Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

FrankvdAa

Een week, dat is niet echt meer van deze tijd idd. Veel plezier ermee!
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

widebody

Leuk, zo'n golfkar :evil:.

Mooie bak, Ewout. Hoop dat je er veel plezier mee hebt. De regering aldaar komt je in ieder geval goed tegemoet :eusa_clap:.

elianmars

Wat een mooie wagen, E!  :eusa_drool:

Nóg een reden om weer eens jullie kant op te komen ;D

elmarconi

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-02-2017 20:54:28

Laden gaat met meer dan 100 kW lekker snel


Deze techneut betwijfelt of het laden met 100kW gaat.
13 A Charging Current zie ik.

P=V*I dus 100 kW bij 13 A is een spanning van 100/13 = bijna 8kV.
Dat is niet lekker. Zal me eens inlezen in de laadstroom van de Tesla.

En "de oude XC70N" oud noemen gaat hier op dit forum geen vrienden opleveren.  ;)



--
Autogas Inside . . .

Ewout Schalkwijk

Die charge limit die je op de foto ziet is niet actief. Die geldt alleen bij AC lading. Superchargers laden alleen DC en die gaan aan de converter voorbij.


Citaat van: elmarconi op 04-02-2017 23:39:44
En "de oude XC70N" oud noemen gaat hier op dit forum geen vrienden opleveren.  ;)
;D :-*
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342


StefanCJ

Ubergeil zeg, hele gave auto!

)()()sT

Citaat van: StefanCJ op 05-02-2017 07:10:33
Ubergeil zeg, hele gave auto!

Inderdaad! Ik vind zoiets echt geweldig 8)
Het is natuurlijk mooi dat de overheid het rijden ermee zo stimuleert, maar dan moet je eerst zo'n ding op het erf krijgen ;D
Ik hoorde laatst dat dat X-model zelfs 2500 kilo mag trekken? Al vind ik het model S veel mooier.

elianmars

Citaat van: )()()sT op 05-02-2017 08:23:44
Citaat van: StefanCJ op 05-02-2017 07:10:33
Ubergeil zeg, hele gave auto!

Inderdaad! Ik vind zoiets echt geweldig 8)
Het is natuurlijk mooi dat de overheid het rijden ermee zo stimuleert, maar dan moet je eerst zo'n ding op het erf krijgen ;D
Ik hoorde laatst dat dat X-model zelfs 2500 kilo mag trekken? Al vind ik het model S veel mooier.

Mijn overbuurman heeft zijn model S ingeruild voor een model X. Ik kan het geen mooie auto vinden, die X   :eusa_eh:

NinaPaul

Citaat van: )()()sT op 05-02-2017 08:23:44
Citaat van: StefanCJ op 05-02-2017 07:10:33
Ubergeil zeg, hele gave auto!

Inderdaad! Ik vind zoiets echt geweldig 8)
Het is natuurlijk mooi dat de overheid het rijden ermee zo stimuleert, maar dan moet je eerst zo'n ding op het erf krijgen ;D
Ik hoorde laatst dat dat X-model zelfs 2500 kilo mag trekken? Al vind ik het model S veel mooier.

Iets meer dan 2.250kg  mag die trekken, maar de actieradius is dan wel om te huilen.
(Maar het blijft dan wel goed met het verkeer mee komen)

Verder blijf ik het heerlijke auto's vinden.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Hiker

Blijft mooi.
Al denkt Nederland het elektronisch rijden te stimuleren, maar een zakelijk rijdende oude diesel is hier nog steeds goedkoper denk ik, ondanks alle aftrek posten.
Al is de rijbeleving natuurlijk totaal niet te vergelijken.

Heeft iemand al eens een mooi rekenmodel gemaakt die het tegendeel bewijst tussen youngtimer en (2e hands) Tesla?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 05-02-2017 11:40:18
Citaat van: )()()sT op 05-02-2017 08:23:44
Citaat van: StefanCJ op 05-02-2017 07:10:33
Ubergeil zeg, hele gave auto!

Inderdaad! Ik vind zoiets echt geweldig 8)
Het is natuurlijk mooi dat de overheid het rijden ermee zo stimuleert, maar dan moet je eerst zo'n ding op het erf krijgen ;D
Ik hoorde laatst dat dat X-model zelfs 2500 kilo mag trekken? Al vind ik het model S veel mooier.

Mijn overbuurman heeft zijn model S ingeruild voor een model X. Ik kan het geen mooie auto vinden, die X   :eusa_eh:


Doordat de vorige eigenaar ook de overstap heeft gemaakt naar een X, kwam deze mooie S vrij. Dus gelukkig zijn er mensen die een X mooi vinden.
Verder ben ik het absoluut eens met jullie dat de S een prachtige lijn heeft. :eusa_angel:

Citaat van: Dirk342 op 05-02-2017 06:34:04
Mooie auto Ewout  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

En parelmoer wit he? ;)


Het sneeuwt vandaag, maar ik MOET naar buiten om hem te wassen en eindelijk eens echt goed te bekijken :eusa_shifty:
Als het lukt om nog een paar foto's te maken dan doe ik dat.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Citaat van: Hiker op 05-02-2017 12:57:56
Heeft iemand al eens een mooi rekenmodel gemaakt die het tegendeel bewijst tussen youngtimer en (2e hands) Tesla?

Ja ik, maar dat krijg je met de huidge prijzen nog niet rondgerekend in het voordeel van een Tesla, helaas.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Wat doet een tweedehandsie in Nederland?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Minimaal rond de 70.000.
...The Nile isn't just a river in Africa...