just a river in Africa...