Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

StefanCJ

Balen Ewout, gelukkig heb je zelf niks. Succes bij de dokter!

leons850

Erg vervelend Ewout, maar zoals al geschreven, gelukkig heb jij niets en komt t wel weer goed met je Tesla.

Wat betreft het er niet voorbij komen, dat herken ik ook wel sinds er een hele D5 kwa vermogen geamputeerd is (V40 1.6D2 vs S70). Maar daar moet je dan even aan wennen. ;)

Over je vermoeidheid, ik heb/had met nog geen 27jaar ook dit soort klachten en stevig aangedrongen bij de huisarts op onderzoek. Uiteindelijk is hier uit gekomen dat ik waarschijnlijk een gluten allergie heb. Sinds ik glutenvrij probeer te eten voel ik mij al een stuk beter.
Laat je eens grondig nakijken, het kan in een rare hoek zitten.

Sterkte met het alles.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

peteRRR

#7127
Juist,...voor het lichaam is er heel te wat vinden waar je baat bij kan hebben,allergieen,te veel suiker,verkeerde bloedwaardes,..teveel of tekort
van vitamines/mineralen,...ook bacterie en dat soort dingen kunnen je verzwakken.

Sporten is natuurlijk wel prima maar ook rust is net zo goed,...en als je wat ouder bent na het sporten even gepaste rust inplannen
als je lijf dat nodig heeft.

Overgang speelt ook een rol en niet enkel bij vrouwen maar net zo goed bij de mannen,hier een beetje in verdiepen kan nut hebben.

Even over de suiker,..als je daar niet goed tegen kan is het een geweldige misdoener in je lijf en je weet er niets van,..maar het zit bijna overal in
en je krijgt heel wat binnen ongezien,..als voorbeeld een beetje Europeaan krijgt ongeveer een veelfout aan suiker ( ongeveer 40 kilo per jaar ) binnen vergeleken bij de Aziatische landen ( ongeveer 10 kilo per jaar ) Ook de moeite waard om eens te proberen om te minderen of iets of in te lezen.

Groet


Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

razorx

Pff Ewout. Ik schrik even als ik dit lees.
Ik herken de verschijnselen. Bij mij kwamen/komen ze door mijn burn-out, maar niet alleen dat.
Je zit rond de leeftijd waar er hormonaal veel verandert. Daar moet je aan wennen.
Toen ik al goed overspannen was maar daar niets mee deed had ik regelmatig black-outs. Niet dat ik instortte, maar ik miste stukjes van wat ik gedaan had.

Er zijn veel oorzaken mogelijk voor de symptomen die je beschrijft. Goed dat je naar de dokter gaat.
Het allerbeste!!!

innocenti

Sterkte Ewout. Zeker met je gezondheid als je daaraan twijfelt. Twijfelen aan je gezondheid is funest voor je concentratievermogen.

Claudia

Zou me niets verbazen als je een vitamine D3 tekort hebt, daar kan je je extreem moe door voelen.
Komt erg vaak voor, bij jong en oud.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

DJ--NeO--

en ewout, we zijn inmiddels even verder! hoe is het met jou? en daarnaast met sneeuwwitje? is ze inmiddels alweer op de weg?

Hopelijk heb je het inmiddels al een beetje kunnen verwerken!
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

Ewout Schalkwijk

Weekje weg en Sneeuwitje weer klaar

Afgelopen week zijn we lekker, voor het eerst in 14 jaar, met z'n tweeën een hele week op vakantie geweest. Het doel was zon zee en lekker rust. We zijn naar Gran Canaria geweest en hebben daar heerlijk op een resort gezeten. Zwembad, veeeeel bier, gin tonic en liqor 43 maakte het leven in de zon dragelijk 8) Iedere dag wolkenloze blauwe lucht en minimaal 30 graden. Heerlijk. :D












Bescheiden biertje bij de lunch


En weer naar huis. 12 graden en veeeeeeeeel regen...





Op maandag belden ze al uit Noorwegen dat de Tesla weer klaar was. Die moest dus nog maar een weekje op me wachten. Vanavond na het eten weer naar Drammen gereden met Marije om Sneeuwitje weer mee naar huis te nemen. Voor hoelang weet ik nog niet, want de Tesla gaat er weer uit. :'(

Er is veel gebeurd de laatste tijd. Zo is m'n baan opgezegd en heb ik alweer een nieuwe, zelfde, baan maar nu niet meer met m'n eigen auto rijden. Dat scheelt me inkomsten, heel veel inkomsten... :-[
Hierdoor heb ik besloten om eens flink naar de uitgaven te kijken en dan is de Tesla de eerste op het lijstje. Die auto kost stilstaand bijna 1000 euro per maand aan de bank. Prima als er het dubbele binnenkomt, maar als dat wegvalt, dan schiet het niet op. Er staat nog een servicebeurt gepland op 28 september en daarna wil ik hem schoonmaken en fotograferen. Jammer heeft dit hoofdstuk niet lang geduurd, maar leuk was het wel, en 30.000km genot.


