Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

)()()sT

Hoe is dat in Norge met wegenbelasting o.i.d.?
Want als dat hier anders geregeld zou zijn had ik ook al 4 Volvo's staan ;D ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 13-03-2017 08:14:20
Verstandige keuze :)

Ik had 'm al een heel klein beetje aan zien komen ;D Is Marije het er inmiddels ook mee eens? :)

Marije was het er verassend snel mee eens ja. :D Ik heb altijd al een derde, reserve, auto willen hebben. :eusa_shifty:

Citaat van: )()()sT op 13-03-2017 08:24:46
Hoe is dat in Norge met wegenbelasting o.i.d.?
Want als dat hier anders geregeld zou zijn had ik ook al 4 Volvo's staan ;D ;D

Voor diesel auto's is dat 2800kr per jaar, en dit jaar is sowieso al betaald. Voor de Tesla is het maar 400kr. Iets van 50 euro.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

)()()sT

Ohh man, ik ga verhuizen ::) ;D

Ewout Schalkwijk

Gewoon wat geile plaatjes

Vandaag moest ik even bij Tesla in Drammen zijn omdat ik een probleem met m'n passagiersraam had. 'Drop in' service, en dat zou ongeveer een uur duren.
Eindelijk eens goed de tijd om het chassis wat in iedere Tesla 'winkel' staat te bestuderen. Mooi om te zien en vooral om inzicht in de tot nu toe voor mij verborgen techniek te krijgen. Zodra het voorjaar begint gaat bij mij de boel natuurlijk uit elkaar. ;D


Links de compressor voor de luchtveren, in het midden is mij nog onduidelijk (iets met rem), en rechts de ABS pomp


Servosturing en begin van stuurstang, daarachter de aircopomp


Double wishbone wielophanging





Zwaar uitgevoerd in aluminium


Neuspartij



Waarschijnlijk is de 'VP brems' de rembekrachtiger, iets ander kan ik eigenlijk niet verzinnen. :eusa_shifty:



Achterkant met de aandrijflijn








Links de motor, in het midden de versnellingsbak zonder versnellingen (top 16.000rpm), rechts de omvormer van DC naar AC.


Linker aandrijfas


Linker wielophanging


achterkant remklauw


handrem




Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Wat was het probleem met je raam? Nu wel gefikst?

maruska

mooie opengewerkte tesla zo !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

classicT5

Leuk die fotos, bedankt. Kun je mooi de onderhuidse techniek zien.

Benieuwd wat zon gecombineerde schokbreker/veer kost....

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 14-03-2017 22:37:02
Wat was het probleem met je raam? Nu wel gefikst?

De kabel van de deur handgreep zat vast in het raam mechanisme oid.
Nu is het goed opgelost  :eusa_shifty: jammer dat het niet in een keer goed kan.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

de Boeing

dit blog blijft leuk om te volgen! zou er ook graag 1 voor de deur zetten, samen met een flinke lading zonnepanelen op mijn dak (al zal het nog niet voor morgen zijn).

interessant die opengewerkte tesla, verrassend weinig techniek ook. Het enige wat er een beetje vertrouwd uit ziet is die aandrijfas met homokineet. Ziet er ook niet overdreven dik uit, gaan die dingen wel eens stuk? (gezien het enorme koppel dat de elektromotor erop kan los laten)

Marc O.

Ja, die aandrijfassen zijn bij de eerste series wel een puntje van aandacht. Google er maar eens op, Ik geloof zelfs dat er in de VS 'class lawsuits' voor worden opgetuigd om Tesla te overtuigen die dingen onder garantie te vervangen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Wel gaaf om te zien hoor, zo'n opengewerkte Tesla  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Walter

schitterende foto's, leuk E-wout!

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 15-03-2017 06:21:46
Ja, die aandrijfassen zijn bij de eerste series wel een puntje van aandacht. Google er maar eens op, Ik geloof zelfs dat er in de VS 'class lawsuits' voor worden opgetuigd om Tesla te overtuigen die dingen onder garantie te vervangen.

En daarom heeft Tesla die garantie daarom ook naar acht jaar opgeschroefd. Ik voel me daar wel veilig bij. Zo als het nu gaat met de kiolometers heeft mijn auto rond z'n achtste levensjaar toch al 350k op de klok. tijd voor wat anders tzt. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Daf46