Helemaal nieuwe neus


En ook een nieuw kenteken omdat de frontplaat 24 uur 'zoek' is geweest.








M'n nieuwe werkgever heeft voor alle techneuten een Peugeot Partner geleasd en staat niet toe dat er in privé auto's wordt gereden. Best even een overgang, maar ik ben nog steeds flexibel en zit nu in een spiksplinter nieuwe (busje) auto met gelukkig cruise control en CarPlay. Met z'n hele 100Pk rijdt de auto toch best lekker :P Een nieuw hoofdstuk zullen we maar zeggen.

Busje komt zo... :eusa_whistle:


Da's lang geleden dat ik in een echt nieuwe auto (meer of minder van mezelf) reed.


Sow hee, wat een motorblok. ;D Een echte Teslakiller ;D ;D


Carplay maakt het wel prettiger in de auto. Navigatie en muziek naar keuze. Gelukkig ook DAB+ aan boord. In Noorwegen is er geen FM meer.



Over m'n gezondheid valt niet zo heel veel te melden. Drie dagen na de aanrijding moest Marije plotseling naar Nederland omdat haar moeder een woning kreeg toegewezen in een bejaardenflat in Huizen. er moest veel verhuisd worden dus ze is, zo moedig als ze is, een week heen en weer gereden met de NN. Die was net terug uit Nederland dus die reed bijna vanzelf de weg weer aar beneden. :P
Die week heb ik gewoon gewerkt en heb me met de kinderen vermaakt. De enige afspraak die ik met de kinderen had gemaakt was dat ik iedere dag, zolang mama weg was om 21:3o naar bed wilde. verder gewoon doorgegaan met trainen etc. In ruil daarvoor mochten de kinderen een verlanglijstje van lievelings maaltijden aan me geven. Dat werd dus twee keer kibbeling maken en een keer zeer uitgebreid nasi met kroepoek en saté saus.

De deal leek te werken. Na een aantal dagen vroeg naar bed begon ik me iets fitter te voelen. Ik slaap gemiddeld al niet meer dan een uur of zes per dag, maar sinds ik train gaat daar nog eens 4,5 uur per week vanaf. In een huwelijk wil je ook wel eens tijd voor elkaar hebben en dat gaat toch eigenlijk ook altijd ten koste van je slaap. Netto kom je dus tekort.

Ondertussen heb ik een MR van m'n hoofd gehad. De dokter hoorde niets uit mijn mond wat kon wijzen op een eventuele tumor o.i.d. maar wilde toch gewoon dat ik een MR deed. Gewoon om het zeker te weten. Toch tof van zo'n man.
Uitslag heb ik nooit meer gekregen, dus dat zal wel goed zitten. Bloedproeven ook niets meer van gehoord. :eusa_whistle:


Schijnt niks mis mee te zijn. ;D




Latorrrrrrzzz

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

volvobug

Welja, meneer post een maand niets en komt dan met een verhaal wat anderen nog niet in jaren meemaken  :o Afijn, zo te lezen komt het allemaal wel weer goed en ben je gezegend met een gezonde portie berusting relativeringsvermogen, flexibiliteit en vooral humor (maar dat was al duidelijk). Die laatste foto  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

KIM

Zie je wel; je hoofd ligt het niet aan  :P

arjenT5R

Ik ziet een turbo! Chippen dat hok!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Het belangrijkste is dat jezelf in orde bent Ewout, denk ook dat slaap een goed medicijn is....
Jammer van de Tesla, maar wel een logische beslissing natuurlijk.

Chris

Goed om te lezen dat alles goed blijkt te zijn :).

Jammer van de Tesla inderdaad, maar het überhaupt hebben van werk en een goede gezondheid zijn uiteindelijk meer waard :). Volledig terug naar de Volvo hobby dan maar ;D.

elianmars

Citaat van: Chris op 12-09-2017 07:51:58
Goed om te lezen dat alles goed blijkt te zijn :).

Jammer van de Tesla inderdaad, maar het überhaupt hebben van werk en een goede gezondheid zijn uiteindelijk meer waard :). Volledig terug naar de Volvo hobby dan maar ;D.

Volledig mee eens.

Gaat de N nu alsnog eruit, eigenlijk?

Enne.... met je hoofd zit het wel goed. Ik heb gehoord dat jij gewoon 100 gaat worden  :-*

JvW

Mooie berichten qua gezondheid dus en dat is het belangrijkste.
Jammer dat de Tesla weg moet, ik heb erg genoten van je verhalen hierover en ben daardoor toch ook wel anders naar electrisch rijden gaan kijken. Voor nu is het voor mij nog geen optie, maar de toekomst gaat het wel worden.

Geweldig dat je zo snel weer een nieuwe baan hebt gevonden! Ik hoop dat je het er naar je zin hebt, want dat is toch wel een heel belangrijk element heb ik zelf ondervonden.